سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب ۶ تجربه را عنوان کردند، یکی اینکه ایران با شرایطی که آمریکا دارد و به هیچ نوع تعهدی پای‌بند نیست نمی‌تواند با آن معامله کند.

حضرت آیت‌الله سید‌ابوالحسن مهدوی افزود:عمق دشمنی آمریکا را باید در این مذاکرات و برخورد‌ها شناخته باشیم و دشمنی آن‌ها فقط به انرژی هسته‌ای و اتمی نیست و این‌ها بهانه است، مشکل این است که کشور از زیر تسلط آن‌ها خارج شده، ولی فقیه را رهبر خود می‌داند، پرچم اسلام را به دست گرفته است و از نفوذ آن‌ها نمی‌ترسد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه به رسمیت‌شناختن انرژی هسته‌ای با مذاکره به دست نیامد و از طریق پیشرفت علمی حاصل شد، بیان داشت: تجربه سوم این بود که انعطاف در برابر دشمن آن‌ها را جسور‌تر کرد و ما هیچ  وقت خواهان دشمنی با آمریکا‌ و کشوری دیگر نیستیم و تجربه گذشته هم نشان داد هرجا محکم ایستادیم، دشمن عقب‌نشینی کرد.

مهدوی ادامه داد: تجربه‌ پنجم همراهی اروپا با آمریکا در حساس‌ترین مواقع است و نباید به تبسم آن‌ها دل‌ خوش کنیم یا اعتماد کنیم؛ همچنین نگوییم با موفقیت در برجام مشکلات اقتصادی حل می‌شود چرا که آن‌ها هر وقت بخواهند از برجام خارج‌ می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشکلات کشور با اقتصاد مقاومتی بر پایه صادرات غیر نفتی و تکیه بر نیروی داخلی حل می‌شود، آن موقع زیاد و کم شدن قیمت نفت تأثیری بر اقتصاد ما نخواهد داشت.

وی خاطر‌نشان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب به شروط ما برای ادامه برجام اشاره کردند، سکوت اروپا در خروج از برجام توسط آمریکا یکی از این خیانت‌ها است؛ اروپا نباید حرفی در مورد توان موشکی ما بزند و اگر اینگونه باشد یعنی می‌خواهد توان دفاعی ما ضعیف شود.

مهدوی گفت: مقابله با تحریم‌های آمریکا و جلوگیری از فروش نفت باید از سوی ارو‌پا تضمین شود؛ اگر تعللی در پاسخگویی به شروط ما کنند مجددا حق خود را در مورد مسائل هسته‌ای انجام می‌دهیم و اقدامات را شروع خواهیم کرد.

امام جمعه موقت اصفهان اذعان داشت: از مجموع فرمایشات رهبر انقلاب این نکته به دست می‌آید که دشمنی آمریکا با ما روی اصول ما یعنی استقلال، آزادی در تصمیم‌گیری، جمهوری اسلامی و پافشاری روی قوانین اسلام و نه شرقی نه غربی، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است؛ تا زمانی که روی این اصول هستیم دشمن به دشمنی خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: دشمن شک نکند که ملت ما همیشه روی اصول خود می‌ایستند؛ تجربه گذشته هم از تیم مذاکرده کننده داریم که هر وقت پافشاری کردند و به فرمایشات رهبری گوش دادند موفق شدند و عزت را برای ایران آوردند اما هرجا تیم مذاکره‌کننده ما به این فرمایشات توجه نکرد این اتفاق رخ نداد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید داشتند رئیس جمهور آمریکا باید امضا کند که خارج نمی‌شود، تصریح کرد: البته اگر امضا هم می‌گرفتند به این امضا تعهد نداشتند و این باید درسی برای آینده ما باشد؛ این تیم ضمن اینکه زحمت زیادی کشیدند اما در همه مذاکرات جدیت کامل نداشتند و همه فرمایشات رهبر انقلاب را پیاده نکردند.

مهدوی خاطر‌نشان کرد: تیم مذاکره‌کننده بداند از حمایت ملت و رهبر برخوردار هستند و باید محکم بایستند و از تهدیدات دشمن نترسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات در لبنان و عراق گفت: دنیای امروز مشاهده کرد آنچه که آمریکا در کشور لبنان و عراق حمایت می‌کرد، آن گروه‌ها نفوذ مردمی ندارند و نفوذ با مقاومت است و این پیروزی سبب تقویت نیروهای مردمی می‌شود و ایستادگی بهتری برابر آمریکا خواهند داشت و به نفع اسلام و ایران خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری مراسمات اخیر در اصفهان گفت: صحبتی با شورای شهر، شهرداری و مسؤلان شهر دارم، انتظار است مسؤولان در بین مردم حضور پیدا کنند و ندای آن‌ها را بشنوند؛ معنا ندارد برای سرگرم کردن مردم عده‌ای را کنار پل خواجو و میدان امام جمع کنیم و ناهنجاری‌های صوتی ایجاد کنیم.

مهدوی افزود: اختلاط دختران و پسران و رقص دختران را در بعضی اجتماعات می‌بینیم و عکس‌هایی گرفته شده که درست نیست؛ آیا مسؤولان راضی به اینگونه کار‌های حرام در شهر هستند؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: وقتی صحبت می‌کنیم همه می‌گویند مخالفیم پس قوه قضائیه جلوی این‌ها‌ را بگیرد، مشکل شهر‌ ما با برگزاری این‌جلسات حل نمی‌شود؛ عده‌ای مراسم عروسی را در یمن به خاک‌ و خون می‌کشند و عده‌ای اینجا مراسم مردم را به حرام می‌کشند، چه کسانی پشت برگزاری این جلسات هستند؟

وی با اشاره به اینکه اصفهان نیاز به آرامش و آسایش و اتحاد برای مقابله با دشمن دارد نه تغییر اسم چند خیابان، تأکید کرد: می‌گویید این کار قطعی نشده اما اصلا می‌دانید مرجع تقلید چه کسی بوده و افتخار جهان اسلام است که می‌خواهید اسم خیابان را عوض کنید.

مهدوی با بیان لزوم ورود دادستان به موضوع، خاطر‌نشان کرد: جلوی مذاکرات خصوصی شورای شهر‌ گرفته شود، این نشان می‌دهد فکر‌هایی در شورای شهر است و مردم باید این‌‌ها را بشناسند؛ ما و مردم راضی به تغییرات این‌چنین نیستیم و امیدوارم آخرین‌باری باشد که این‌گونه صحبت می‌کنم.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: اگر‌ فکر می‌کنند کوتاه می‌آییم بدانند اشتباه‌ می‌کنند، این لباس را پوشیده‌ایم که از مردم دفاع کنیم؛ بیکاری مردم با این مراسمات حل نمی‌شود و باید نیاز مردم را پیدا کنیم.

مهدوی در بخش از دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان یکی از فواید مهم روزه در ماه مبارک رمضان را تحصیل تقوا عنوان کرد و گفت: معلوم است پذیرایی خداوند در این ماه مهمانی پذیرایی روحی است.

وی با بیان اینکه دعوت مردم به مهمانی پروردگار متناسب با روح است، افزود: روح انسان به ترک عادت‌های رذیله، صبر در مقابل سختی‌ها و نورانیت و ظرافت نیاز دارد تا بتواند به یاد فقرا باشد و به هم‌نوعان کمک کند، روح انسان به مساوات و اندوخته آخرتی نیاز دارد و همه این موارد در گرو روزه است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: روح سالم در بدن سالم رشد می‌کند و از فواید روزه صحت جسم است، این روزه است که می‌تواند بدن را از خیلی‌ از بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های گوارشی که ریشه بسیاری از بیماری‌های دیگر است، فشار خون، گرفتگی عروق، قند، تنبلی کبد و کلیه و بیماری‌های قلبی نجات دهد.

مهدوی بیان داشت: قلب ۱۰۸ هزار مرتبه در شبانه روز ضربان دارد و در ماه رمضان این ضربان به ۹۳ هزار‌ مرتبه می‌رسد و حدود ۱۵ هزار ضربان قلب کم می‌شود و این به معنای استراحت قلب است.

وی عنوان کرد: روزه ارزان‌ترین، فراگیر‌ترین، در دسترس‌ترین و ساده‌ترین درمان اجتناب از خوردن غذا است؛ در مقابل بسیاری از بیماری‌ها نتیجه پر‌خوری و مداوم‌خوری است و روزه‌دار از پر‌خوری و ریزه‌خوری اجتناب می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ارزش حضور در نماز جمعه بسیار زیاد است و در روایات نیز به صراحت به آن اشاره شده است، حتی ملائکه برای کسی که همیشه در نماز جمعه حضور داشته و روزی به دلیلی نتوانسته حضور پیدا کند، دعا می‌کنند.

وی اذعان کرد: بر اساس آیات قرآن مشخص می‌شود استجابت دعا در ماه رمضان بسیار زیاد است و این همان محبتی است که خداوند بر بندگانش در این ماه می‌کند؛ خود را برای عبادت و خواندن خداوند در شب‌ها و روز‌های این ماه مبارک و به خصوص شب‌های قدر آماده کنید، شب‌های قدر فضیلت زیادی دارد و شبی است که خداوند متعادل نزول دفعی قرآن انجام داده است.

مهدوی با توصیه مردم به اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان، تأکید کرد: گرچه در ماه رجب معتکف بودید اما بدانید دستور اهل بیت به اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان بسیار بیشتر است؛ امسال شب ۲۳ رمضان مقارن با شب جمعه شده و این بسیار با‌فضیلت است.

 

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید