سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از موارد امتحان انسان فرزند است و یکی از حقوق فرزند بر والدین تربیت است و در روایات آمده شده که پدر و مادر فرزند را تربیت دینی کند که روش آن هم تربیت عملی است.

حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: غیر از مسأله عبادت، پدر در موارد دیگری هم باید دقت کند، به طور مثال اظهار محبت به فرزند است و در روایات متعدد آمده است که دست محبت بر سر فرزندان یتیم کشیده شود؛ البته محبت باید معقول باشد و در وقت خاص انجام شود.

امام جمعه اصفهان گفت: در روایت آمده فرزندان شما ۷ سال امیرند و بعد از هفت سالگی غلام‌اند؛ محبت بی جا باعث می‌شود استعدادهای واقعی رشد نکند و کسانی که در ناز و نعمت بزرگ می‌شود معمولاً به مراتب بالایی نمی‌رسند.

وی عنوان کرد: اگر بچه را لوس بار بیاورید حق بچه را درست انجام ندادید، محبت بجای خود و سختی هم بجای خود باید وجود داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: آدم بدون دشمن رشد نمی‌کند و اینکه امام در زمان تحریم آمریکا گفت ای کاش این تحریم چندین سال طول بکشد بخاطر این بود که در این سختی‌ها استعدادهای انسان رشد می‌کند و این نکته وجود دارد که استعداد در سختی است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از حقوق با سواد کردن فرزند است، حقوق دیگر ورزش است که اسلام دو ورزش شنا و تیراندازی را تأکید دارد؛ نکته بالاتر غذای پاک و طیب به فرزند دادن است که غذای حرام بر فرزند اثر زیادی می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه ابراز داشت: در رابطه با حمل و نقل بعد از انقلاب زیربناهای خوبی درست شده است، قبل از انقلاب جاده دوبانده یا اتوبان به جز اتوبان تهران کرج نداشتیم اما حالا کمتر بین شهرستان‌ها جاده دوبانده یا اتوبان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال هنوز نیاز است جاده‌ها بهتر شود و از آن مهم‌تر تأسیس استراحت گاه‌ها است، در هر ۱۰۰ کیلومتری استراحتگاه باشد اما سخت‌گیری می‌شود برای افرادی که می‌خواهند استراحتگاه راه‌اندازی کنند، در نایین عده‌ای ۳ سال دنبال این هستند تا بتوانند استراحتگاه راه‌اندازی کنند.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: مسؤولان برای کسانی که می‌خواهند کاری کنند از زمین خدا خسیسی نکنند، در برخی جاها بخاطر کمبود استراحتگاه‌ها اطراف پاسگاه‌ها توقف می‌کنند، الان هم که بیشترین تصادفات به خاطر خواب آلودگی است باید استراحتگاه‌های مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جوان تشریح کرد: «کام» به ازدواج نیست که به جوانان مجردی که فوت می‌کنند می‌گویند «ناکام» و حضرت علی اکبر هم ازدواج کرده بوده و همسر و اولاد داشته است.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: جوان ما باید از این بترسد که به حق نباشد از اینکه کار نادرست انجام دهد و لذتش این باشد که در راه خدا قدم بردارد و در راه خدا شهید شود و این چیزی است که دشمن نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: اسپانیا را نیز با بی‌دین کردن جوانان از دست مسلمانان درآوردند، دختران طناز به اسپانیا آوردند، بهترین مشروبات را به ارزانی به جوانان مسلمانان فروختند و نهایتاً به آن‌ها حمله کردند.

طباطبایی‌نژاد با گرامیداشت مقام معلم مطرح کرد: یک معلم باید از یک قاضی بیشتر دقت کند چراکه ممکن است یک انسان را فاسد بار بیاورد یا انسان بار بیاورد، امام خمینی نیز بارها زمانی که از معلمان خود نام می‌آورد، می‌گفت «جانم به فدایش».

وی افزود: وقتی می‌خواهید برای شهر شورا برای مشورت قرار بدهید آدم‌هایی را که خوف خدا را داشته باشند انتخاب کنید.

امام جمعه اصفهان در خصوص روز کارگر گفت: کارگری یک افتخار برای انسان است‌؛ وقتی کارگر هستیم باید کارمان را درست انجام دهیم، وقتی تا خرداد در بین اتاق‌های اداره عید دیدنی می‌روید و مردم در اتاق شما منتظرتان می‌مانند نانتان حرام می‌شود.

وی عنوان کرد: زمانی که در اداره هستید آن زمان مال شما نیست و حق ندارید کم و زیادش کنید و نباید از این اتاق به آن اتاق بروید، فقط در حد نیاز باید کار غیر اداری انجام دهید.

طباطبایی‌نژاد با تبریک میلاد امام زمان(عج) تصریح کرد: منتظر یعنی خودت را طوری ساختید که لیاقت دیدار امام زمان را داشته باشید و اگر آمد گردنت را نزند بلکه جزو خدمتکارانش باشید، می‌شود امام زمان نیاید و انسان سربازش باشد.

وی بیان داشت: سربازان گمنام امام زمان تیر و تفنگی ندارد اما کارهای بسیاری انجام می‌دهند، در آشوب‌ها و خطرها در طول این چهل سال زحمات زیادی کشیدند و مقام معظم رهبری نیز نکات بلندی در مورد این عزیزان فرمود «که باید به صورت ۱۰۰ درصدی متدین باشید ونباید در بین شما نفوذی باشد و همیشه به این جمع اعتقاد داشتم و دارم».

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب ابراز داشت: هر آدمی در کل کشور یک لیتر آب زیاد مصرف کند می‌شود ۸۰ میلیون لیتر و این کم نیست؛ حتی وضو هم می‌خواهیم بگیریم آب را باز نگذاریم، همه باید مراعات کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به کشاورزان هم گفتم که مسأله فقط کشاورزی نیست و داریم آب برای خوردن هم کم می‌آوریم، مگر می‌شود برای بهترین استان کشور فکری نکنند اما این فکر یک روزه نمی‌شود.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: خیانت است اگر کسی ببیند کارخانه‌های کشور بیکار باشند و کالای خارجی بخرند؛ علمای ما در این مسأله بسیار دقت داشتند، آیت الله مرعشی نجفی هیچگاه لباس خارجی نمی‌خرید.

وی تشریح کرد: با پول مسلمانان برای کافران چه کارهایی که عربستان نمی‌کند، در ماه حرام با پول مسلمانان به دستور دشمن مسلمانان را می‌کشند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید