سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

رعایت اصول انقلاب را تنها راه جلوگیری از انحطاط دانست و اظهار داشت: دین مداری، اسلام ناب، اجرای احکام حکومت مشروع برخواسته از ملت، ولایت، حمایت از فلسطین و استکبارستیزی از جمله اصول انقلاب اسلامی است که برای آن فداکاری‌های زیادی صورت گرفته است.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین تصریح کرد: اصول انقلاب همچنان نیز پابرجاست و هم اکنون نیز افراد زیادی در جبهه‌های مبارزه با ظلم شهید می‌شوند.
رهبر انفعال در مقابل آمریکا و زیاده خواهی‌های مستکبران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: می‌بینیم که آمریکا به برجام پایبند نیست و نمی‌توان به قول‌های آن اعتماد کرد.
خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری اعلام داشت: مقاومت در مقابل بیگانه اصل خدشه‌ناپذیر انقلاب است و همان‌گونه که سیاست مداران غربی بارها گفته‌اند مسئله هسته‌ای بهانه است و مشکل دشمن، جهانی شدن ابعاد انقلاب اسلامی است.
به گفته امام جمعه موقت اصفهان حرکت انقلاب اسلامی به سمت برقراری تمدن نوین اسلامی آغاز شده و با افق روشنی که در پیش رو است این تمدن در جای جای جهان برپا خواهد شد.
رهبر در خاتمه با تشکر از تلاش‌هایی که برای آماده‌سازی مصلی اصفهان صورت گرفته اظهار داشت: پیشنهاد شده، تشکیلات مجزایی برای مصلی در نظر گرفته شود و یک شعبه از مؤسسه نهج‌البلاغه که در طی سال‌های اخیر تجارب مناسبی در تربیت مربی و ترویج فرهنگ علوی در زندگی مردم داشته است در این مکان دایر گردد.
وی با تأکید بر لزوم رعایت تقوا در نزد آحاد جامعه گفت: حضرت علی (ع) همه مردم را به تقوا دعوت نموده و آن را روشنی قلب‌ها می‌داند؛ با رعایت تقوا، خواسته‌های دل برآورده می‌شود و تفکیک حق از باطل آسان می‌شود.
وی در ادامه گفت: تقوای هر فرد، حسب شغل، استعداد، ویژگی‌ها و شرایط محیطی متفاوت است و هرچه جایگاه فرد بالاتر باشد، رعایت تقوا در نزد وی مهم‌تر خواهد بود، چرا که مسؤولیت‌های بیشتری بر گردن وی است.
امام جمعه موقت اصفهان تقوای سیاسی را یکی از مهم‌ترین انواع تقوا دانست و اظهار داشت: در مدیریت جامعه باید تقوای سیاسی رعایت شود و فقط رعایت تقوای دینی برای مقام مسؤل ملاک نیست.
رهبر با اشاره به الگوی زندگی حضرت علی (ع) تصریح کرد: زندگی دولتمردان نباید فراتر از مردم عادی باشد و از مسؤولان انتظار می‌رود زمانی که دست در بیت المال دارند به حال ضعفا نگاه کنند.
وی با انتقاد از رعایت نکردن حال محرومان در استفاده از بیت المال تأکید کرد: حقوق‌های نجومی یک افتضاح بزرگ در کشور بود و تقوای سیاسی این است که در اجرای عدالت ملاحظه کاری صورت نگیرد.
خطیب جمعه اصفهان با اشاره به صحبت فرزند یکی از نجومی بگیران در رابطه با سهم از سفره انقلاب افزود: این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که این حق برای آن خانواده شهیدی است که پس از 30 سال موفق به دیدار تابوت فرزند شهیدش می‌شود اما چیزی از انقلاب طلبکار نیست.
وی در خاتمه عوامل مؤثر در انحطاط انقلاب و رعایت نشدن تقوای سیاسی را این چنین برشمرد: کنار گذاشتن افاضل از رأس امور، میدان دادن به افراد بی کفایت، پرداختن به فروع، فراموش کردن اصول و عدم خودباوری از جمله مواردی است که جامعه و نظام را به انحطاط می‌کشد و تقوای سیاسی ایجاب می‌کند مدیران سیاسی با توجه به خدا، کمر به خدمت ببندند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید