سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فاجعه تروریستی اهواز اظهار کرد: دشمنان نمی‌توانند نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران را ببیند و به صورت کور تفنگ خود را به طرف مردم بی‌گناه می‌گیرند و در تاریخ بشر این چنین کارها کم‌تر داشته‌ایم؛ کسانی که ادعای حقوق بشر هم دارند کلمه‌ای حرف نمی‌زنند چرا که خودشان این‌ها را تجهیز می‌کنند، دشمنان بدانند مردم با شهادت قوی‌تر و منسجم‌تر مقابل ستمکاران ایستادگی می‌کنند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل بیان داشت: رئیس جمهور در سازمان ملل حق نامه نوشته شده را به خوبی ادا کرد، خیلی از آن‌هایی که دلشان نیز با ما نبود برای ما کف زدند؛ در مقابل همه به سخنرانی ترامپ خندیدند، شاید بی‌سابقه باشد که در سازمان ملل به رئیس جمهور آمریکا بخندند و انصافا جای خنده هم بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: روز آتش‌نشانی را داریم و از طرف ملت ایران از این فرزندان تشکر می‌کنم که جان خود را در حوادث مختلف کف دست می‌گیرند و به کمک مردم می‌شتابند. همچنین ۲۳ محرم سالروز تخریب امامین عسگری توسط مزدوران آمریکایی است.

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان داشت:انسان‌ها معمولا دینشان عمیق نیست و تنها زبانی است چرا که اگر ضرر مالی هم دیدند باید پای دین خود بمانند، در قرآن کریم نیز به این اشاره شده که برخی مردم عمیقا دین خداوند را باور نکرده‌اند و اگر فایده‌ای برایشان داشته باشد به دین می‌چسبند و اگر در امتحان قرار گیرند از دین برمی‌گردند.

وی بیان کرد: برخی وقتی دین اثری برایشان ندارد یا به طاغوت‌ها پناه می‌برند یا از دین بازمی‌گردند که ضرر بیشتری نسبت به سود برایشان دارد، در بین ما هم در وضعیت اخیر برخی می‌گویند انقلاب نکردیم که این‌چنین شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دین برای این نیست که رب گوجه ارزان شود بلکه برای این است که کسی نرود احتکار کند؛ همه گرانی‌های اخیر به خاطر بی‌تدبیری دولت و تحریم‌ها نیست، قسمت عمده آن مال خود ما است، انقلاب‌های الهی با انسان‌های خوب پیش رفته است و اگر ضربه نیز خورده به دلیل آدم‌هایی بوده که دینشان تنها زبانی بوده است.

وی اذعان داشت: وقتی چیزی گران می‌شود اگر مردم نخرند ارزان می‌شود اما ما وقتی چیزی گران می‌شود بیشتر می‌خریم البته همه مردم این‌گونه نیستند، نباید خودمان هم به گرانی کمک کنیم، باید به جای حرص و طمع تدبیر و صبر داشته باشیم و بدانیم این رفتار‌ها بویی از اسلام ندارد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هم دولت عیب دارد و هم ما بی‌عیب نیستیم خاطر‌نشان کرد: در وضعیت اقتصادی اخیر پولدار‌ها و دولت وضعیت‌شان بهتر شد اما جمعی وضع مالی بدی پیدا کردند، به همه ائمه جماعات مساجد توصیه می‌کنم نسبت به مردم بی‌تفاوت نباشند و افراد ضعیف را کمک کنند که بچه‌ها بدون کیف و کتاب نمانند؛ ارزشمند‌ترین انفاق آن است که از بهترین‌ چیزهایی و آن هم در زمانی که قدرت کم‌تری داریم، انفاق کنیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید