سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه معترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: بعضی‌ها می‌گویند هدف وسیله را توجیه می‌کند که این حرف غلط و باطل است و اسلام به ما می‌آموزد که هدف صحیح را باید با راه صحیح بپیماییم.

حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: حقی که فرزندان به پدر دارند از نظر امام صادق (ع) سه حق است که انتخاب مادر خوب، اسم مناسب برای فرزند و تربیت خوب از این سه مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: در مورد بحث تربیت سه نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد که اصل تربیت، روش تربیت و نحوه تربیت از این سه مهم است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: رفتار پدر و مادر تأثیر زیادی در تربیت فرزند دارد و در واقع انسان تمایل به تقلید از افرادی دارد که از دیدگاه او انسان‌های بزرگی هستند.

امام‌جمعه اصفهان گفت: فرزند نیاز به محبت دارد و در آموزه‌های دینی آمده است که دختر بیش از پسر به محبت نیاز دارد و اگر پدر و مادر به فرزند محبت نکنند، دیگران به او محبت می‌کنند که این امر تبعات خود را دارد.

وی تصریح کرد: بهترین خانه، خانه‌ای است که در آن فرزند یتیم مورد محبت قرار می‌گیرد و بدترین خانه نیز خانه‌ای است که در آن یتیم نادیده گرفته می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان داشت: حال این امر نیز مهم است که محبت زیادی باعث می‌شود که فرزند از مسیر اصلی زندگی بازبماند و تحمل سختی را نداشته باشد که این امر عواقب خود را در پی خواهد داشت.

امام‌جمعه اصفهان اذعان کرد: والدین باید به سن فرزندان خود توجه کنند و در دوره‌های سنی، رفتار متناسبی با آن‌ها داشته باشند تا آن‌ها به بلوغ عاطفی و عقلی برسند.

وی اضافه کرد: در روایت آورده شده است که والدین اگر خواستند به فرزندان محبت و احترام کنند اول باید فرزند دختر را در نظر بگیرند و بعد فرزند پسر را در نظر داشته باشند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: امید است که خداوند متعال توفیق دهد که به آن درک برسیم که فرزند یک انسان است و یک برده نیست که به وسیله او به خواسته‌های خودمان برسیم.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: هر کس به واجباتی که خداوند واجب قرار داده عمل کند، بهترین آدم‌ها است و هر کس به گناهانی که خداوند تعیین کرده عمل نکند، عاقل‌ترین انسان‌ها است.

وی افزود: پیامبر اکرم در رابطه با ماه شعبان فرمودند که ماه شعبان ماه من است و هر کس در این ماه یک روز روزه بدارد، مورد رحمت و محبت خداوند قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماهی است که پیامبر اسلام در آن روزها را روزه می‌گرفتند و شب‌ها را در آن به نماز می‌ایستادند و ماهی بسیار پربرکت است.

آیت‌الله طباطبایی‎نژاد افرود: در این ماه در رحمت به روی انسان‌ها باز است و در این ماه حوادثی نیز همراه شده است که ولادت حضرت سیدالشهدا، حضرت ابوالفضل و امام سجاد از مهم‌ترین اعیاد این ماه است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه هر روزی که در آن انسان قرآن بخواند آن روز عید است، گفت: امسال روز پاسدار که روز ولادت سیدالشهدا است، با روز تأسیس سپاه نزدیک شده است که این امر را به فال نیک می‌گیریم و دعا می‌کنیم که دشمنان سپاه که این انسان‌های با ارزش را تحریم می‌کنند از میان برداشته شوند.

وی ادامه داد: به گفته امام (ره) هر وقت دشمنان از ما بدگویی کنند ما متوجه می‌شویم که آن کار درست است و امام (ره) همواره می‌گفتند که «ای‌کاش من نیز پاسدار بودم».

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که نیروهای مسلح همچون اکثریت مردم انقلابی مانده‌اند و ما نیز همچنان انقلابی خواهیم ماند و انقلابی‌گری خواهیم کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: انقلابی‌گری یعنی هدایت و یعنی وقتی می‌بینیم که کانال‌های مجازی در مردم شبهه ایجاد می‌کنند وارد شویم و انقلابی‌گری کنیم.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه انقلابی‌گری مختص روحانیون نیست و همه مردم باید به آن توجه کنند خاطرنشان کرد: اگر فردی را دیدیم که دچار شک و شبهه شده باید به او توجه کرده و شبهات او را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از اهدافی که دشمن در حال حاضر دنبال می‌کند، ایجاد شک و تردید در افکار مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه گفت: یکی از مناسبت‌های شیرین که در هفته آتی با آن همراه می‌شویم، شکست حمله آمریکا به کشور در طبس به وسیله طوفان شن است که در تاریخ نوشته شد و خداوند ما را در این امر یاری کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان داشت: در این رویداد طوفان شن به وسیله خداوند مأمور شد تا هواپیمای آمریکا را به زمین بزند و حمله آن‌ها به کشور را سرکوب کند.

امام‌جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به وقایع اخیر سوریه اظهار داشت: زمانی که حمله شیمیایی به سوریه شد، دشمنان گفتند که خود سوریه به کشورش حمله شیمیایی کرده و زمانی که سوریه از سازمان ملل خواست تا صحت موضوع را بررسی کنند، قبل از اینکه تحقیقات تمام شود ۱۱۰ موشک به کشور سوریه زدند که این امر عقلانی نیست و حال میگویند ما دلسوز مردم سوریه هستیم.

وی افزود: به فرض میگوییم این‌ها سلاح شیمیایی به کار بردند، چرا دشمنان خون را با خون پاسخ داند و ۱۱۰ موشک به سوریه زدند؛ از خداوند متعال می‌خواهیم که دشمنان اسلام نابود گردند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید