سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نه سیاه بر سفید امتیاز دارد نه عرب بر عجم و برعکس آنچه که افتخار است و باعث نجات انسان در دنیا آخرت است تقوا است، در همه امور اطاعت خدا سبحان باعث رستگاری است..

وی افزود: در دنیایی که خود را متمدن می‌خواند اختلافات نژادی ادامه دارد، آمریکایی که ادعا می‌کند پرچم‌دار تمدن است اختلاف نژادی همچنان تلفات وارد می‌کند.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ایام ذی‌الحجه از ایام باعظمت سال است به‌خصوص در این ده روز، اسلام در ایام حج برنامه جامعی را برای مسلمانان دارد، وقتی در سرزمین وحی روز جمعه همه اقشار مردم با مذاهب مختلف در نماز جمعه حاضر می‌شوند، این فریضه پتکی است بر سر دشمنان.

وی تصریح کرد: رفتن به مکه به این معنا نیست که ما به خانه خدا یعنی محل سکه‌ای خدا می‌رویم چرا که خدا همه‌جا هست، خانه خدا خانه وحدت و جایی برای جمع شدن مسلمانان است؛‌ در آنجا مشاهده می‌کنیم سیاه و سفید و عرب و عجم همه باید لباس و یک شکل لبیک می‌گویند، همه اجتماع می‌کند در میقات و لباس قدرت و ثروت را می‌کنند و همه احرام می‌پوشند تا فرقی بین حاکم و محکوم و فقیر شاه نباشد.

میردامادی در ادامه اشاره به فلسفه حج افزود: بعد از طواف خانه خدا باید پشت مقام حضرت ابراهیم نماز خوانده شود و این به معنای این است که باید پشت سر نماینده خدا ایستاد، بنابراین همه باید در امر دین تابع پیامبر و ولی خدا باشند.

وی بیان کرد: در مسیر الهی باید خود را آماده کنیم چرا که شیاطینی هستند که مانع حرکت انسان به سوی خداوند می‌شوند و همانطوری که در رمی جمره اسلحه خود را آماده می‌کنیم و به سراغ شیطان رفته  و آن را محکوم می‌کنیم در دنیا نیز شیاطین زیادی وجود دارد که امام راحل فرمودند یکی از آن شیاطین آمریکا است و اگر ما بتوانیم شیطان بزرگ را شکست دهیم نابودی بقیه شیاطین از جمله رژیم صهیونیستی، آل سعود و…. آسان‌تر خواهد بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان این که قربانی کردن حیوان در عید قربان به معنای قربانی کردن حیوانیت وجود است، گفت: عید مختص به اغنیا نیست و فقرا هم باید از این اعیاد بهره کافی را ببرند برای همین در عید قربان با قربانی کردن به نیازمندان کمک می‌شود و محققان هم اثبات کرده‌اند که در صورت پرداخت زکات توسط مسلمین، هیچ فقیری باقی نمی‌ماند.

وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد: پیرامون این روز به ذکر این روایت از امیرالمؤمنین (ع) می‌پردازم که فرمودند، چقدر فاصله است بین چیزی که شخص آن می‌گذرد و لذتش می‌ماند و چیز دیگری که لذتش می‌گذرد و گرفتاری آن باقی می‌ماند.

میردامادی با گرامی داشت روز ششم ذی‌الحجه ادامه داد: در آن روز من شاهد شهادت زائرین خانه خدا بودم که چادرهای آنان به خونشان آغشته شده بود و جنازه‌هایشان روی زمین انباشته شده بود و این جنایت آل سعود تا ابد در تاریخ مسلمانان و بشریت خواهد ماند و به برکت همین خون‌های مطهر آل سعود ریشه‌کن خواهد شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد یادآور شد: یکی از عوامل موفقیت کودتای آمریکایی بازگشت شاه، جدایی روحانیت از حرکت انقلابی آن زمان بود و این دقیقاً همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و امروز هم به دنبال همین هدف خود است و به همین دلیل حوزه‌های علمیه باید هوشیار باشند.

وی با اشاره به شهادت مسلم ابن عقیل افزود: مسلم، سفیر و نماینده امام حسین به سوی مردم کوفه بود و در ابتدا مردم آن چنان به یاری مسلم شتافتند که ایشان به امام نامه نوشت و درخواست کرد هر چه سریع‌تر به کوفه بیایند اما به قول رهبر انقلاب جنگی نیست و این شعارهایی که دشمن می‌دهد به دلیل این است که ترسوها را به جان انقلاب بیندازند همانطور که ترسوها در زمان مسلم کاری کردند که برای نماز عشا تنها ۸ نفر با ایشان ماندند، البته مردم ما مردم کوفه نیستند و حمایت خود از رهبر و انقلاب اسلامی را ۴۰ سال است که اثبات کرده و نشان داده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز بزرگداشت علامه مجلسی ادامه داد: ایشان شخصیت کم نظیری است که مایه افتخار اصفهان و جهان اسلام است که امیدواریم با کمک شهرداری و مسؤولان، مراکز فرهنگی و کتابخانه‌هایی با هدف معرفی شخصیت و آثار ایشان به جامعه اسلامی ایجاد شود.

وی با اشاره شهادت امام محمد باقر (ع) خاطر نشان کرد: امامان بزرگوار ما باب علم و معرفت را گشودند و کسانی مانند ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و زکریا رازی پرورش یافته مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بودند.

میردامادی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع عموم مردم گفت: رهبری تمام نکات مهم و مشکلات امروز کشور را در این سخنرانی اخیر گوش زد کردند و یادآور شدند، «آحاد مردم مشکلات معیشتی امروز را احساس می‌کنند. یک بخشی از مردم واقعاً زیر فشارند و این گرانی مواد غذایی و مسکن و… روی مردم فشار می‌آورد. کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است وقتی قیمت ریال این‌جور پایین می‌آید، آن کارمند روزمزد است که برایش چیزی نمی‌ماند».

وی اضافه کرد: نباید چوب حراج به ارز مملکت زده می‌شد، خطر اینگونه مسائل را خداوند در قرآن کریم تاکید کرده که نباید ثروت‌ها نزد افراد یا دولت‌های خاصی انباشته شود چرا که در این صورت تعیین قیمت دلار از دست دولت خارج می‌شود به دست سودجویان خواهد افتاد که راه را برای سو استفاده آن‌ها باز می‌کند.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در مشکلات امروز بسیاری از مردم هم بد عمل می‌کنند و بسیاری از اجناس را به بهانه نداشتن و تعیین قیمت جدید انبار می‌کنند که این ظلم بزرگی است.

وی با اشاره به پیشنهاد مذاکره امریکا گفت: این پیشنهاد جدیدی نیست و ما هم مذاکره نخواهیم کرد و اگر آمریکا می‌توانست ۴۰ سال پیش با ما می‌جنگید همان طوری که امام راحل فرمودند اگر امریکا بتواند امروز حمله کند، امروز رابه فردا نمی اندازد.

میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: فرمول مذاکره آمریکا این است که آن‌ها با یک طرح می‌خواهند مذاکره کنند اما اهداف اصلی خود را تعیین کرده و از آن کوتاه نمی‌آیند و مطالبه امتیاز می‌کنند و در صورت امتناع هیاهو به راه می‌اندازد و همچنین در این راستا نقاط قوت طرف مذاکره خود را مورد هدف قرار داده و مانند مساله هسته‌ای کشور نتایج و ادامه مذاکرات را مشروط به نابودی آن نقاط قوت می‌کند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید