سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی، ظهر امروز _جمعه سوم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک تقارن بهار معنویت و طبیعت اظهار کرد: توصیه رهبر معظم در خصوص شعار سال گذشته، رشد تولید و مهار تورم بود و در این راستا دولت تلاش‌های فراوانی انجام داد اما هنوز به نقطه قابل قبول نرسیده است.

وی افزود: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب در شعار امسال مطرح کردند لازم است جهش تولید با حضور مردم در عرصه تولید محقق شود، همچنان ایشان تاکید کردند که شعار سال گذشته همچنان پا بر جا است و در این راستا باید توجه داشت که قطعاً راه مهار تورم در جهش تولید و مشارکت مردمی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در سال گذشته دستاوردهای مهمی دولت کسب کرده که افزایش رتبه اقتصادی ایران، کسب رتبه ۱۰ در بین کشورهای جهان، حضور بین ۶ قدرت نظامی و پهپادی جهان و کسب رتبه نهم در موضوع انرژی از آن جمله است، همچنین در پرتاب ماهواره جایگاه دهم در بین کشورهای جهان کسب شده است که حاصل تلاش نخبگان و دانشمندان ایرانی است.

وی ادامه داد: لازم است تلاش‌های اقتصادی در سفره مردم مشهود باشد، در این راستا رهبر انقلاب فرمودند مسئله اقتصاد هنوز مسئله اول کشور است و ضرورت دارد با امید در این زمینه حرکت کرد.

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی ضمن قدردانی از مردم حضور مردم در انتخابات تاکید کرد: انتخابات با امنیت کامل در سراسر کشور انجام شد و سلامتی این انتخابات با معیار قابل قبولی در سراسر کشور محقق شد، در حالی که دشمن به دنبال کاهش مشارکت بود اما خوشبختانه افزایش رشد مشارکت به ویژه در استان اصفهان را شاهد بودیم، کسانی که در انتخابات شرکت نکردند و لازم است مسئولان منتخب با خدمت خود نسبت اثرگذاری حضور مردم انتخابات حرکت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی رخ داد و امروز بزرگ‌ترین شکست و رسوایی در طول تاریخ برای رژیم کودکش صهیونیست رقم خورده و آمریکا نیز با حمایت خود از جنایت‌های صهیونیستی خشم جهانی را علیه خود برانگیخت، رژیم صهیونیستی امروز در دوراهی بدی قرار دارد و به هیچکدام از اهداف خود به ویژه نابودی حماس نرسیده است، رهبر معظم انقلاب فرمودند شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی امروز قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه رعایت تقوا است، تصریح کرد: همان‌طوری که در آیه ۱۸۳ سوره بقره تاکید شده است روزه جهت تقویت تقوا است. خداوند متعال در آیه ۱۳۱ سوره نساء تاکید دارد که توصیه به تقوا مختص به مسلمانان نیست و قوم‌های پیش از مسلمانان نیز به تقوا دعوت شده‌اند. در دعای افتتاح می‌خوانیم خدایا به تو شکایت می‌کنیم در زمانی حضور داریم که در مدت غیبت امام (عج) قرار داریم و درخواست داریم هرچه زودتر ظهر ایشان نزدیک شود.

امام‌جمعه اصفهان گفت: هفته آینده به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) روز تکریم خیرین نامگذاری شده و در این راستا مطلوب است در مساجد محله نسبت به افطاری مختصر اقدام کنند و در ثواب روزه نمازگزاران سهیم باشند.

حضرت آیت‌الله حاج سیدابوالحسن مهدوی تاکید کرد: امام حسن مجتبی (ع) با صبر و متانت موضوعات را برای نزدیکان خود که دچار شک و تردید بودند تبیین می‌کردند، امروز نیز رهبر معظم انقلاب بر مبحث جهاد تبیین تاکید دارند و نیاز است رهبران فکری جامعه با صبر و حوصله برخی شبهات را پاسخگو باشند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید