سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: احساس می‌کنم غیبت مکتوب بسیار زیاد شده است و در تلگرام برخی به عنوان روشنگری مطالب زیادی را می‌نویسند که غیبت است و حتی انتقاد هم نیست و آن‌ها به دستورات دینی آشنایی ندارند؛ نقد رو به رو است یعنی انتقاد مخفیانه به خود شخص گفته شود و این سازندگی دارد اما اگر این نقد به کسی دیگر گفته شود، غیبت محسوب می‌شود و گناه کبیره است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: کسی حق ندارد در تلگرام پای دیگری را وسط بکشد و هرچیزی را به وی نسبت دهد و اگر به او دسترسی وجود ندارد پس تکلیف شرعی نیز بر گردن کسی نیست؛ می‌گردند تا یک عیبی پیدا کنند و به ادعای آتش به اختیار و روشنگری گناه می‌کنند و حتی اگر شخصی کار اشتباهی انجام دهد حق نداریم به دیگران بگوییم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص پیام‌رسان‌ها اذعان کرد: دست‌اندرکاران مراقب باشند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آن‌ها محفوظ بماند.

وی ادامه داد: مکارم اخلاق یعنی ایثار کردن و پیامبر اسلام برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شدند؛ دشمنی‌ها نباید سبب غیبت در فضای مجازی شود.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: اگر بزرگی‌ روز‌ها به اتفاقات رخ داده باشد، بزرگترین روز در عالم روز بعثت پیامبر اسلام است و پیامبر برای برقراری عدالت، اتحاد انسان‌ها و رفتار خوب نسبت به یکدیگر مبعوث شدند و امیدواریم پیامبر را سرمشق زندگی قرار دهیم.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: روز ارتش روز بزرگی است و ۲۹ فروردین‌ماه سال ۵۸ زمزمه‌هایی برای انحلال ارتش و تأسیس ارتش جدید وجود داشت اما امام خمینی(ره) در مقابل این حرف‌ها ایستادند و لذا جمعی از ارتشیان قبل از پیروزی به انقلاب ایستادند و جان بر کف داشتند و با امام خمینی(ره) بیعت کردند و به کمک‌ مردم مزدوران را مغلوب کردند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: برای محکم کردن ارتش ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش نامیده شد تا ارتش رژه رود و مردم شاهد آن باشند و ارتش مردانه در کنار سپاه و بسیج مقاومت کرده و ارتش فعلی بچه‌های بعد انقلاب هستند و این پیوند به خوبی حفظ شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: به عنوان کسی که همواره طرفدار کشاورزان هستند باید بگوییم به آن‌ها حق نمی‌دهیم در راهپیمایی‌ها شرکت کنند زیرا به نظر نمی‌آید این کار از سوی کشاورزان متدین انقلابی باشد و آن‌ها خود را از مغرضین جدا کنند زیرا از شعار‌های آن‌ها معلوم است قصد آب را ندارند و می‌خواهند شیطنت کنند؛ به همه خانواده‌ها مبلغی داده شده و آب‌ نیز وجود ندارد و نباید توقع وجود داشته باشد.

امام جمعه اصفهان تأکید داشت: ساخت سد شروع شده و قرار است از خلیج آب بیاید اما کار بزرگی است و باید تحمل کرد و حرف غیر معقول پذیرفته نیست و کشاورزان خود را از فتنه‌گران جدا کنند.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: مال و فرزند از جمله چیز‌هایی هستند که می‌توانند سبب دوری انسان از خداوند شوند و به عنوان امتحان الهی از انسان هستند؛ فرزندان حقوقی از جمله انتخاب مادر و اسم خوب و تربیت دینی بر پدر خود دارند و لازم است پدر، فرزند خود را با دین و احکام اسلام آشنا کند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: برخی پدران به ارزش‌های دنیایی فرزند خود خوشحال هستند و نمی‌دانند اگر فرزندان با پرستش خدا آشنا نباشند نمی‌توان گفت خوب هستند و در اصل از دست رفته‌اند؛ اینکه فرزند درس خوبی داشته باشد اما در نماز سستی کند اصلا خوب نیست و تربیت بسیار مهم است.

وی افزود: تربیت عملی بسیار مهم است و پدر با رفتار خود می‌تواند فرزندش را تربیت کند و تا زمانی که بچه‌ها کوچک هستند باید تربیت را با رفتار انجام داد، اگر انسان خودش را اصلاح کند فرزندانش نیز به خوبی تربیت می‌شوند؛ در کل هر کسی رهبر جایی می‌شود برای اصلاح زیر‌دستان باید رفتار خود را درست کند و وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید