سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‎الله سید یوسف طباطبایی‎نژاد در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا اظهار کرد: خداوند روش‌های ماندگاری دارد که در همه زمان‌ها اعمال شده است، سنت به معنای روش است و سنت‌های الهی تغییر ناپذیرند و یکی از این سنت‌ها این است که خداوند هیچ نعمتی را که به انسان‌ها داده است تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان تغییر کنند.

وی افزود: از این سنت‌ها متوجه می‌شویم که سرنوشت هر کس دست خودش است و سرنوشت را ستاره‌ها و بخت و اقبال مشخص نمی‌کند،  اگر هزار سال دیگر نیز به همت امام(ره) تصمیم به تغییر نظام نمی‌گرفتیم الآن زیر سلطه آمریکا بودیم.

امام‌جمعه اصفهان گفت: اسپانیا ۶۰۰ سال دست مسلمان‌ها بود، تا اینکه از روش فرهنگی استفاده کردند و جوانان را مشغول هوا و هوس نمودند بعد نیز حمله کردند و آن را از دست مسلمانان گرفتند و از کشور خارج و قتل‌عامشان کردند.

وی بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر ما با قران آشنا شویم عزت مال ماست اما اگر نه، افکار دیگران در ما نفوذ می‌کند و سرنوشت ما تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: سنت دیگر خدا امتحان است، یکی از سنت‌هایی که همواره بوده و خواهد بود همین امتحان است، در سوره عنکبوت آمده مردم گمان می‌کنند همین که گفتند ایمان آوردیم رهایشان می‌کنیم و امتحانشان نمی‌کنیم، اما این‌طور نیست و باید آزمایش شوند و این امتحان‌ها برای رشد انسان است.

 

طوری رفتار نکنید که شیطان هم شمارا ملامت کند

وی بابیان اینکه عزت و سرافکندگی هرکس دست خودش است، گفت: مباد طوری رفتار کنید که در آخرت مورد ملامت شیطان قرار ، در روز قیامت به شیطان گفته می‌شود تو ما را گمراه کردی، اما او پاسخ می‌دهد من فقط دعوت کردم و شما اجابت کردید، خودتان را ملامت کنید و من را ملامت نکنید، امیدواریم خدا به ما توفیق دهد که مستحق ملامت شیطان نشویم.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با تبریک حلول ماه شعبان و ولادت امام حسین(علیه السلام)، حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و امام زین‌العابدین(علیه السلام) تصریح کرد:ماه شعبان ماه خدا و پیغمبر خداست، پیامبر این ماه را روزه بود و روزه این ماه را به رمضان وصل می‌کرد، روزه گرفتن، استغفار و صلوات در این ماه بسیار تأکید شده است.

 

کاندیداهای ریاست جمهوری با برنامه بیایند نه با آمارهای نادرست

وی با گرامیداشت روز کارگر و با اشاره به این‎که متأسفانه بیکاری مشکلی در کشور ما است و بابیان اینکه امنیت شغلی یکی از مهمترین خواسته‌های جامعه کارگری است ابراز کرد: نامزدهای ریاست جمهوری دلسوازانه و بافکر و برنامه پیش بیایند و نه با آمارهای نادرست، می‎دانند که کار نیست اما می‎گویند کار هست و برخی از این آمار هم صحیح است اما واقعا آن کار نیست ، یکی از اشتباهات در کشور کارگر گرفتن به‌ صورت قراردادی است، می‌گوییم هزاران نفر را سرکار بردیم اما این سبک که کار نیست چرا که اینگونه کارگران نمی‌تواند روی چیزی حساب کنند.

 

مشکل غیرقابل رفع  در کشورمان نداریم

امام جمعه اصفهان همچنین با تأکید بر اهمیت جایگاه انتخابات گفت: ما در کشور مشکل حل نشدنی نداریم بلکه نیاز به انسان‌های دلسوز داریم ،مشکل ما مشکل آدم‎های خوب است، گیر ما سر آدم‎های دلسوز و مسؤولیت‎پذیر است که برای خدا کار کنند و در این چهارسال دلسوزانه کار کنند، ما در این کشور بزرگ شدیم و باید برای این مملکت کار کنیم و انسان‎های فاسد را هم دور بیندازیم و انسان‎های دلسوز و زرنگ بیایند.

 

نباید به خاطر تعصب‌های جناحی فرد ضعیف و بدون قدرت تاثیرگذار روی کار بیاید

وی با اشاره به این‎که نباید به دنبال خط یا جناح خاصی باشیم، خاطرنشان کرد: انسان خوب باشد و هر خطی می‎خواهد باشد، آدمی که تجربه ندارد هم انتخاب نکنید، مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‎شود، مؤمن دوبار اشتباه نمی‎کند، برای این‎که اشتباه خودش را می‎فهمد، نکند ما رأی بدهیم به خاطر این‎که فلان‎کس توی خط‎مان است و آدم ضعیفی را سرکار بیاوریم، انسان‎های خوب را انتخاب بکنیم و از هیچ چی هم نترسیم، این را باصراحت می‎گویم.

 

مدیون هستید به کسی که در کلام و رفتارش می‌خواهد رهبری را ضعیف کند رأی بدهید

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد ابراز کرد: من هم باتجربه چهل پنجاه ساله می‎گویم که هیچ مملکتی بدون رهبری دینی نمی‎تواند روی پای خودش بایستد و درست طی مسیر کند، آن‎ها که می‎خواهند رهبری را ضعیف بکنند به آن‎ها رأی دادن حرام است، مدیون هستید به کسی که در کلام و رفتارشان می‌خواهد رهبری را ضعیف بکنند رأی بدهید، این کار توهین به خون شهدای انقلاب اسلامی است.

 

شرم آور و دردآور است که برای انتخابات امام رضا (علیه السلام) را مسخره می‌کنند

وی با اشاره به صحبت‌های حامیان یکی از کاندیداها در ایلام که با اظهاراتش به جایگاه امام رئوف جسارت کرده بود، گفت: این رفتار که از سوی فردی اصلاح‌طلب اتفاق افتاد واقعاً جای شرم دارد و دردآور است، برای انتخابات امام رضا (علیه السلام) را مسخره می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‎که علت شکل‎گیری داعش همین تفکر است که رهبری و ولایت را قبول نداشتند، تأکید کرد: ما هم اگر شعار بدهیم که ائمه(علیهم السلام) رهبر ما هستند و شعار پیروی از علما را بدهیم اما عمل نکنیم هیچ فرقی با دیگران نداریم، ما اگر به حرف رهبرانمان گوش نکنیم و ضعیف عمل کنیم همین است، مراقب باشیم در انتخابات بدون رودربایستی هر کدام از کاندیداها که هماهنگ با رهبری هستند را انتخاب کنیم و انتخاب افرادی که دارای غرور هستند بپرهیزیم.

 

برخی خیال می کنند چهار نفر دورشان جمع شدند کسی شده اند و خبری است، ملاک فعلیت افراد است

وی با اشاره به این‎که افرادی را هم که کنار زده شده اند، دیگر نباید دنبال آنان بوده و بحثشان را ادامه داد، اظهار کرد: مگر ما کم دکتر در این مملکت داریم، چه امتیازی داشتند، حالا یک مدتی مسؤول بودند و یا خرابکاری کردند و یا درستکاری، مگر ما آدم‎پرست هستیم، به قول امام خمینی(ره) فعلیت افراد ملاک است، برخی خیال می کنند چهار نفر دورشان جمع شدند کسی شده اند و خبری است، خیر، احترام مردم مسلمان را باید نگاه داشت.

 

رییسجمهور آینده، تعهد بدهد که به داخل نگاه کند و چشمشان به دست خارجیها نباشد

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند آقایانی که می‎خواهند رییس‎جمهور شوند، قول بدهند که برای پیشرفت امور کشور، برای توسعه‌ی اقتصادی، برای باز کردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون از این مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملّت خواهد بود افزود : بعضی‎ها خیال می‎کنند عزت پیش آن‎ها است گفت: آن‎ها خیال می‎کنند عزت پیش کفار است، باخدا باش و پادشاهی کن، امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت بکند که راه درست را در زیر سایه عنایات ائمه معصومین(علیهم السلام) درست انتخاب بکنیم.

امروز برابراست با: