سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ اظهار داشت: این حمله به‌دنبال اغتشاشاتی بود که در هفته‌های اخیر در معدود مکان‌هایی انجام شد، البته در این میان اعتراضات به حق هم وجود دارد.

وی افزود: در چنین اعتراضاتی، برخی از اغتشاشگران وجود دارند که قصد تغییر مسیر اعتراض‌ها را دارند تا اصل ماجرا را از بین ببرند زیرا بقای خود را در این موضوع می‌بینند.

مهدوی با اشاره به حادثه تروریستی حادثه شاهچراغ با تأکید بر اینکه لازم است تمام فریادهای خود را به سمت دشمنانی ببریم که از خارج از این اغتشاشات حمایت می‌کنند، عنوان کرد: شعار مرگ بر آمریکا، شعاری عاقلانه و دارای استدلال عقلی و بدون تعصب است و تا زمانی که دشمن بر کار خود پافشاری می‌کند و قصد تجزیه ایران را دارد دست از شعار خود برنخواهیم داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حمایت سخنگوی آمریکا از اغتشاشات گفت: وقتی که نگاهی به اتفاقات اخیر می‌اندازیم دشمن خود را بهتر می‌شناسیم، خشم و کینه دشمن بیش از آن چیزی است که نشان می‌دهند و این مورد نشان‌دهنده حمایت مردم از دین و نظام است و تا زمانی که این حمایت‌ها وجود داشته باشد، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در داخل کشور نیز عده‌ای تجمعی دارند و با شعارهایشان باعث رنجیدن دل‌ها می‌شوند، مطرح کرد: این افراد موجودیت خود را در تخریب کردن می‌دانند و نیاز است خواص جامعه، فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه در راستای جهاد تبیین تلاش کنند و خانواده‌‌ها نیز نقش ویژه‌ای در خصوص تعلیم و تربیت فرزندان بر عهده دارند.

آیت‌الله مهدوی با یادآوری اینکه در این روزها عده‌ای قصد تحمیل فرهنگ بی‌حجابی و بی‌حیایی را در جامعه دارند، ادامه داد: در این اقدام افرادی که تعمد دارند تعداد کمی هستند که برخی از آن‌ها با دشمنان ارتباط دارند اما عده‌ای از جوانان و نوجوان هستند که از استدلال‌های عقلی حجاب بی‌خبر هستند و نیاز است این استدلال‌ها برای آن‌ها به خوبی بیان شود.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه برای حجاب استدلال عقلی وجود دارد و عقل نیز الزام درونی دارد، گفت: نیاز است صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی برای بیان استدلال‌های عقلی حجاب اقدام کنند چرا که حجاب هویت ایرانیان است و این مورد محدود به اسلام نیست.

وی با شاره به اینکه اغتشاش‌گران تلاش می‌کنند نظم و امنیت جامعه را بر هم بزنند، تأکید کرد: درخواست مردم از نیروهای انتظامی و قوه قضائیه این است که با اغتشاش‌گران با قوت برخورد کنند. 

مهدوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه تقوا در کلام امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در سخنی خطاب به یکی از یاران خود به نکاتی از جمله نماز، زکات، عفو، گذشت، کظم غیظ، صله رحم، ایثار، همکاری با برادران دینی، دین‌شناسی، فراگیری قرآن، خوش‌اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر، دوری از زشتی‌ها و نماز شب تأکید داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده افزود: امام خمینی(ره) از این شهید عزیز به‌نام رهبر یاد کردند و اگر نگاهی اندازیم، متوجه می‌شویم تربیت دینی که عشق به شهادت را در پی دارد، منوط به سن نیست و می‌تواند شخصی را با این سن تربیت کند تا دشمنان از نام او هم بترسند و به الگویی برای مقاومت در دنیا تبدیل شود.

وی عنوان کرد: یقین یکی از سرمایه‌های اصحاب امام حسین(ع) بود و در روایات نیز بیان شده است که یاران امام زمان(عج) همین ویژگی را دارند و در این راستا نگاه این افراد تنها به خدا است و نه تنها شهادت را طلب می‌کنند، بلکه شوق رسیدن به لقاءالله را دارند.

مهدوی با تأکید بر اینکه امروز زمانی برای رسیدن به کمال است، عنوان کرد: افرادی که نگاه‌شان به سخنان ولی‌فقیه زمان است در فتنه، آشوب و فضای آلوده تردید پیدا نمی‌کنند و هر زمانی که نگاه از سمت ولی منحرف می‌شود مردم به اشتباه می‌افتند و در برهه‌های زمانی مختلف نیز شاهد این موضوع بودیم.

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به نوجوانان با اشاره به بصیرت شهید فهمیده و بیان اینکه ما نیز باید بصیرت داشته باشیم و به سمت این شهید حرکت کنیم، اظهار کرد: لازم است نوجوانان با استدلال و نه با تعصب به تقویت ایمان خود بپردازند و اگر شبهه‌ای دارند بپرسند و معلمان با حوصله جواب این شبهات را بدهند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید