سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: امام معصوم می‌فرمایند هرچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و هر آنچه برای خودت نمی‌پسندی برای دیگران نپسند، معنای عدالت اجتماعی و انصاف نیز همین است.

وی افزود: خداوند در وجود ما حجتی به نام عقل قرار داده است که در دیگر موجودات این توانایی وجود ندارد و انسان با کمک این توانایی برای انجام کارهای خود فکر می‌کند و پیامدهای آن را می‌سنجد و با توجه به آن کاری را انجام می‌دهد و این نوری است که خداوند در وجود انسان‌ها قرار داده است.

*صفات انسان می‌تواند جلوی عقل را بگیرد

طباطبایی‌نژاد با بیان این که اگر تقوا نباشد خیلی از صفات انسان جلوی کارکرد عقل را می‌گیرد، عنوان کرد: این همان معنای بصیرت است و حسد یکی از ویژگی‌هایی است که جلوی عقل انسان را می‌گیرد و هوای نفس دومین ویژگی است که جلوی کار عقل را می‌گیرد.

وی با بیان این که میل داشتن یک ویژگی است که باید در انسان باشد، تصریح کرد: آن چیزی که ناپسندیده است پیروی از هوای نفسانی بد است که اگر این کار ادامه‌دار شود وجدان انسان خاموش می‌شود، مال دوستی و ریاست دوستی دو موضوعی است که خدا در وجود ما قرار داده است اما نمی‌شود آن‌ها را از وجود خود حذف کنیم.

*حب ریاست و حب مال ولع بیشتری نسبت به گرگ‌ها برای دریدن گوسفندان دارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: اصل همه این ویژگی‌ها خوب است اما باید کنترل شود، اگر انسان پول را دوست نداشته باشد دنبال کار نمی‌رود و وضعیت اقتصادی به هم می‌ریزد، باید کنترل شود اما اگر کسب مال را هم فدای انجام دستورات الهی کردیم و دستورات الهی را زیر پا گذاشتیم این خطرناک است.

وی با بیان این که اگر برای رسیدن به مقام و ریاست هر کاری انجام دهیم خطرناک است، ادامه داد: حب ریاست و حب مال ولع بیشتری نسبت به گرگ‌ها برای دریدن گوسفندان دارد، در انتخابات حرف‌هایی می‌زنیم که یقین داریم دروغ است با این که مسلمان هستیم و می‌دانیم دروغ است و این همان دروغ‌گویی است و حب ریاست به این نحو از گرگ و درندگی گرگ بدتر است و تمام آشوب‌هایی که در دنیا است به خاطر همین حب ریاست است.

*بنی امیه و بنی عباس به ظالم بودن خود اطمینان داشتند

امام جمعه اصفهان با بیان این که امام عسگری(ع) می‌فرماید بنی امیه و بنی عباس شمشیر خود را علیه ما از رو بستند، بیان کرد: حضرت علت این کار بنی عباس و بنی امیه را دو چیز می‌دانند یکی این که آن‌ها می‌دانند که خلافت حق آن‌ها نیست و می‌ترسند اهل بیت ادعای خلافت کنند و مردم نیز دور اهل بیت جمع شود و خلافت و حکومت در جای خودش قرار بگیرد.

وی با اشاره به شباهت جنایات داعش و بنی امیه و بنی عباس، مطرح کرد: مأمون اقرار می‌کند که خلافت و جانشینی پیامبر اسلام(ص) متعلق به اهل بیت است و دومین علت دشمنی بنی امیه و بنی عباس این است که خبرهای متواتر و زیادی داشتند که مهدی(عج) قیام می‌کند و حکومت ظالمان را جمع می‌کند و دشمنان مطمئن بودند که از میان اهل بیت یک نفر ظهور می‌کند و خودشان هم می‌دانستند که ظالم و جبار هستند.

*مرسوم نیست که خانواده‌ای بر مردم یک کشور حکومت کنند

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: دشمنان هرکسی را که احتمال می‌دادند امام قائم(عج) از او متولد شود او را محدود می‌کردند و به شهادت می‌رساندند اما خدا خواست که امام مهدی(عج) از نظرها غایب شود چرا که می‌خواهد نور خود را بر زمین بگستراند هر چند کافران اکراه دارند.

وی با اشاره به جنایات مستکبران در عالم، بیان کرد: عربستان سعودی به این علت از ایران می‌ترسند که روحیه ضد شاهنشاهی ملت ایران به عربستان سرایت کند چرا که در دنیا مرسوم نیست که خانواده‌ای بر مردم یک کشور حکومت کنند و آن‌ها از همین می‌ترسند.

*ایران به کمک اهل سنت شتافت

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که حرف انقلاب اسلامی همان حرف اسلام و دین است، تصریح کرد: حکام سعودی می‌دانند که به واسطه آمریکا مانده‌اند و ترس از دست دادن مقام خود را دارند و به همین خاطر این اقدامات جنایتکارانه را انجام می‌دهند و ایران را هم به دخالت در کار کشورهای عربی متهم می‌کنند در حالی که ایران به کمک اعرابی شتافت که بخش اعظم آن‌ها نیز از اهل سنت بودند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان این که در روایات آمده است که نزدیک‌ترین راه برای تقرب و نزدیکی به خدا، نماز شب است، تصریح کرد: امام عسگری(ع) می‌فرمایند که قرب به خدا و آشنا شدن با خدا سفری است که طی نمی‌شود مگر این که شب را مرکب خود قرار دهی و این یعنی این که از بستر شب برای نزدیکی به خدا استفاده کنیم.

*دقت در امدادرسانی به زلزله زدگان لحاظ نشده بود

امام جمعه اصفهان با اشاره به حضور رهبر انقلاب در روستا و مناطق زلزله زده کرمانشاه، عنوان کرد: در زلزله همه زحمت کشیدند و سرعت کار خوب بود اما دقت امدادرسانی خوب نبود و با این که هواشناسی اعلام کرده بود که باران در پیش است اما چادرها را کف زمین قرار داده بودند و اگر در یک مکان بلندتر آن‌ها را بنا می‌کردند این مشکلات هم برای مردم زلزله زده پیش نمی‌آمد.

طباطبایی نژاد با بیان این که نایلون به موقع برای زلزله زدگان فراهم نشد، خاطرنشان کرد: البته می‌دانم که فراهم کردن این امکانات به این حجم و گستره کار مشکلی است و امیدوارم همه دست‌اندرکاران موفق باشند.

*نابودی داعش یک دید و تجربه خود در مقابل ایران قرار داد

وی با اشاره به نابودی داعش، عنوان کرد: آمریکایی‌ها که خود مؤسس داعش هستند اعلام کردند جمع کردن داعش حداقل ۳۰ سال زمان می‌برد اما ایران این کار را انجام داد و کمتر از ۲ سال تمام منابع نفتی در اختیار داعش را پس گرفته و داعش از عراق و شام به بیرون رانده شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به بیداری مردم منطقه، تأکید کرد: جبهه حق در مقابل جبهه کفر و استکبار ایستاده است و از سردار سلیمانی عزیز تشکر می‌کنیم که به چه زیبایی به رهبر انقلاب نامه نوشت و جواب رهبری نیز بسیار هوشمندانه بود و نابودی داعش یک دید و تجربه خود در مقابل ایران قرار داد و برای دشمن چیز کمی نیست که ما از ایران موشک را به همان نقطه‌ای که در دیرالزور می‌خواهیم روانه کنیم و به هدف هم بخورد.

*نباید دشمن را دست کم گرفت

وی با بیان این که پوزه ابر قدرتی آمریکا بر خاک مالیده شد، مطرح کرد: همه رؤسای پیشین و فعلی آمریکا می‌خواستند بشار اسد برود اما ایران ایستاد و بشار اسد ماند چرا که ایران معتقد است که با رأی‌گیری از مردم باید مشخص شود که چه حاکمی می‌خواهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جلسات سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه، تأکید کرد: ترکیه راه کج می‌رفت اما امروز در کنار ایران ایستاده است و همکاری می‌کند البته همه این کارهایشان به خاطر قدرت است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص بسیج، یادآوری کرد: بسیجی یعنی مردمی که کمر همت بسته‌اند تا در برابر استکبار بایستند و نباید دشمن را دست کم گرفت چرا که دشمن اگر فرصت یافت و توان گرفت از ضربه زدن به ما کوتاهی نخواهد کرد و سیاست امام راحل(ره) و رهبر انقلاب سیاست قرآنی است.

*اگر مدافعان حرم نبودند معلوم نبود چه بر سر ایران بیاید

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: قرآن نیز می‌گوید اگر دشمن بر مؤمنین مسلط شوند نه روابط خانوادگی می‌شناسند و نه روابط دوستانه و در نابودی مؤمنان کوتاهی نخواهند کرد و اگر با شما هم کنار بیایند در دل دشمنی شما را دارند، جنایات داعش دستوری بوده است و خودشان اقرار می‌کنند که جنایات آن‌ها دستوری است.

وی با بیان این که در ایران بعضی‌ها قابل عوض شدن نیستند، گفت: هنوز هم برخی می‌گویند چرا بجنگیم و باید گفت‌وگو کنیم مگرداعش که جز جنایت کاری نکرده است گفت‌وگو می‌فهمد که با او مذاکره شود، اگر مدافعان حرم نبودند معلوم نبود چه بر سر ایران بیاید.

*مردم دنیا به عزت ایران فکر خواهند کرد

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که دشمنان نسبت به مؤمنان رحم و مروت ندارند، تأکید کرد: به خاطر این پیروزی و نعمت که قطعاً باعث پیشروی انقلاب اسلامی‌خواهد شد باید خدا را شکر کرد، مردم دنیا به این عزت ایران فکر خواهند کرد.

وی با اشاره به وعده رهبری بر نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده، به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اشاره کرد و افزود: بسیج مستضعفان یعنی کمک مردم به حل ضعف فکری، مالی و فرهنگی مستضعفان است و همه ما باید بسیجی باشیم، در زمان پیامبر نیز زمانی که جنگ فرامی‌رسید همه مردم بسیج برای دفاع از اسلام می‌شدند.

*نیروی دریایی ارتش منت زیادی به سر ما دارد

طباطبایی‌نژآد به اشاره به تولد امام عسگری(ع) در سامرا، یادآوری کرد: امام عسگری(ع) یکی از امام‌هایی است که به ظاهر موفق به انجام حج نشد و آن به دلیل محدود بودن امام در سامرا است.

وی در پایان با بیان این که نیروی دریایی ارتش منت زیادی به سر ما دارد، عنوان کرد: چه در زمان جنگ و چه پس از آن نیروی دریایی حافظ کشور و اسلام بوده است و امیدوارم دشمنان آن‌ها ذلیل شوند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید