سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم روزه‌دار اصفهان با بیان این‌که بحث قدس بسیار دامنه‌دار است و از چند بعد محدود می‌توان به آن اشاره کرد، اظهار کرد: فلسطین مجموعاً اشغالی و غیر اشغالی ۳۰ هزار کیلومتر مربع است و برای مقایسه باید گفت، یک چهارم استان اصفهان است؛ اگر در غزه موشکی با برد ۱۰۰ کیلومتر باشد، همه جاهای فلسطین در تیررس آن است.

حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ادامه داد: آن‌ها به قول خود، گنبد آهنین ایجاد کرده‌اند که کاملاً هم موفق نبوده است؛ این سرزمین در زمان عثمانی تحت نفوذ این دولت بود و بعد مستعمره انگلستان شد و انگلیسی‌ها آن را یهودی نشین جلوه دادند که در آن زمان ۵۵ هزار یهودی بود و میلیون‌ها مسلمان در آنجا قرار داشت.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد : این سرزمین مورد احترام همه ادیان الهی است و کسی هم مخالف حضور یهودیان نیست و دلیل مخالفت اسلام با اشغال آن دلیل دیگری است؛ در سال ۱۹۴۸ میلادی رژیم صهیونیستی آمادگی خود برای جذب مهاجران یهودی را اعلام کرد و ۲۲ هزار کیلومتر آن در دست صهیونیست‌ها است.

* دلیل حساسیت ایران بر سرزمین‌های اشغالی پایگاه انگلیسی-آمریکایی در قلب کشورهای مسلمان است

وی تأکید کرد: دلیل حساسیت ما بر قدس، ایجاد پایگاه مسلح انگلیسی-آمریکایی در قلب کشورهای مسلمان است و در این پایگاه می‌خواهند منابع مسلمانان را ببلعند و کشورهای آن‌ها را خورد کنند.

طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: امام از همان ابتدا روی این موضوع حساس بودند ولی چه باید کنیم که کشورهای منطقه همچون عربستان این را نمی‌فهمند؛ سران این کشورها نه دینی دارند و نه برای مردم خود دلسوزند و اعلام روز قدس از سوی امام، افزایش اگاهی مسلمانان نسبت به این مسائل بود.

* ۷۰ سال است که مقابل ایستادگی مردم و مقاومت شکست خورده‌اند

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هم برای آمریکا گاو شیرده دیگری است که برای سرکوب مسلمانان از آن استفاده می‌کند؛ قصد آن‌ها این بود که بر کل منطقه مسلط شوند و به ساحل خلیج فارس برسند و ۷۰ سال است که به خاطر ایستادگی مردم و مقاومت، شکست خورده‌اند.

امام جمعه اصفهان مطرح کرد: گروه مقاومت سال گذشته با کمک علویون، زینبیون، فاطمیون و … از همه کشورها توانست داعش را نابود کند و پیروزی‌های زیادی کسب کرد.

* مال و فرزند فتنه هستند و موردی برای امتحان افراد

وی تصریح کرد: همانطور که خداوند متعال می‌فرمایند، بدانید مال و فرزندان شما فتنه هستند یعنی موردی برای امتحان شما هستند.

طباطبایی‌نژاد افزود: اولاً حقوق فراوانی بر گردن مادر و خصوصاً پدر دارند و اگر وظایف به خوبی ادا نشود چه بسا باعث انحراف پدر شود؛ چند حق در روایات وجود دارد که یکی از آن‌ها انتخاب مادر خوب برای فرزندان است و مادر شاخصه‌های اسلامی را داشته باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حق دیگر، نام‌گذاری است که باید اسم‌هایی انتخاب شود که حسنه باشند؛ مال حلال از جمله حقوق فرزند است که صفات و رفتار فرزند را تغییر می‌دهد و تربیت فرزند و تربیت دینی از جمله حقوق فرزند است.

* قرآن ولایت اهل بیت را از ما خواسته است

وی افزود: قرآن از ما خواسته ولایت اهل بیت را قبول کنیم، محبت آن‌ها را در دل داشته باشیم و اطاعت آن‌ها را بپذیریم؛ شرط اول محبت اهل بیت، اطاعت از ایشان است و شرط دوم این است که دشمنان ایشان را دوست نداشته باشیم.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که چند شب از شب‌های بزرگ ماه مبارک رمضان باقی مانده‌اند، تصریح کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به خودسازی بپردازیم و از دعا غافل نشویم؛ در روایات وجود دارد که دعا حتی قضای الهی را نیز بر می‌گرداند و نباید از این ظرفیت غافل شویم.

وی افزود: سالگرد رحلت مرحوم علامه مجلسی این هفته است و باید یادی از این محدث بی‌نظیر و خبرنگار فاتح شود و بحارالانوار ۱۱۰ جلدی اثر بزرگ ایشان است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: همچنین از مناسبت‌های هفته پیش رو می‌توان به سالگرد بانو مجتهده امین و شهید بزرگوار آیت الله سید محمدرضا سعیدی در سال ۱۳۴۹ در زندان اشاره کرد ولی مهم‌ترین مناسبت، روز قدس است.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید