سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: تقوای سیاسی و مدیریتی نیاز مبرم ما و جامعه ما است، تقوا به معنای ترک منهیات و از آنچه ما را از آن بر حذر داشته‌اند است که گونه‌های مختلفی مثل تقوای فکری، روحی، عملی، زبانی و … است؛ تقوا میدان وسیع و نامحدود دارد که همه به آن نیاز داریم چرا که قرآن عاقبت را برای متقین رقم زده است.

وی با بیان اینکه تقوای سیاسی یعنی یک سیاست‌مدار سیاست‌هایش الهی باشد و نه شیطانی، افزود: ائمه الگوهای شایسته سیاست‌مداری هستند، دنیای امروز به سیاست‌مدارانی الهی و مدیریت علوی نیاز دارد که در همین راستا مطرح کردیم برای مدیران کلاس مدیریت علوی بگذارید اما برخی نهادها پاسخ ندادند.

خطیب این هفته نماز جمعه اصفهان ضمن بیان مواردی از تقوا در نهج‌البلاغه گفت: مسؤولان مراقب اطرافیان خود باشند، در حالی که معدن کاری با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی زحمت می‌کشد اما اطرافیان زیاده‌خواه برخی مسؤولان به دنبال مادیات هستند.

رهبر تأکید کرد: حکومت قاطعیت می‌خواهد و تعارف ندارد؛ با درست رفتار نکردن مسؤولان، اعتبار و آبروی حکومت آسیب می‌بیند و در پی آن ولایت و دین بدنام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی هرکسی حق مشروع خودش را دارد اما بر اساس عدالت و توجه به محرومان، تصریحکرد: طبقه پایین جامعه گرانی، نداری و قبض‌های سنگین آب و برق و… دارند اما این‌ها هستند که شهید می‌دهند و امثال حججی‌ها از بینشان در می‌آید اما مرفهان بی درد به فکر زندگی خودشان هستند و این مستضعفان هستند که محروم هستند.

رهبر با تأکید بر اظهارات مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس‌جمهور، ابراز داشت: چرا باید بازارها از اجناس خارجی پر شود؟ چرا اصفهان با این صنایع مختلف باید در فعالیت کارخانه‌هایش مشکل وجود داشته باشد؟ این نشان از سوء‌مدیریت است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه چندین سال است حرف خروج از رکود است، ادامه داد: چشمانمان را از این غرب لعنتی برداریم، ببینیم بعد از این همه چانه‌زنی، غربی‌ها باز هم بر روی برجام بازی در می‌آورند، این‌همه برایشان خودشیرینی کردید آن‌ها چه غلطی برای ما کردند؟

رهبر خاطر نشان کرد: در اصفهان تعاون و خیریه‌های بسیاری داریم و اگر از این‌ها حمایت شود، می‌توان از بسیاری از مشکلات اقتصادی عبور کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که دنیا را تهدید می‌کند همکاری آل سعود و اسرائیل به سردمداری آمریکا است، لشکرکشی‌های آمریکا به افغانستان هم مطرح است، تا جایی که عملکرد خود رئیس‌جمهور آمریکا صدای آمریکایی‌ها را نیز درآورده است، اتفاقات اخیر از جمله پیروزی‌های حزب‌الله نشان از شکست سیاست‌های آمریکا است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا قدری کاغذی شده است و رو به انحطاط بوده و طبیعتا نهایت جریان ظلم همین است، از این قدرت‌ها نباید ترسید چراکه آن‌ها از انقلاب اسلامی می‌ترسند؛ باید میثاق وفاداری به اندیشه‌های حضرت امام را هرروز محکم‌تر از گذشته نگاه‌ داریم و تجلی آن امروز در ولی‌فقیه است و امروز ملت ایران در سایه ولی امر ایستاده است.

وی اذعان داشت: رفتار ما اگر درست شود و مردم ببینند ما حامی چپاولگران نیستیم و حامی اقشار ضعیف هستیم به اسلام ضربه نمی‌خورد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید