سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: نافرمانی و سرپیچی از خداوند متعال گاهی باعث می‌شود خداوند این افراد را به حال خود رها کند و به گوش، چشم و قلب عده‌ای دیگر مُهر می‌زند تا از درک حقایق عاجز شوند.

وی افزود: خداوند از ابتدا هیچ‌گاه قلب کسی را قفل نمی‌کند بلکه گناهان انسان موجب این اتفاق می‌شود؛ قفل شدن قلب تنها به کفار و منافقان ختم نمی‌شود، مؤمنان نیز اگر اعمالی را انجام دهند به این عذاب دچار خواهند شد.

امام جمعه اصفهان گفت: مؤمنانی که از شرکت در جهاد پرهیز می‌کنند قلبشان توسط خداوند قفل می‌شود، بنابراین هر کسی نمی‌تواند عشق جهاد در عراق و سوریه را پیدا کند؛ هیچ یک از جنگ‌های پیامبر(ص) در خانه و شهر ایشان(مدینه) نبود و تنها جنگ احزاب و آن هم به دلیل مصلحت نظامی و سیاسی در شهر مدینه رخ داد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند«به خدا سوگند هیچ قومی صبر نکرده دشمن به خانه‌اش بیاید و ذلیل شود»؛ همه دنیا می‌دانند هدف اصلی داعش، جمهوری اسلامی است و عقل اقتضا می‌کند برویم و دشمن را سر جایش بنشانیم که همین‌گونه نیز شده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به حادثه ۱۷ شهریور تصریح کرد: رژیم پهلوی در این روز در میدان ژاله تهران مرتکب جنایات فجیعی شد، دست به کشتار مردم زد و جمعه‌ای خونین راه انداخت است که تعداد نامشخصی از مردم در آن روز به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: یکی از ژنرال‌های آمریکایی بعد از آن واقعه، فرماندهان ارتش را جمع کرد و گفت برای پیروزی فقط باید مستقیماً به مردم شلیک کنید که همین رویکرد این سال‌ها در یمن قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به عید غدیر تأکید کرد: غدیر، عید امامت و پیاده شدن قانون امامت است، رسالت پیامبر(ص) در گرو اعلام پیام غدیر بود و این روز، روز بقای اسلام است.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی ادامه داد: تشیع پیکر مطهر این شهید بزرگوار در هفته آینده پس از مشهد و قم در اصفهان برگزار خواهد شد که مسیر آن در اصفهان از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهد بود.

طباطبایی‌نژاد عنوان داشت: رزمندگان زیادی در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند و همه آنان دارای جایگاه بالایی هستند اما ویژگی خاصی در شهید حججی و نحوه شهادت او وجود دارد که همه را منقلب کرده است.

وی اذعان کرد: نسل شهید محسن حججی نسلی است که در دوران جنگ تحمیلی نبوده و آن جنگ را از نزدیک مشاهده نکرده است اما شهید محسن حججی رشادت آفرید و این نشانه لطف خدا بر ما و رویش‌های انقلاب اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار یادآور شد: سکوت سازمان ملل و طرفداران حقوق بشر در برابر قتل عام در میانمار بسیار عجیب است؛ آتش زدن مسلمانان، نحوه کشتار و قتل عام  در میانمار و یمن در تاریخ بی‌سابقه است و گویی دنیا را ظلم گرفته و مدعیان سکوت کرده‌اند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید