سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

هدف انسان و همچنین راه رسیدن به هدف باید مقدس باشد و اینطور نیست که بگوییم هدف وسیله را توجیه می کند.

وی با بیان اینکه یک انسان مومن باید به تمام توحیدهای الهی ایمان داشته باشد، به توحید صفاتی اشاره کرد و افزود: خداوند صفات زیادی دارد به طوری که در دعای جوشن کبیر هزار صفت برای خداوند ذکر می شود. صفات خداوند غیر از صفت انسان ها است، صفات انسان ها از قبل وجود نداشته و حادث است اما صفات خدواند این گونه نیست که از قبل وجود نداشته و خداوند بعد این صفات را پیدا کرده است؛ به قول امیرالمومنین (ع) خداوند بصیر بوده قبل از اینکه چیزی برای دیدن وجود داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه صفات خداوند بی نهایت است و حد ندارد، ادامه داد: صفات خداوند غیر از خودش نیست بلکه عین ذاتش است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تسلیت به نمازگزاران به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اضافه کرد: از عزاداران و هیئت های عزاداری تشکر می کنم که از شب نخست محرم، مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) را در شهر برپا کردند.

وی خاطرنشان کرد: نباید در این ایام تنها به زنجیرزنی، سینه زنی و به خیابان آمدن ها اکتفا شود بلکه ایام محرم فرصت مناسبی برای درک کردن و فهمیدن مسیر و راه ائمه اطهار (ع) است.

امام جمعه اصفهان گفت: با سینه زنی و گریه کردن عشق به ائمه را نشان می دهیم که شعار است، اما درک و فهمیدن درس ائمه شعور است و ایام محرم فرصتی برای کسب شعور است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: تقاضا می کنم در مراسم های عزاداری کسی دعوت شود تا در رابطه با فلسفه قیام امام حسین (ع) صحبت کند. باید در عزاداری ها مطرح شود که امام حسین (ع) برای رشد فکری انسان ها و برای به وجود آمدن تفکر امر به معروف و نهی از منکر جان خود را فدا کرد.

 

وی اظهار کرد: گریه قلب را جلا می دهد و محبت خداوند را در دل ها می اندازد اما این درست نیست که گریه و عزاداری کنیم اما حواسمان به فرزندانمان نباشد که چه می کنند و سرشان گرم چه مسایلی است. باید در این ایام بیدار شویم و عزاداری هایمان تنها به سینه زنی و گریه کردن ختم نشود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: در این ایام باید حواسمان باشد که عزاداری هایمان باعث مزاحمت کسی نشود و باید حواسمان باشد که ایستگاه های صلواتی  و هیئت های عزاداری به گونه ای نباشد که باعث خلل در تردد مردم شود.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امروز نخستین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین همدانی است که تمام عمر پاسداری خود در عشق به دین صرف کرد و سال گذشته در سوریه به دست داعش به شهادت رسید. خداوند شهید همدانی را بیامرزد و داعشیان این جرثومه های پلیدی که به جان مسلمانان افتاده اند و حامیان شان، آمریکا و آل سعود را به عظمت این ایام ذلیل و نابود بگرداند.

وی به هفته نیروی انتظامی و دیدار فرماندهان انتظامی با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار فرمودند امنیت رکن اساسی پیشرفت یک کشور است و نیروی انتظامی رکن تامین امنیت کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی علاوه بر فراهم آوردن امنیت داخلی کشور، امنیت اخلاقی را نیز حفظ کند. نیروی انتظامی باید جلوی کسانی را که به اخلاق اسلامی ضربه می زنند و ناهنجاری های اسلامی و اخلاقی ایجاد می کنند، را بگیرد.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: ما هم باید به نیروی انتظامی کمک کنیم و جایی که ناهنجاری وجود دارد را به نیروی انتظامی گزارش دهیم تا کشور از نظر تربیت های دینی و اخلاقی دینی نیز امن باشد.
امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید