سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این‌که آمریکا و هم‌پیمانان او از نظر نظامی و سیاسی از جمهوری اسلامی مأیوس شده‌اند، اظهار کرد: در بعد نظامی هم با ایران جنگیدند و هم در عراق و سوریه شکست خوردند و در یمن نیز مقدمات شکست آن‌ها فراهم می‌شود و از نظر سیاسی نیز هر قدمی برداشته‌اند با شکست روبرو شده است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که آمریکا در برجام بدعهدی کرده است، خاطرنشان کرد: کافر هم از بد عهدی بدش می‌آید چرا که یک موضوع فطری است و همین بد عهدی آمریکا باعث شده است که مردم از آن‌ها بیزار شوند و امروز به رهبری ایران، همه مردم دنیا از آمریکا روی‌گردان شده‌اند و پرچم این کشور را به آتش می‌کشند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که قرآن توصیه کرده که از دشمن غفلت نشود، یادآوری کرد: تا زمانی که به دین اسلام پایبند هستیم، دشمنی آن‌ها نیز ادامه‌دار است و این کلام صریح قرآن است؛ برخی کانال‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مانند بی‌بی‌سی به دنبال این هستند تا مردم را از دولت، اعم از قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه ناامید کنند و موریانه‌هایی در داخل، در راستای اهداف آن‌ها قدم برمی‌دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی به قوه مجریه، قضائیه و مقننه حمله می‌کنند، ادامه داد: رئیس‌جمهورهای مختلف جمهوری اسلامی ایران هر کدام از شهری مختلف هستند و این که برخی می‌گویند چرا کشور در دست طایفه خاصی است، اشتباه است، رؤسای قوه مقننه و قضائیه دو برادر هستند که رهبر انقلاب رئیس قوه قضائیه را انتخاب کرده است تا آن را اداره کند و دیگری را نیز مردم انتخاب کردند.

وی در ادامه بیان کرد: ما نیز به قوه‌های سه گانه انتقاد داریم اما باید بدانیم که سربلندی که ایران در جهان دارد هیچ کشوری ندارد و این سربلندی توسط قوای سه گانه ایجاد شده است، حکومت هم به معنای همین سه قوه است که رهبری آن توسط امام خامنه‌ای است، نمی‌دانم که چرا مردم همه چیز را به راحتی باور می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که نمی‌شود حقوق بازنشستگان را تا ۵ ماه پرداخت نکرد، عنوان کرد: شعارهایی که چند روز پیش در اصفهان داده شد از دل مردم نبود و آن‌ها معترض بودند اما این شعارها از عمق قلب آن‌ها نبود و عده‌ای شیطنت کردند و بازنشستگان نیز غفلت کردند و آن را تکرار کردند.

وی با بیان این که نباید زیر بار کسی رفت که حرف بیجا می‌زند، ادامه داد: ۹۹ درصد مطالب منتشر شده دروغ است و حرف راست کم است و در روایات است زمانی می‌آید که همه باید نسبت به هم مظنون باشند و حرف هم را به راحتی باور نکنند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که پیامبر(ص) شجاع‌ترین انسان‌ها را کسانی می‌دانند که بر نفس خود پیروز شوند، اظهار کرد: بعضی از گناهان و خصلت‌هایی که در انسان است اگر کنترل نشود، جلوی فهم و تدبیر عقل را می‌گیرد و انسان بصیرت لازم در زندگی را نمی‌تواند داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که یکی از چیز‌هایی که عقل انسان را کدر می‌کند این است که انسان از یاد خدا غافل شود، افزود: حضرت علی(ع) فرمودند ذکر خدا به عقل انسان جلا می‌دهد و باعث می‌شود دید انسان درست باشد و چشم باطنی که نمی‌بیند با ذکر خدا روشنایی و دید پیدا کند و آن چه را نمی‌دیده، از این پس می‌بیند.

وی با بیان این‌که باید منظور از ذکر و یاد خدا مشخص شود، عنوان کرد: در زبان عربی، ذکر به معانی مختلفی آمده است اما ریشه همه آن‌ها به یاد کردن برمی‌گردد و ذکر خدا به معنای یاد خدا است اما ذکر خدا مانند شکر خدا بر سه قسم، یاد با قلب، یاد با زبان و یاد به عمل است.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که همین که بفهمیم همه چیز متعلق به خداست، خودش به معنای شکر خداست، مطرح کرد: یاد خدا بودن نیز به همین نحو است و همین که در دل توجه به یاد خدا داشته باشیم و همه دارایی خود را از خدا بدانیم به معنای یاد خداست.

وی با بیان این همیشه و در همه حال باید به یاد خدا باشیم و از حضور او غفلت نکنیم، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند در سه حالت یاد خدا باشیم که یکی از آن‌ها این است که در قضاوت بین مردم، تعصب و جاهلیت باعث نشود که اشتباه حکم کنیم و دیگر حالت زمانی است که قرار است چیزی را بین چند نفر تقسیم کرد.

امام جمعه اصفهان با بیان این که یاد خدا با زبان را باید زیاد انجام دهیم، تأکید کرد: خداوند در آیه‌ای خطاب به حضرت موسی(ع) فرمود ای موسی بدان که خدایی جز من نیست و نماز را برای ذکر من و این که به یاد من باشی به پا دار چرا که در نماز انسان بیشتر به یاد خداست و خدا برای نماز جمعه فرموده است که کار و کاسبی خود را رها کنید و به نماز جمعه بشتابید چرا که نماز جمعه بهتر از کسب روزی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یاد خدا به معنای انجام دستورات الهی در انجام واجبات و ترک محرمات است، خاطرنشان کرد: توجه به حالا و حرام خدا همان ذکر خدا در مقام عمل است و امام صادق(ع) نیز فرمودند رعایت انصاف بین خود و دیگران، همراهی با برادر خود و یاد خدا را در همه جا داشتن، سه توصیه مهم است و منظور امام(ع) از ذکر خدا، بیان اوراد نیست بلکه توجه به حضور خدا در انجام کارهاست.

وی با بیان این که یکی از چیزهایی که باعث نورانیت قلب می‌شود، ذکر خدا در همه حال است، یادآوری کرد: امام عسگری(ع) فرمودند اگر کسی از شیعیان، در دین خود تقوا دارد و در گفتار خود صادق است و در امانت خیانت نمی‌کند، مرا خوشحال کرده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پیش است، بیان کرد: وی از شاگردان امام هادی(ع) است و زیارت مزار او، ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) را دارد و در پیش بودن ولادت حضرت مسیح بن مریم(ع) را به همه مردم ایران و مسیحیان تبریک می‌گویم و امیدوارم کسانی که خود را منصوب به حضرت مسیح(ع) می‌دانند و در زمین جنایت می‌کنند، ریشه‌کن شوند.

وی با بیان این که ثبت احوال از افتخارات جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: پیش از انقلاب روی اسناد ثبت احوال گرد و خاک بود و حضور در اداره ثبت احوال در پیش از انقلاب، موجب وحشت می‌شد اما امروز نظم اسلامی بر این سازمان حاکم است و کسی از این سازمان ناراضی نیست.

امام جمعه اصفهان با بیان این که در پیش از انقلاب منافقین با حضور در هواپیماها باعث رعب و وحشت مردم می‌شدند، مطرح کرد: حضرت امام(ره) دستور تشکیل حفاظت پرواز را به سپاه پاسداران دادند و از آن پس امنیت بر هواپیماها حاکم شده است و امیدوارم خدا به همه نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی، توفیق خدمت‌رسانی به جامعه را هم چنان بدهد.

 

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید