سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور، گفت: موضوعاتی در خصوص زنان از ابتدای انقلاب بودن و امروز هم تکرار می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۱۷ آیه قرآن در خصوص حجاب، افزود: دشمنان انقلاب حجاب و اعتقادات دینی را مانع پیشرفت می‌دانند، در حالی‌که غرب که زن را به کالایی برای لذت و خوشگذرانی تبدیل کرده است و باید پاسخ دهند ولی زن ایرانی تحت پوشش چادر پیشرفت‌هایی بسیاری داشته است.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد:  اگر اسلام بر حجاب تاکید کرده است به واسطه آن است که زن عقل،تلاش، عواطف، انسانیت، همسر مادر و هم فکر است نه کالا، زن وقتی از خانه بیرون آمد باید عقلش کار کند نه نفس و هوسش.
حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه، گفت: لازم است ائمه جمعه با مردم در ارتباط باشند به سراغ مردم بودند و اگر کسی مشکل اعتقادی دارد، آنها را توجیه کنند زیرا با توجه به جایگاه روحانیت در بین مردم این توجیه‌ها می‌تواند تحول آفرین باشد و روحانیت با طبیبی دوار باشد.
وی با اشاره به دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب، افزود: سخنان و رهنمودهای ایشان در این دیدارها بسیار شیرین بود و لذا باید توجه داشت زندگی کردن در سایه عزت الهی شیرین است و توجه به این نکته را در نظر داشت که هرکس زندگی خود را برای خدا در طبق اخلاص قرار داد خدا از او دفاع می‌کند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آغاز ماه محرم، اضافه کرد: امروز ۱۴۰۰ سال است از قیام عاشورا گذشته است ولی امروز در جهان، ایران، عراق و دیگر کشورهای اسلامی چه حماسه‌هایی خلق می شود و مردم همه علاقه‌مند به امام حسین (ع) هستند.
وی خطاب به وعاظ و مداحان تاکید کرد: لازم است از هر گونه خرافات و سخنان غیر مستند و غیر واقعی پرهیز شود و باید با بیان واقعیات تاثیر گذاری داشت، زیرا هیچ سخنی تأثیرگذارتر از صدق و راستی نیست و مردم نیز بدانند قیام حسینی فقط برای گریه نیست بلکه باید از عاشورا درس گرفت.
حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه نپذیرفتن ذلت درس بزرگ قیام عاشورا ست، اظهار کرد: دشمنان اسلام کشورهایی که ذلت را بپذیرند مانند گاو شیرشان را می‌دوشند و اگر شیر نداشت ذبحشان می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: امروز در سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ندای هیهات من الذله حسینی در اقصی نقاط جهان اسلام مثل ایران، لبنان، یمن، عراق و امثال آن شنیده می‌شود.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نقش امدادهای غیبی خدا در دفاع از جبهه حق، گفت: ما با جنایتکارانی مواجه بوده‌ایم که از بمب شیمیایی، میکروبی، انواع و اقسام سلاح‌ها، تحریم و هرچه که در توان داشتند ،دریغ نکردند تا این ملت را زمین‌گیر کنند و اگر یاری خدا نبود ما نبودیم زیرا خودشان اعتراف کردند که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران به کار بردیم ولی جز ذلت نتیجه‌ای برایشان نداشت.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید