سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه عادت کرده ایم در بررسی انواع مسائل به جای یافتن علت، معلول را جست و جو کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال دولت و مسئولان مدام از تشکیل کارگروه های مختلف و ایجاد عزم جدی برای سامان دهی مشکل اقتصاد و رونق فضای کسب و کار دم می زنند، اما هیچ گاه به چرایی عدم تمایل مردم و سرمایه داران کلان به سرمایه گذاری در فضای اقتصادی کشور فکر نمی کنند. کارگروه ها و همایش هایی از این دست تا زمان رفع کامل مشکل از طریق علت یابی آب در هاون کوبیدن است.

وی بهره های گزاف بانکی را یکی از مهمترین دلایل بی رغبتی مردم به سرمایه گذاری در بخش اقتصاد خرد و کلان دانست، و افزود: تا زمانی که سرمایه داران ایرانی به تخصیص بهره های شرعی یا غیر شرعی بانک ها به سپرده های خود مطمئن هستند فضای کسب و کار کشور رشدی نخواهد داشت. باید علت معضل را یافت و برای رفع آن چاره اندیشی کرد و اگر نه با چاپ و توزیع سربرگ هایی با مضمون اقتصاد مقاومتی، تولید و کاهش رکود هیچ دردی از آلام جامعه بر طرف نمی شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با مقایسه فضای بانک داری ایران با کشورهایی همچون آمریکا و ژاپن گفت: در همین آمریکایی که هر هفته بر آن مرگ می فرستید و البته مستحق مرگ فرستادن نیز هست سود سپرده های بانکی نیم درصد است نه 20 درصد و در ژاپن اگر سرمایه گذاری پولی را در بانکی به عنوان سپرده قرار دهد در زمان باز پس گیری وجه خود ملزم به پرداخت هزینه ای به ازای مدت زمانی است که بانک از این پول راکد صیانت کرده است.
طبابایی نژاد با ابراز تاسف از دور شدن نظام بانک داری ایرانی از حالت قرض الحسنه تصریح کرد: مشکل دقیقا از آن زمانی آغاز شد که بانک ها به جای قرض الحسنه وام های با بهره های کلان در اختیار مردم نیازمند قرار دادند و شرایط تا به آنجا رسید که برخی مسئولان حتی خانه های میلیاردی خود را فروختند و با گذاشتن پول حاصل از آن در بانک ها به جای کمک به فضای کسب و کار سودهای میلیونی به جیب زدند.
وی با اشاره به تقارن نخستین روز خرداد ماه با سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا در سال 59 خاطر نشان کرد: گر چه مبادلات تجاری ایران و آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با چالش رو به رو شد، اما آمریکا در نخستین روز خرداد ماه سال 59 رسما محاصره اقتصادی ایران را اعلام کرد حادثه ای که امام خمینی (ره) بلافاصله آن را شانس ملت ایران دانسته و اظهار کردند که کاش این محاصره اقتصادی دست کم تا 15 سال به طول بینجامد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه سختی و مضیغه های اقتصادی ایران را نه در عرصه منطقه که در جهان توانمند ساخت، اظهار کرد: آدمی که مادام در راحتی به سر برد برای فردای سخت خود فکری نخواهد اندیشید، اما ملت ایران با علم به محدودیت ها رشد کرد و در صحنه های نظامی و علمی خوش درخشید.
طباطبایی نژاد افزود: دشمن ایران بارها بی رحمی خود را در طول تاریخ ثابت کرده و نشان داده که تنها زمانی حاضر به گفت و گو و مصالحه است که موقعیت خود را در برابر ملت و حکومت ایران تضعیف شده ببیند. نمونه بارز این دشمنی ها در زمان جنگ تحمیلی بود. سازمان ملل و جامعه جهانی تا پس از آزاد سازی خونین شهر هیچ واکنشی نسبت روشنی نسبت به دست درازی های صدام نکرد، اما زمانی که جوانان مومن، انقلابی، ولایی و انقلابی ایران توان خود در جنگ نظامی را به رخ دشمن کشیدند سازمان ملل زمزمه های مذاکره بر سر رسیدن به یک راه حل سیاسی را مطرح کرد.
وی با تاکید بر اینکه هدف جوانان جان بر کف ایرانی در هشت سال دفاع مقدس تنها “مبارزه فی عین الله” بود، گفت: رزمندگان اسلام پس از 19 ماه خرمشهر را از چنگال دشمن متخاصم آزاد کردند و حتی در شرایطی که دشمن همه عِده و عُده خود را در منطقه مستقر ساخته بود موفق به اسارت 15 هزار اسیر جنگی عراقی نیز شدند؛ شجاعت، رشادت و ایمان رزمندگان ایرانی ترس در دل بعثیان عراقی انداخته بود به طوری که آن ها در به اسارت درآمدن و از ترس جان خویش از یکدیگر سبقت می گرفتند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف و تقارن آن با اول خرداد ماه، با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف وسایل تجملاتی و غیر ارزشی اجتناب کنند و به استفاده از کالاهای وطنی روی بیاورند، تصریح کرد: من وارد کنندگان وسایل و اقلامی که مشابه آن ها در ایران ساخته می شود را خائن و مفسد می دانم. به اعتقاد من استفاده از وسایل غیر ارزشی خارجی مانند لوازم آرایش لزومی ندارد. چرا باید میوه هایی که بر اساس اقلیم ایران در کشور کشت و زرع نمی شود به ایران وارد شود؟ این میوه های گران قیمت هیچ عطری هم ندارند و طعم آب می دهند.
طباطبایی نژاد با اشاره به در پیش بودن ولادت امام عصر (عج) گفت: انسان باید خود را به گونه ای تربیت کند که در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) مورد قبول و پذیرش ایشان قرار بگیرد روز ولادت حضرت باید به بهترین شکل ممکن ارج نهاده شود، اما شادی ما در این روز باید معنوی باشد نه مادی و زود گذر.
وی با اشاره به روایتی از یکی از یاران امام عصر (عج) در توصیف شرایط ظهور خاطر نشان کرد: هر گاه راه مسلمین و راه کعبه مسدود شود ظهور ولی فجر نزدیک خواهد بود. اگر خانه خدا بی کس و یاور شود خداوند به مسلمین امان نخواهد داد و عذاب اهل جهنم حتمی و نزدیک خواهد شد. همان گونه که امام علی (ع) نیز در زمان مرگ خویش خطاب به یاران و فرزندان خود گفتند “خدا را خدا را درباره خانه خدا کوتاهی نکنید”. و اگر حکوکت فعلی آل سعود در سرزمین مکه همچنان حکم ران بماند هیچ بعید نیست که این زمان هر چه زودتر فرا برسد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به تقارن نیمه شعبان با روز سربازان گمنام امام زمان (عج) تصریح کرد: این عزیزان با هر آنچه در اختیار دارند از جان و ناموس و ارزش ها دفاع می کنند به طوری که بر اساس تلاش های شبانه روزی این سربازان در سال گذشته 50 نفر از تروریست هایی که مقاصد انتحاری در ایران داشته اند شناسایی و دستگیر شده و باندهای منتسب به آن ها نیز متلاشی شده است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید