سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار کرد: روز مبارزه با استعمار و شهادت رئیسعلی دلواری و روز مباهله در این هفته قرار دارد؛ این روز ثابت شدن چندباره حقانیت اسلام و پیامبر معظم آن است.

حاج شیخ محمدتقی رهبر با اشاره به روز تکریم خانواده و لزوم توجه به این نهاد مهم، افزود: راه حل پایدار خانواده‌ها، تسهیل ازدواج جوانان است و در کنار حمایت دولت و حکومت، بهتر است خیرین نیز در این راه قدم گذارند؛ برای تحکیم خانواده تلاش بیشتری باید داشت و معضل طلاق هم باید کاهش یابد.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نمایندگان ملت این هفته از حق سؤال خود استفاده کردند و گفت‌وگوها منطقی بود و تخریبی در بر نداشت و این مصداق مردم‌سالاری است.

حجت‌الاسلام رهبر بیان داشت: مقام معظم رهبری هم توصیه‌هایی داشتند که باید مد نظر قرار بگیرد و نباید ایشان مجبور به تکرار یک موضوع شوند و مسؤولان باید گوش شنوا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع سیاست خارجی، دشمن از انقلاب اسلامی سیلی خورده، گفت: آمریکا مشکلات بسیاری دارد، مفسد فی‌الارض جهان است و تنها از انقلاب اسلامی می‌ترسد.

خطیب نماز جمعه اصفهان اعلام داشت: در این شرایط بوق‌های تبلیغاتی خود را به راه می‌اندازند و نمی‌دانند که مردم تا پای جان پای این نظام، کشور و ولایت‌فقیه ایستاده‌اند و اگر بنا بود از چالش‌های غرب و جنایت‌های آنان سخنی رانده شود مشخص می‌شد که بدترین نقاط دنیا، کشورهای غربی هستند.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند دل مردم را خالی کنند، اما باید بدانند چیزی نمی‌شود چون سال‌ها با همه مشکلات، کشوری آباد و مقتدر ساخته‌ایم و با حل مشکلات مدیریت اقتصادی خود می‌توانیم از این هم بهتر باشیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ما باید به دنیا نشان دهیم زیر بار این حرف‌ها و زورگویی‌ها نمی‌رویم.

وی با اشاره به توصیه‌ای از حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر گفت: امام فرمودند مالک در اتاقت باز باشد تا ضعفا بتوانند به دیدار تو بیایند و بدون لکنت زبان خواسته خود را بگویند؛ به مسؤولان می‌گویم دیوارها بین خود و مردم بردارید تا مردم آرامش پیدا کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهار کرد: در اولویت هزینه‌ها دقت شود و در خصوص کارناوال‌ها و حفظ شرایط فضای فرهنگی کشور حتما توجهات لازم صورت گیرد.

وی افزود: در برگزاری جشن ها نیز موضوعات دینی رعایت شود و تلاش شود که آموزش های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همراه آن باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: تقوای سیاسی، تقوای اجتماعی، اخلاقی، تقوای در بیان و نظر همه از اقسام تقواست و همه آن‌ها نیاز جامعه برای حرکت در مسیر سالم است.

وی در ادامه افزود: تقوای مالی نیز از جمله موارد مهم تقواست که در همه سطوح از اهمیت برخوردار است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: تقوای مالی یعنی پرهیز از هر چیز حرام است؛ ربا، احتکار، ندادن واجبات مالی و تکالیف الهی همه بی‌تقوایی است و خداوند می‌فرماید اموالتان را به باطل از بین نبرید.

رهبر متذکر شد: در روایات نیز بارها بر اقسام تقوای مالی تأکید شده و مواردی همچون اسراف و تبذیر ازجمله موارد مهم آن است، ما حق نداریم در مصارف خود در جاهای مختلف نظیر مهمانی، همایش، جلسات و زندگی شخصی زیاده‌روی کنیم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد می‌بینیم که فرهنگ الگوی مصرف رعایت نمی‌شود و در شرایط فعلی این مشکل نمود بیشتری پیداکرده است و باید به آن توجه کرد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران الگوی صحیح برای دنیا باشد.

وی با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور، اذعان کرد: نحوه برخورد با حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها قابل قبول نیست و منطقی نیست که یک فرد ۳۲ ساله بیش از پنجاه میلیارد تومان سکه بخرد، بشکند دستی که به او سکه داده است.

خطیب نماز جمعه اصفهان اعلام داشت: انتظار ملت این است که این مفسدان به مجازات متناسب خود همچون مفسد فی‌الارض برسند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: به مسؤولان نظام در همه طبقات که رگ حیاتی اقتصادی کشور در دستشان است، می‌گوییم که در رفع نابسامانی‌های موجود بکوشند که دل مردم آرام شود.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: تیر و ترکش این نابسامانی‌ها به اسلام و جمهوری اسلامی می‌خورد و برای تبرئه نظام و اسلام باید برخوردی قاطع با عاملان اختلال اقتصادی صورت پذیرد.

خطیب جمعه اصفهان متذکر شد: بیاییم با صراحت با این‌ها برخورد کنیم چون این خواسته واضح رهبر معظم انقلاب هم هست که با بررسی دقیق و منطقی، با مجرمان اقتصادی برخورد شود.

وی یادآور شد: این ملت بزرگ شایسته احترام و خدمت‌گزاری است و باید رضایت آن‌ها را حفظ کرد.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید