سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت الله سید الولحسن مهدوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: تقوا سبب اصلاح انسان است و زمانی که انسان اصلاح شد فرد و جامعه هم اصلاح می شود و جامعه صالح و مصلح، رنگ و بوی اهل بیت(ع) دارد و افراد این جامعه در زمان ظهور به امام زمان (عج) نزدیک تر هستند.

وی افزود: تقوا سبب آزادی انسان می شود البته این آزادی بر خلاف آن چیزی است که برخی جوانان امروزی تصور می کنند. آزادی که آن ها تصور می کنند آزادی جسمی و از اتفاق اسارت در نفس است در حالی که در پاسخ به این افراد باید گفت منظور شما از آزادی، آزادی جسمی است که متاسفانه برخی افراد بی تقوا حتی حاضرند برای پول، جاسوسی و… هم انجام دهند چون افراد بی تقوا اسیر نفس هستند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: به افراد بی تقوا اگر بگوییم یک هفته به نامحرم نگاه نکن نمی تواند و آن موقع متوجه می شود که اسیر شده است و در واقع انسان اهل معصیت توانایی ترک گناه را ندارد و آزادی آن است که بگوید اراده کردم که اراده ام تابع اراده الهی باشد و در واقع تقوا موجب آزادی از هر نوع ملکیت و مالکیت می شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید