سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: شیعیان امیرالمؤمنین طبق روایات، تقوا داشته و خداترس بوده‌اند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: شیعیان امیرالمؤمنین اهل کوشش و اجتهاد بوده و از نفس خود مراقبت می‌کردند، آنان از کینه‌ورزی دوری کرده و یکی از صفات دیگر آن‌ها این بوده که به اولیای خدا عشق می‌ورزیده‌اند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن می‌فرمیاد«اموال و اولاد شما فتنه‌اند» و این یعنی در قیامت برای اموال و فرزندان از ما سؤال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی اشاره دارند که ثواب ۵ گروه حتی بعد از مرگ نیز جریان دارد و پرونده‌شان باز است؛ کسی که درخت خرمایی بکارد، کسی که آبی جاری کند، کسی که مسجدی بسازد، کسی که کتاب مفیدی بنویسد و کسی که فرزند صالح از خود باقی بگذارد.

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: امتحان فرزند، امتحان سختی است و مسؤولیت سنگینی بر دوش والدین برای احقاق حق آن‌ها وجود دارد؛ از همان ابتدای زندگی و حتی قبل از تولد فرزند، باید به حقوق آن حساس بود و یکی از این حقوق، انتخاب یک مادر صالح برای اوست و دلیل آن نیز انتقال صفات رفتاری از مادر به فرزند است.

وی تصریح کرد: خصوصیات اخلافی کودک از همان بدو تولد شکل می‌گیرد و شیر مادر نیز در ایجاد این خصوصیات بسیار مهم است و از همین رو انسان در انتخاب همسر خود باید به روحیات دینی او توجه بسیار کند.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: روز گذشته بیش از ۶ هزار نفر از قاریان قرآن در مصلای امام خمینی اصفهان برای آزمون قرآن کریم حضور داشتند و این باعث افتخار است.

وی تأکید کرد: روشن است که شرکت‌کنندگان در آزمون‌های قرآنی با قرآن بزرگ شده‌اند و در زندگی دنیوی و اخروی خود نیز سعادت‌مند خواهند شد؛ باید در تربیت صحیح فرزندان کوشا بود تا اعمال نیک آنان در نامه اعمال ما هم نوشته شود.

طباطبایی‌نژاد عنوان داشت: در هفته ای قرار داریم که سالروز شهادت حضرت ام‌البنین است که صفات خاصی داشته‌اند و تلاش ایشان در تربیت فرزندان صالح باعث شد تا نائل به کسب مراتب بالایی از سوی خدای متعال شوند.

وی با بیان این که حضرت علی (ع) ایشان را ام‌البنین لقب دادند و به ایشان فرمودند شما مادر ۴ پسر می‌شوید، متذکر شد: حضرت ام‌البنین(س) آن‌قدر زیبا فرزندان خود را تربیت کردند تا ولایت در جان آن‌ها نهادینه شد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این روز به درستی، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده و از مقام این افراد فداکار قدردانی می‌شود؛ همه مادران و همسران شهدا باید تکریم شوند چراکه اگر مادران و همسران شهدا نبودند، شگفتی‌های شهادت خلق نمی‌شد.

وی اضافه کرد: فرمان تشکیل کمیته بلافاصله پس از تشکیل بنیاد مستضعفان از سوی امام خمینی(ره) صادر شد که نشان‌دهنده حمایت امام(ره) از مستضعفان و فقراست؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) در حد توان خود کمک خوبی به فقرا کرده که این کمک‌ها از مردم تأمین می‌شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز احسان و نیکوکاری گفت: در آستانه عید نوروز باید هوای مردم مستضعف را داشته باشیم؛ روایت داریم که هر کار خوبی به قصد قربت خدا صدقه است، حتی راهنمایی دیگران نیز نوعی صدقه است و کمک به فقرا از بهترین صدقات است.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: هر سال در رابطه با روز درختکاری سخن به میان آورده می‌شود، باید توجه کرد که کاشت درخت کافی نیست بلکه باید سعی کنیم تا درختانی که سایرین کاشته‌اند را نیز سالم نگهداریم؛ مقام معظم رهبری فرموده‌اند«من هر سال درخت می‌کارم و این باید الگوی همه باشد».

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید