سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ بحثی که در خطبه قبل داشتیم پیرامون تأثیر تقوا در بصیرت انسان و در انجام وظایف فردی و اجتماعی‌اش است.

وی با بیان این که تأثیر تقوا در روشنگری تأثیر طبیعی است، توضیح داد: نه این که اگر انسان کار خوب انجام دهد خدا در عوض ترک گناه راه را به او نشان دهد بلکه به این معناست که خدا راه را نشان داده و عقل را هم به عنوان راهنما قرار داده اما گاهی این عقل موانعی پیدا می‌کند که نمی‌تواند راه را روشن ببیند مثل آبی که لجن بگیرد.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: عقلی که گرد و‌ غبار و کدورت بگیرد نمی‌تواند روشنگری خود را انجام دهد؛ صفاتی در ما هست که نمی‌تواند راه را روشن کند، حسد یکی از این‌ صفت‌هاست که در مقابل عقل می‌ایستد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) بیان کرد: برادران یوسف که همه فرزندان حضرت یعقوب‌ بوده و افراد معمولی نیستند که حق را به خوبی نشناسند یا آشنای به دین نباشند عقل کامل هم داشتند، عقل هم به آدم می‌گوید نباید جنایت کند به خصوص نسبت به برادر، اما حسادت  بر این راهنما غالب می‌شود.

ملت ایران ۱۳ آبان نشان می‌دهد که از تهدیدها هراسی ندارد

ایشان در ادامه با بیان اینکه ۱۳ آبان ۳ خاطره بسیار بزرگ دارد، افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳ یکی از همین خاطرات است، در همین راستا ایشان با رژیم شاه مخالفت می‌کرد و زندانی هم شد، پس از آزاد شدن، رژیم شاه لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس داد و مجلس وقت نیز تصویب کرد، در همین راستا دستگاه قضایی کشورمان حق محاکمه هیچ آمریکایی را نداشت.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مقرر شده بود امام خمینی(ره) در روز شهادت حضرت زهرا(س) سخنرانی کنند، تصریح کرد: بنده هم در این سخنرانی حضور داشتم و ایشان علیه آمریکا، شاه و لایحه کاپیتولاسیون سخنرانی کردند سپس ایشان را به ترکیه و بعد هم به نجف اشرف تبعید کردند.

به فرموده امام راحل(ره) تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود.

وی با اشاره به خاطره‌ای دیگر از ۱۳ آبان در سال ۵۷ خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به حمایت از امام راحل(ره) مدرسه‌ها را تعطیل و در دانشگاه تهران تجمع کردند و ۵۶ دانشجو و دانش‌آموز در این روز توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، در سال ۵۷ انقلاب پیروز و در سال ۵۸ جوانان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند که به فرموده امام راحل(ره) انقلاب دوم بود.

امروز باید شیعه بودن خودمان را به جهانیان نشان دهیم

آیت‌الله طبابایی‌نژاد بیان کرد: برخی‌ افراد از این اقدام ترسیدند و از دولت موقت استعفا دادند، بنابراین امروز باید شیعه بودن خودمان را به جهانیان نشان دهیم که داده‌ایم، مردم کشورمان باید در راهپیمایی ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کنند تا نشان دهند از تهدیدها، تحریم‌ها و دست و پا زدن‌های انسان‌های پلید هیچ هراسی ندارند و تمام قد مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند.

خطیب جمعه اصفهان ضمن توصیه به شرکت همگان در راهپیمایی ۱۳ آبان تأکید کرد: باید همه سعی کنیم در این روز شرکت و اعلام کنیم که ملت ایران از تحریم‌ها، مخالفت‌های آمریکا با کشورهای اسلامی و دست و پازدن‌های این انسان‌های پلید کوچک‌ترین ترسی به دل راه نمی‌دهد و در برابر استکبار جهانی خواهد ایستاد

پیاده روی به سمت مرقد امام حسین (ع) یک حرکت سیاسی است

وی درخصوص ایام اربعین حسینی بیان داشت: شاید سال‌ها قبل علت تأکید معصومان بر زیارت پیاده امام حسین (ع) در روز اربعین را نمی‌دانستیم اما امروزه می‌فهمیم که آن‌ها از این روز اطلاع داشتند و به همین سبب روایات زیادی درباره پیاده‌روی اربعین وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: پیاده روی به سمت مرقد امام حسین (ع) یک حرکت سیاسی است و هر قدمی که برداشته می‌شود معادل یک ثواب و ازبین رفتن یک گناه است، معصومین می‌دانستند که این حرکت نشان دهنده علاقه وافر به امامان معصوم و مانوری است که در طول تاریخ بشر کسی همانند آن را به چشم ندیده است.

راهپیمایی ۲۰ میلیون نفری مانور شیعه نیست بلکه یک مانور اسلامی است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بعد از نابود شدن بعثی‌ها این حرکت خودجوش گسترده‌تر شده است، افزود: در طول تاریخ بشر چنین حرکتی با این عظمت وجود نداشته است، این راهپیمایی ۲۰ میلیون نفری مانور شیعه نیست بلکه یک مانور اسلامی است چون از مذاهب مختلف در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

امروز برابراست با: