سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

بررسی اینکه سرنوشت انسان در دست کیست از مسائل مهمی بوده که در طول تاریخ بر روی آن بحث‌های زیادی شده است.

امام جمعه اصفهان بابیان اینکه گفته می‌شود سرنوشت انسان از اول بسته‌شده و دیگر قابل‌تغییر نیست یک تفکر اشتباه است، گفت: اسلام واقعی و مکتب اهل‌بیت علیهماالسلام به ما آموخته‌اند همه کارها دست خداست اما باید انسان لیاقت خود را هم با عملکردش نشان دهد.

وی با اظهار اینکه رفتار هر کس بر سرنوشت او تأثیر خواهد گذاشت، تصریح کرد: انسان باید بر اساس توصیه‌های اسلام و اهل‌بیت سلام‌الله علیها گام بردارد تا سرنوشت روشن و خوبی داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بابیان اینکه خداوند هدایت را نشان داده برخی شکرگزار برخی کفران می‌کنند، گفت: خداوند اختیار را به انسان‌ها عنایت کرده و مسیرها را هم در پیش پای او گذاشته ولی انسان مخیر است که مسیر درست یا غلط را انتخاب کند ضمن اینکه خداوند پاداش و عقوبت هر انتخاب را به انسان گفته است.

وی با بیان اینکه ممکن است با دعا کردن، رفع خطری از انسان شود، خاطرنشان کرد: البته مادی‌گرایان این مسئله را قبول نداشته و بر آن معتقد نیستند.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه اگر وضعیت دینی خوب باشد، گفت: استغفار و توبه از گناه، درب‌های رحمت را بر روی انسان و جامعه می‌گشاید، امیدوار هستیم که باران‌های رحمت هم خداوند به همه ما عنایت بفرماید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اظهار اینکه مَکر خدا شاید بر این باشد تا بر جوامعی رحمت‌های زیادی عنایت کند، گفت: اگر شکرگزار نباشند همان خداوند عقوبت سختی به آن‌ها هم خواهد داد.

وی در ادامه با توصیه همه به داشتن تقوای الهی، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند «هرروزی که انسان گناه نکند آن روز عید است»؛ لذا باید همیشه در تلاش باشیم دعای اول سالی که خوانده می‌شود را در زندگی‌مان حفظ و محقق کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بابیان اینکه بهار طبیعت نوعی یادآور روز معاد است، گفت: همیشه و در همه حال شکرگزار نعمت‌های خداوند تبارک‌وتعالی باشیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اظهار اینکه امیدوار هستیم به برکت میلاد حضرت زهرا (س) جنگ‌های منطقه‌ای پایان پذیرد، تصریح کرد: امروز مردم مظلوم یمن به دست شقی‌ترین افراد در حال کشته شدن هستند و از طرف دیگر به‌واسطه این حملات جنایتکاران قحطی در این کشور بیداد می‌کند و گرسنگی بر کودکان وزنان یمنی فشار می‌آورد.

وی بابیان اینکه میلاد حضرت فاطمه (س) روز مادر و زن نام‌گذاری شده است، گفت: بانوان باید زندگی فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند، البته مردان و فرزندان هم باید قدر همسر و مادران خود را بدانند و آن‌ها را بسیار گرامی بدارند.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و قدرت ضعیف اقتصادی برخی از مردان، اظهار کرد: خانم‌ها هم این شرایط آقایان را درک و به آن‌ها فشار زیادی نیاوردند و آن‌ها را در میان خود و خانواده خجالت‌زده نکنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با رهبر فرزانه انقلاب، گفت: ایشان فرمودند مسئولان احساس مسئولیت برای رفع مشکلات مردم بکنند؛ درجایی دیگر هم فرمودند نمی‌گوییم کاری نشده ولی مردم آن‌ها را احساس نمی‌کنند، یعنی ایشان از وضعیت موجود گلایه‌مند بودند.

وی بابیان اینکه در برجم باز غیرقابل‌اعتماد بودن دشمنان نمایان شد، گفت: امیدوار هستیم مسئولان هم متوجه این موضوع شده باشند، بدانند که دشمن هرگز موفقیت جامعه اسلامی را نمی‌تواند تحمل کنند، آن‌ها این‌قدر پلید هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بابیان اینکه آمریکا، اسراییل و انگلیس خود جلادان بزرگی هستند، تصریح کرد: حالا این‌ها مدعی شده‌اند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود، این ادعاهایشان واقعاً مضحک است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید