سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: روز یکشنبه به مناسبت میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) روز دختر نامیده شده است، حضرت معصومه خصائصی دارد که با فضیلت‌ترین دختران امام هفتم(ع) نامیده می شود.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی افزود: شایسته است دختران و نسل نوجوان و جوان ما از این خصائص بهره ببرند؛ بارها گفته شده است که رعایت حجاب در حد کاملترین آن که چادر مشکی است یک نوع احترام به حقوق مردم است، هم آقایان و هم خواهران باید پوشش مناسبی در جامعه داشته باشند.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: این موضوع حجاب موجب می شود در خانواده ها اختلاف ایجاد نشود، آزادی فکر ارمغان جوامع خوبی است که از فرهنگ بالا برخوردارند و یک مصداق بزرگ فرهنگ بالا پوشش مناسب در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در زمان رضاخان معدوم نتوانست زنان ما را به زانو درآورد، امروز زنان جامعه ما نیاز دارند بدانند حجاب چه فوایدی برایشان دارد؛ دشمن نیز که نمی تواند پاسخ دلایل عقلی و نقلی ما را در خصوص حجاب بدهد در فضای مجازی ما را مسخره می کند.

مهدوی ابراز داشت: آموزش ها باید به شکلی باشد که دختران از سال نخست ابتدایی با حجاب چادر به مدرسه بیایند و روانشناسان آموزش و پروش استان نیز این موضوع را قبول دارند اما باید به آن عمل شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تصریح کرد: حرص صفت بد اخلاقی است اما امیرالمومنین بیان کرده اند به آخرت حرص داشته باشید و در راستای آن با تمام قوا تلاش کنید، یاد آخرت نیز فواید گوناگونی دارد و انسان را از خواب غفلت بیدار می کند، همچنین موجب ترک معاصی می شود و فایده سوم عمل صالح است.

امام‌جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: حاجیان خانه خدا خود را برای حج ابراهیمی آماده می‌کنند، دین ۳ اجتماع دارد، به صورت روزانه در مساجد، به صورت هفتگی در نماز جمعه و سالانه در حج؛ نیاز است حجاج مناسک حج را درست آموزش ببینند و انجام دهند اما مهم‌تر از آن روح حج است که گفته شده موجب می شود که حجاج حج خود را با لقا امام به پایان برسانند.

وی تشریح کرد: انسجام بین ملت ها و طواف دور خانه توحید و همچنین رمی جمرات و برائت از شیاطین انسی و جنی نیز از موارد با اهمیت در حج است.

مهدوی تأکید کرد: ملت ایران در تعامل با دنیا فروگذاری نکرده است و هیچگاه شروع کننده قطع رابطه با کشوری نبوده است و دشمنان ما هستند که همیشه خشونت و جنگ ابتدایی را بر ما تحمیل کردند و در آینده نیز هیچ‌گاه قطع رابطه را آغاز نخواهد کرد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها از فرقه‌های نوظهور و بهایی ها مدام حمایت می کنند، تعاملی که غربی‌ها خراب کردند در بحث برجام بود، دولت در دیپلماسی خارجی خیلی فعالیت کرد و نهایتاً آمریکا از برجام خارج شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اذعان داشت: اما موضوع مهم بیداری در مورد رفتارهای آمریکایی‌ها است، اخیرا هم ایران با ۴ به علاوه ۱ مذاکره کرد که در نهایت در اتریش بیانیه‌ای که صادر کردند نتوانست آن‌چه مصلحت نظام است تأمین کند اگرچه که دولت متن مذاکرات را باز نکردند، دولت باید متن را به مردم اطلاع دهد اما متن آن آن‌قدر ضعیف بوده که در اختیار مردم قرار نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: مدام می‌گویند اروپا آمادگی دارد اما به ایران می‌گویند باید فلان اقدام را انجام دهید، اگر مسؤولان هم بر مواضع رهبری در خصوص ادامه ارتباط با اروپا تأکید کنند، از حمایت مردم برخوردار خواهند بود.

مهدوی تصریح کرد: باید بدانیم این کشور ها همه دنیا نیستند و خود را آقا بالاسر دنیا حساب می‌کنند، علم و قدرت ۲ مؤلفه‌ای هستند که در مذاکرات بین‌المللی به ما کمک می‌کنند، قدرت نظامی نیز موضوعی است که به وسیله آن دشمنان را بترسانید.

وی ابراز داشت: تهدید اقتصادی مهم‌ترین فشار آمریکا بر کشور است، آن ها به این فکر هستند تا بین ملت شکاف و جنگ روانی ایجاد کنند، این فشارها گاهی هم موجب می‌شوند تا مسائلی پیش بیاید و در نتیجه آن برخی به دنبال احقاق حق هستند اما در این بین دشمنان این حق‌طلبی را توسط عوامل خود در بین مردم به سمت اغتشاش می‌کشانند و باید مراقب باشیم صفوف منسجم ما به‌هم نخورد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اذعان داشت: مشکلاتی را برخی دولت‌مردان ما اخیرا ایجاد کردند و حتی تصمیم داشتند باز هم جلساتی را با اختلاط دختران پسران داشته باشند، می‌بینیم کسانی تصمیم‌گیری در مورد اتفاقات اخیر دارند که روز گذشته نیز در راهپیمایی و تشییع شهدا شرکت نداشتند، خیلی ناراحت شدیم، برخی از مسؤولان هم گله کردند البته برخی از این افراد سن‌شان نمی‌رسد که جنگ را درک کرده باشند اما برای اکرام خانواده شهدا که می توانستند در مراسم روز گذشته شرکت کنند.

وی اظهار داشت: ما عزت و سلامتی مردم را می‌خواهیم، رونق اقتصادی را می‌خواهیم، برخی می‌گویند دوره قبل که دولت‌مردان با شما همسو بودند چه کردید اما نمی‌دانند که ما همسو و غیر همسو نداریم، هنوز اجتماع نماز جمعه را نشناختند، اگر دولت‌مردان در مسیر صحیح حرکت کنند حمایتشان می‌کنیم، اما اگر خلاف این باشد مقابل‌شان خواهیم ایستاد.

مهدوی در پایان گفت: در دوره‌های قبلی مدیریت شهری نیز شدیدترین انتقادات را به شهرداری داشتیم و هیچ‌گاه نمی‌توانند به ما انگ سیاسی بزنند، ما مرز دین و مصلحت مردم شهر را نگاه می‌کنیم، مسائل مهم شهر باید با نظارت علما باشد و این زمان خواهند دید چقدر علما حمایت می‌کنند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید