سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خودم و همه شما نماز‌گزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ اولین پایه تقوا ترک حرام و انجام واجبات است و امیدواریم تصمیم بگیریم سال جدید را با تقوای کامل شروع کنیم و از امر خدا کوتاهی نکنیم.

حجت‌الاسلام سید یوسف طباطبایی‌نژاد ادامه داد: دوست از افرادی است که بر انسان اثر می‌گذارد و به همین جهت انسان دستورات زیادی را در دوست‌یابی دارد و دستور داده که در انتخاب همراهان افراد خوب را انتخاب کنیم؛ فرزند نیز بر انسان اثر می‌گذارد و می‌تواند پدر و مادر را منحرف کند یا اثر خوب بر آن‌ها بگذارد و پدر و مادر هم روی فرزند اثرات زیادی دارند.

امام جمعه اصفهان افزود: در قرآن پیرامون اثر‌گذاری فرزند بر پدر‌ و‌ مادر و بر‌عکس این، آیات زیادی وجود دارد؛ اگر پدر و مادر انسان‌های خوبی باشند خداوند آن‌ها را از انحراف توسط فرزند محفوظ خواهد داشت.

وی عنوان داشت: برای شناخت فرزند می‌توان به پدر و مادر او نگاه کرد و اگر والدین خوب باشند می‌توانند اثر خوبی بر فرزند بگذارند و حداقل از نظر ارثی اثر خواهد داشت؛ برخی از فرزندان و همسران دشمن هستند، فرزند از بزرگترین نعمت‌های خداوند است و اینکه خداوند می‌فرماید فرزند و اموال فتنه هستند به معنای این است که می‌توانند مورد امتحان قرار گیرند و جای لغزش انسان‌ است.

طباطبایی‌نژاد گفت: فرزند صالح از صدقات جاری است که بالاتر از سایر صدقه‌ها است؛ برخی فرهنگ سگ داشتن دارند و در بین مسلمانان نیز رواج پیدا کرده است و حماقت است که یک مسلمان سگ را که نجس‌العین است به جای فرزند در خانه نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: وقتی مؤمن زمان نماز را ضایع می‌کند به شیطان جرأت می‌دهد که او را به گناه بکشاند؛ در دعای سال تحویل باید تصمیم درست بگیریم و از خداوند بخواهیم به ما کمک کند و بدون تصمیم درست دعا اثری نخواهد داشت.

امام جمعه اصفهان ضمن تسلیت مصیبت سقوط هواپیما را به خانواده‌های داغدار، بیان داشت: برخی بدن‌هایشان هنوز‌ پیدا نشده و برخی را از کوه پایین آورده‌اند و امیدواریم بتوانند این بدن‌ها را به خانواده‌هایشان تقدیم کنند.

وی ادامه داد: در حادثه تهران نیز عده‌ای به اصطلاح دراویش که کاری به مردم گناباد نیز ندارد خراب‌کاری کردند و معتقدیم دست‌هایی در کار است و آمریکا از امنیت ایران عصبانی است، دشمنان می‌خواهند هر جوره بگویند کشور ما امن نیست؛ در آمریکا اینقدر نا‌امنی هست که حتی گفته می‌شود می‌خواهند به مدیران مدارس اجازه دهند اسلحه داشته باشند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن تماشایی، بیان داشت: رهبر انقلاب نیز بسیار خوشحال هستند از این‌که مردم مطالبه از مسؤولان و حتی خود رهبر را از حکومت جدا می‌کنند؛ مردم پای مبارزه با استکبار و زیر ظلم نرفتن ایستاده‌اند و در راهپیمایی شرکت می‌کنند و این معنای بصیرت است البته برخی نیز هستند که به دلیل یک حرف در انتخابات برگشته‌اند و این بی‌عقلی است.

امام جمعه اصفهان خاطر‌نشان کرد: ضمن تشکر از نیروی انتظامی که با تدبیر عمل می‌کنند و تعداد کشته‌ها به همین دلیل کم است، تشکر می‌کنیم‌ و از قوه قضاییه می‌خواهیم این افراد را با جریمه اسلام مواجه کنند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: کشور در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت داشته‌ایم اما در زمینه عدالت اجتماعی این اتفاق رخ نداده است و می‌بینیم آدم‌های خوب از سر کار برداشته می‌شوند و باید هر کسی سر جای خودش باشد؛ بار‌ها گفته شده بازنشسته‌ها کار نکنند و بر اساس قانون این جایز نیست و خلاف عدالت اجتماعی است و در مسائل فرهنگی نیز کوتاه می‌آییم‌.

وی در پایان با اشاره به این‌که انتقاداتی هم در زمینه برخی برنامه‌های تلویزیونی مطرح است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به مردم هوشیاری و غیرت بدهد.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید