سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: اگر تقوا آمد همه چیز خواهد آمد، اگر جامعه ما و همه افراد آن خدا را مدنظر داشته و کار را برای خدا انجام دهند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد چرا که عاقبت خیر از آن انسان‌های باتقوا است.

وی افزود: ابعاد شخصیتی انسان در آیات مختلف قرآن مشخص شده است، خداوند به ملائکه می‌فرماید که می‌خواهد در روی زمین برای خود خلیفه بیافرینم و این نعمت بسیار بزرگی است، اما ملائکه در جواب از خداوند سؤال می‌کنند که می‌خواهی کره زمین را مرکز خون‌ریزی و ظلم کنی؛ در توصیف این گفته‌ها می‌شود گفت که شخصیت انسان دارای دو وجه است اگر انسان متکی به ایمان شود رستگار خواهد شد و اگر متکی به شیطان شود به پست‌ترین پستی‌ها کشیده می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اگر بخواهیم نمایش انسان را مشاهده کنیم باید در روز عاشورا و در کربلا دید، چرا که در آن روز بعضی انسان‌ها از خدا بریده و اسیر مال، مقام و دنیا می‌شوند و به همین دلیل نه به طفل رحم شد و نه به جوان، وقاحت و شقاوت وجودشان را گرفته بود که به طفل و جوان هیچ‌کدام رحم نکردند.

وی در ادامه گفت: امروز هم در دنیا شاهد این قضایا هستیم به طوری که کسانی که مدعی  خادمی حرمین هستند، به کودک، پیر و جوان یمنی رحم نمی‌کنند و اتوبوس مدرسه کودکان و عروسی را به خاک و خون می‌کشند اما در مقابل، می‌بینیم شهدایی که تازه تفحص شدند، مردم ایثار آنان را در طول این سال‌ها فراموش نکرده‌اند و می‌دانند عزت و امنیت این مملکت مدیون خون این شهدای عزیز است.

میردامادی همچنین بیان کرد: در واقعه کربلا انسان‌هایی را هم می‌بینیم که در برابر وعده‌ای غذا مقابل امام ایستادند و آن جنایت‌ها را مرتکب شدند، آن‌هایی که در راه رسیدن به دنیا و مناصب آن حاضر هستند هر جنایتی انجام دهند همان‌طور که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم عده‌ای برای کسب ثروت چه ظلم‌هایی در حق مردم کردند و آن مشکلات را در زمینه‌های دارو، پوشک و… ایجاد کردند که البته این ثروت‌اندوزی‌ها برای آنان خیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری ارتش ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب پیرامون اهداف مبارزه با آمریکا فرمودند اگر همه خواسته‌های آمریکا را انجام دهیم مشکل آن‌ها با ما حل نخواهد شد چرا که در ۸ سال دفاع مقدس تمام دنیای غرب دست به دست هم دادند و با تمام نیرو و امکانات خود مقابل جمهوری اسلامی ایستادند اما در مقابل روح مقاومت و فداکاری مردم شکست خوردند و به این نتیجه رسیده‌اند که با جنگ نظامی موفق نخواهند شد، به همین سبب  از راه اقتصاد و فرهنگ وارد جنگ شدند، رسانه‌های مجازی و سایت‌های دشمن و… همه برای جنگ فرهنگی و اقتصادی بسیج شده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: چرا عده‌ای در مقابل مشکلات بی‌صبری می‌کنند که اگر دشمن دنیای ما را از بین ببرد نباید اجازه دهیم آخرتمان را نابود کند، اگر دشمن با ما جنگ اقتصادی دارد چرا عده‌ای آب به آسیاب آن‌ها می‌ریزند، ما از قوه قضاییه می‌خواهیم با قاطعیت، سرعت و عدالت با عوامل داخلی مشکلات اقتصادی برخورد کند.

وی بیان کرد: خطر اصلی امروز، منحرف کردن جوان‌ها و دور کردن مردم از مساجد، روحانیت و نماز جمعه است، البته این طور نیست که صحنه خالی باشد، بسیار هستند کسانی که حاضرند جان خود را در دفاع از اسلام و انقلاب فدا کنند.

میردامادی تصریح کرد: آن‌چه رهبر معظم انقلاب از ما می‌خواهد، مقاومت و ایستادگی در برابر هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی است و این فقر و محرومیت‌ها اگر برای خدا باشد در آن دنیا جبران خواهد شد.

وی با اشاره به گرفتن مبالغ سنگین برای ثبت نام در مدارس گفت: ما منتظر مقابله با متخلفانی که در این شرایط سخت اقتصادی مبالغ هنگفتی برای ثبت نام در مدارس می‌گیرند هستیم.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید