سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: باید با محتکران برخورد شود چرا که این افراد بازار را به هم می‌زنند و برای مردم وحشت ایجاد می‌کنند، اما مردم وحشت نکنند چرا که هیچ مشکلی در خصوص دلار و طلا نیست هر چند که یک بی‌تدبیری‌هایی انجام می‌شود.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که خداوند می‌فرماید انسان‌ها با اموال و فرزندان خود امتحان می‌شوند، افزود: خداوند متعال امتحان‌هایی که از ما می‌گیرد به تدریج سخت‌تر می‌شود و کسی قبول و سعادتمند است که امتحان آخری را هم موفق شود، همه بندگان خداوند آزمایش و امتحان می‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که نباید گفت خداوندا به تو از امتحانات و آزمایش‌ها پناه می‌بریم چرا که اصل امتحان برای همه بندگان حتی انبیا است، عنوان کرد: باید به خداوند از انحراف و لغزش در امتحانات پناه برد.

وی با بیان این‌که حضرت اسماعیل در برابر دستوری که خدواند به پدرش برای قربانی کردن او داده بود، مطیع بود، تصریح کرد: خداوند بعد از این امتحاناتی که از حضرت ابراهیم(ع) می‌گیرد مقام امامت را به ایشان عطا می‌کند، حضرت محمد(ص) نیز امتحان شد و ایشان می‌فرماید هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد، ظرف ۱۰ سال بیش از ۵۰ جنگ علیه نهال نوپای اسلام انجام شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که قرآن را باید فهمید چرا که قرآن بهار دل‌هاست، به یکی از داستان‌های قرآنی اشاره و تأکید کرد: کسی که دنیا را می‌خواهد خداوند دنیا را به او می‌دهد اما این افراد در آخرت نصیبی نخواهند داشت اما اگر کسی طرف آخرت رفت، آخرت را خواهد داشت.

وی با بیان این‌که خداوند به انسان عقل داده است تا کار بد انجام ندهد، یادآوری کرد: امروز افرادی هستند که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، حضرت امیر(ع) از پیامبر اسلام(ص) نقل می‌کنند که مردم بعد از پیامبر(ص) به امتحان مالی دچار می‌شوند و بسیاری از آن‌ها دین‌دار هم هستند و خودشان را در امان از قدرت خداوند می‌بینند، برخی افراد رشوه می‌گیرند و آن را هدیه می‌پندارند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که برخی هستند که گناه نمی‌کنند اما گناهکاران را هم نهی از منکر نمی‌کنند چرا که معتقدند خداوند خودش آن‌ها را مجازات خواهد کرد، گفت: افرادی که نهی از منکر می‌کنند در قیامت در برابر خداوند پاسخ خواهند داشت که بگویند گناهکاران را نهی از منکر کردند هرچند آن‌ها توجهی نکردند و در ضمن این‌که اگر دسته جمعی نهی از منکر صورت گیرد، افراد اصلاح می‌شوند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت جوادالائمه یادآوری کرد: کسانی که به امامت قبل از بلوغ ایراد وارد می‌کنند پس چگونه این موضوع را تحلیل می‌کنند که پیامبر بزرگی چون حضرت مسیح(ع) در گهواره سخن می‌گفت.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که ازدواج حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) در عرش برگزار شد، تصریح کرد: طبق روایت پیامبر(ص) اگر خداوند حضرت امیر(ع) را خلق نمی‌کرد از ابتدای آدم تا انتهای خلقت، هیچ کفو و برابری برای حضرت زهرا(س) پیدا نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که ازدواج این بزرگوار ساده و بدون دردسر بود، خاطرنشان کرد: دختر مثل میوه است، میوه وقتی رسید اگر از درخت چیده نشود، تابش خورشید آن را فاسد می‌کند، این یک روایت است اما امروز در زمان ما توقعات زیاد باعث شده است که ازدواج به تأخیر بیفتد.

وی با بیان این‌که طبق روایت باید دختران را به عقد افراد باتقوا درآورد چرا که اگر دختر را دوست داشته باشد به او مهربانی می‌کند و اگر او را دوست نداشته باشد به او ظلم نمی‌کند، عنوان کرد: باید این فرهنگ دیر ازدواج کردن از جامعه گرفته شود و به فرهنگ قبلی خود بازگردیم و جوانان در زمان خودش ازدواج کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان علیه حملات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سال ۸۵، یادآوری کرد: لبنان یک‌پنجم استان اصفهان نیست و آن زمان می‌خواستند گوشه‌ای از لبنان را اشغال کنند، صهیونیست‌هایی که تا دندان مسلح هستند ۳۳ روز جنگیدند و روز آخر اعلام پیروزی حزب‌الله را سر دادند و حزب‌الله حتی بخشی از سرزمینش که اشغال شده بود را هم از چنگ صهیونیست‌ها در آورد.

وی با بیان این‌که اگر متحد باشیم می‌توانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم، ادامه داد: دشمن آن قدری که می‌گوید که قدرتمند نیست، یک ماه است آتش جنگل‌های آمریکا را در برگرفته است و آتش به شهرها رسیده است اما با آن همه تجهیزات توان خاموش کردن آتش را ندارند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که همه ما اشتباه می‌کنیم و دولت هم اشتباهاتی داشته است و این موضوع را همه ما می‌دانیم، افزود: بازار ثانویه ارز آن طور که به نظر می‌رسد راه و روش خوبی است، ارز مسافرتی باید به کلی قطع شود و نباید پول مردم را به کسانی بدهیم که برای مسافرت یا کار غیرضروری قصد خروج از کشور دارند مگر این‌که استثنایی باشد، افرادی که برای سفر مکه هم می‌خواهند از کشور خارج شوند اگر توان دارند دلار خود را از بازار تهیه کنند نه این‌که از پول مردم برای آن‌ها دلار ارزان تهیه شود.

وی با بیان این‌که قیمت‌ها پایین خواهد آمد، مطرح کرد: دشمن روی زخم می‌نشیند و باید این زخم را درمان کنیم تا مگسی هم روی آن ننشیند، دشمن آرزوهای خود را به گور خواهد برد، کارتر که نخستین تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرد این آرزو را با خود به گور برد و دیگر دشمنان هم نخواهند توانست، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید