سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
خداوند متعال به متقین، نعمات غیرقابل وصف اعطا می‌کند و متقین کسانی هستند که احسان می‌کنند و در همه ابعاد مادی، معنوی و فرهنگی به سایرین محبت می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها بخشی از شب را بیدارند و به راز و نیاز می‌پردازند، استغفار می‌کنند و از خدا بخشش طلب می‌کنند؛ تزکیه و خودسازی یکی از اهداف بزرگ انبیا بوده و امروز به عنوان اولین جمعه سال جدید، باید به این بحث توجه کرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: برای صفای روح باید جند مرحله طی شود که از نظافت ظاهری، پاک کردن مال و صفا دادن به روح آغاز می‌شود و به برکت عید نوروز، فرصتی برای پاک کردن ظاهر ایجاد شده است که این موضوع بر نظافت همیشه مورد تأکید پیامبر اسلام نیز بوده است.

وی ادامه داد: همه مردم ماه‌ها قبل از آغاز سال جدید، به فکر نظافت هستند و اسلام هم هماهنگ با نظافت روح، نظافت جسم را مورد تأکید قرار داده است.

میردامادی عنوان کرد: یکی دیگر از خصوصیات متقین، تزکیه مال است که مال انسان دچار انگل می‌شود و اگر آن را پاک نکند، روح و جسمش آلوده می‌شود؛ به همین خاطر باید در پایان سال، زکات مال و وجوهات شرعی آن را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه همه آیاتی که در مورد زکات است، شامل خمس نیز می‌شود، اذعان کرد: در مسأله خمس و زکات، استعمارگران شعارهای مخالف زیادی می‌دهند اما اگر کسی قرآن را مطالعه کرده باشد، به اهمیت این موضوعات پی می‌برد.

امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد: مرحله سوم، تزکیه روح است که ابعادی مختلفی دارد؛ یکی از این ابعاد و راهکارها، حجاب، حیا و عفت است؛ متاسفانه صحبت‌های قبلی بنده در مورد حجاب تحریف شد و مطرح کردند از نظر من، نباید دانشگاه وجود داشته باشد اما این در صورتی است که من دانشگاه را ارزشمند می‌دانم ولی این محیط به دلیل بی‌حجابی از تزکیه دور شده است.

وی ادامه داد: اگر انسان خود را دوست داشته باشد و تزکیه روح نکند، از معایب خود غافل می‌شود؛ مؤمن آینه مؤمن است و باید در ایام فعلی و دید و بازدیدها آینه یکدیگر باشیم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید