سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به امحای 1700 تن سیب‌زمینی در روزهای گذشته گفت: نکند که نفوذ آمریکایی در بین باشد و برای حفظ قیمت سیب‌زمینی این کار زشت و ناپسند را انجام داده باشد.

امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی اقدامی از نوع نفوذ آمریکایی بود

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی در روزهای گذشته گفت: نکند که نفوذ آمریکایی در بین باشد و برای حفظ قیمت سیب‌زمینی این کار زشت و ناپسند را انجام داده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام برگزار شد با اشاره به اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های تقوا بزرگ داشتن شعائر است. شعار و شعور هر دو مقدس و دارای ارزش می‌باشد اما قطعاً اگر شعار بر پایه شعور باشد کاملاً درست بوده و شعار منهای شعور و یا شعور منهای شعار هر دو ناقصند.

وی افزود: در دستگاه سیدالشهداء شاهد شعائر بسیار عظیم همچون راهپیمایی اربعین هستیم و این تعظیم شعائر بسیار ارزشمند است و چیزی نیست که امروز انجام شده باشد بلکه همیشه اربعین امام حسین (علیه السلام) با شور و شعور و عظمت همراه بوده و انجام شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله شیخ مرتضی انصاری، سیدمهدی بحر‌العلوم و سیدمصطفی خمینی که با پای پیاده به زیارت کربلا می‌رفتند، تأکید کرد: این سنت بزرگان است و کار شخصیت‌های عظیم اسلامی است که در سالهای اخیر به اوج عظمت خود رسیده و بزرگترین راهپیمایی و کنگره عظیم ولایی و حسینی در روز اربعین انجام می‌گیرد و اگر در مکه با ۲ میلیون زائر حکومت خبیث آل‌سعود نمی‌تواند امنیت حجاج را حفظ کند اما سال گذشته ۲۵ میلیون زائر در امنیت کامل در اربعین حسینی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه توصیه به رعایت شعائر همان توصیه به تقوا است، تصریح کرد: در تاریخ بشر حتی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمه (علیهم السلام) یک اربعین داشتند اما چه شده که در بین همه انسان‌های تاریخ امام حسین (علیه السلام) هزار و چهارصدمین اربعینش در روز چهارشنبه آینده انجام می‌شود و در روایات است که یکی از علامات مؤمن، زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) می‌باشد که هر قدم در زیارت اربعین ثواب حج و عمره را داراست.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه به بیان ویژگی‌های خاص امام حسین (علیه السلام) پرداخت و گفت: خداوند ویژگی‌هایی به امام حسین (علیه السلام) داده است که به هیچ کس نداده همچون شفای تربت امام حسین (علیه السلام) که با وجود حرام بودن تربت خاک اما خوردن مقدار کمی از تربت امام حسین (علیه السلام) مستحب است و کرامات عجیبی از همین تربت به وجود آمده است که راجع به تربت ائمه دیگر چنین روایت و دستوری نیست.

وی مطرح کرد: کامل بودن نماز در حرم امام حسین (علیه السلام) و عشق خاص مردم به این امام معصوم از دیگر ویژگی‌هایی است که خداوند به امام حسین (علیه السلام) اعطا کرده است.

 

متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور مظلوم  و فراموش شده است

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: امام حسین (علیه السلام) هستی خود را در اختیار اسلام و خداوند قرار داد و با خداوند معامله کرد و با این بندگی باعث عزت خود شد که الان زن و مرد و کوچک و بزرگ با پای پیاده و با عشق به امام حسین (علیه السلام) به سمت کربلا در حرکتند.

وی افزود : حسین بن علی(علیه السلام) به خاطر تقوای الهی و زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر چنین عشقی دارد. متاسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر در این کشور مظلوم ترین احکام دینی است و با نهایت تاسف باید اعلام کرد این فرضه الهی مثل اینکه فراموش شده است، مردم باید به کمک پلیس بشتابند تا جلوی منکرات گرفته شود .

 

حضور پوتین در بیت رهبر معظم انقلاب نشان عزت رهبر جهان اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به سفر پوتین به ایران و ملاقات وی با مقام معظم رهبری، بیان داشت: رئیس جمهور روسیه بدون تشریفات و بدون ملاقات با هیچ شخصیتی مستقیم برای ملاقات با رهبر مسلمانان جهان به خدمت مقام معظم رهبری آمد و دو ساعت ملاقات خصوصی با رهبری داشت که این عزت ریشه در منش حسینی و تقوای مقام معظم رهبری دارد.

وی در پایان خطبه اول نماز جمعه اصفهان اذعان کرد: همه ما اگر بنده خداوند شویم خداوند همه چیز را به ما اعطا می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: یکی از مفاخر کشور نیروی دریایی و دریادلان قوی و قدرتمند است که نه تنها از آب‌های ایران بلکه از آب‌های بین‌المللی حمایت می‌کنند و تنها قدرتی که توانسته دزدان دریایی را زمین‌گیر کند نیروی دریایی ایران است.

وی ضمن اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری روی مسئله فلسطین بسیار تأکید داشتند و چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان فرمودند ما هر چه توان داشته باشیم برای دفاع از این ملت مظلوم دریغ نخواهیم کرد.

خطیب جمعه اصفهان تأکید کرد: ملتی که با سنگ از خود دفاع می‌کند از دید آمریکا تروریست است و اسرائیل غاصب و جنایتکار از خود و کشورش دفاع می‌کند در حالی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند هر کسی ندای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست.

وی در ادامه با اشاره به روز بزرگداشت شیخ مفید، تصریح کرد: شیخ مفید سرچشمه همه حوزه‌ها بود و نباید نام شخصیت‌ها و یادشان فراموش شود که امام علی (علیه السلام) فرمودند علما زیر خاک می‌روند ولی یاد و نام آنها باید در قلوب زنده بماند.

 

ترس و طمع دو علت انحراف برخی مسئولان از مسیر اصلی است

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه به کارهای مؤثر شهید مدرس برای ایران اشاره کرد و گفت: تمام مشکلات مسئولان و کسانی که از مسیر منحرف می‌شوند دو دلیل ترس و طمع است و زمانی که شهید مدرس در مجلس بود روسیه به ایران اخطار می‌دهد و همه نمایندگان از ترس تسلیم می‌شوند و او پشت تریبون آمد و گفت: اگر قرار است بمیریم با عزت بمیریم نه با ذلت.

وی افزود : مدرس همانند حر آزاده بود، او فردی شجاع بود . امروز هرکسی می خواهد برای نمایندگی مجلس کاندیدا شود باید فکر خدایی داشته باشد و برای خدا کاندیدا شود و اگر غیر از این فکر داشت و به مجلس رفت خائن است.

 

نامزدهای انتخابات مجلس قضیه نفوذ را جدی بگیرند

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: هرکسی می خواهد کاندید مجلس شورای اسلامی شود باید بتواند از عزت و عظمت این مردم دفاع کند اگر کسی چنین توانی در خود نمی بیند جلو نیاید و کاندید نشود چراکه هر کاندیدا خون صدها هزار شهید بر گردنش خواهد بود. هر کاندیدای باید به درد و دل رهبر گوش کند و از نفوذ آمریکا آگاه باشد.

وی تصریح کرد: نفوذ گاهی شخصیتی است یعنی پسر، نوه و یا فرزند و همسر یک مسول را درگیر می کند و در طول زمان فکر مسئول عوض می شود، اما نفوذ گاهی گروهی و دسته ای است دقیقا مثل چیزی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی به بیان تصویب قانون اساسی در سال ۵۸ و با مدیریت شهید بهشتی پرداخت و اشاره کرد: قهرمان علم، شعور و درک شهید بهشتی که در شورای تصویب قانون اساسی بود می‌باشد که فکر او بر همه در شورا غالب بود و طوری قانون اساسی را تصویب کرد که هیچ راه نفوذی در آن وجود نداشته باشد.

 

بین المللی شدن تفکر بسیج آمریکا را به ذلت کشاند

وی در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج خاطر نشان کرد: بسیج از بطن مردم برخاسته است و امروز بسیج پا را از مرزها فراتر گذاشته و با به وجود آوردن بسیج‌های مردمی در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن باعث شده که بسیج آنجا ورود پیدا کند و آمریکا را به ذلت بکشاند.

 

باید شجره طیبه بسیج مقابل گروه‌هایی که می خواهند دانشگاه را پادگان کنند، تقویت شود

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه مطرح کرد: اگر بسیج در دانشگاه فعال شود به نفع مملکت است ، از همین جا به روسای دانشگاه ها توصیه می کنم که بسیج را جدی بگیرند و این شجره طیبه را مقابل گروه‌هایی که می خواهند دانشگاه را پادگان کنند، تقویت کنند.

وی با اشاره به امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی در روزهای گذشته در کشور، افزود: این کار به هر دلیلی که انجام شده است کار بسیار بدی بوده و ما خانواده‌هایی داریم که فقیر و ناتوانند، چه اشکالی داشت این سیب‌زمینی‌ها در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار می‌گرفت و در بین مستضعفین تقسیم می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با اشاره به عمل آمریکا در نابودی گندم برای حفظ قیمت آن، گفت: نکند که نفوذ آمریکایی در بین باشد و برای حفظ قیمت سیب‌زمینی این کار زشت و ناپسند را انجام داده باشد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید