سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

یکی از اهداف پیامبر اسلام (ص) تزکیه است، اظهار داشت: پیغمبر اکرم (ص) آمد تا مردم را تزکیه کند، ما باید نفس خود را کنترل و شیطان درون را مهار کنیم، پیامبر اکرم (ص) در این رابطه می‌فرمایند دشمن‌ترین دشمن تو، نفس تو است.

امام جمعه موقت اصفهان به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: آن حضرت الگویی برای حجاب بود و در جامعه‌ای که به دنبال راه تزکیه می‌گردد باید به دنبال حجاب بود، حضرت زهرا (س) نمونه‌ای بارز‌ این زمینه است. حضرت زهرا (س) فرمودند “بهترین زن آن است که به هیچ مردی نگاه نکند و در مقابل آنان حیاء داشته باشد”، این نکته باید ملاک و معیار زنان ما باشد و جامعه اسلامی باید به این سمت برود.

میردامادی با اشاره به مسائل فرهنگی در جامعه گفت: متاسفانه ویروس‌ها و میکروب‌های بی‌بند و باری در جامعه ما باب شده که با فرهنگ جامعه اسلامی همخوانی ندارد که در این راستا باید برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز، به روز تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: در این زمینه خانواده‌ها مجزا از دستگاه‌های علمی وظیفه دارند و باید در این زمینه فعالیت کنند، اگر تربیت نباشد این علم بیهوده است.

وی در ادامه به بحث آشتی ملی اشاره کرد و گفت: عده‌ای معلوم‌الحال که در فتنه ۸۸ شرکت فعال داشتند به ‌جای اینکه از شرمندگی و خجالت در برابر مردم بمیرند این روزها صحبت از آشتی ملی می‌کنند، مگر ملت باهم قهر هستند؟

امام‌جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: مردم با کسانی که در روز عاشورای سال ۸۸ آن‌چنان بی حیایی نشان دادند، حاضر به آشتی نیستند.

میردامادی خاطرنشان کرد: در روز ۲۲ بهمن امسال مردم با وحدت و زیر سایه اسلام و ولایت دنیا را تکان دادند و کشورهایی که در سال‌های قبل جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن را هزاران نفر اعلام می‌کردند، امسال مجبور شدند این حضور را با میلیون‌ها نفر اعلام کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری راجع به مشکلات استان خوزستان گفت: در کشور دعواهای سیاسی و جناحی داریم، البته باید از این گونه مسائل زود گذر کنیم و به نجات مردم خوزستان پردازیم.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان درباره موضوع فلسطین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره نابودی این غده سرطانی بشارت دادند

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید