سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی روز _جمعه، بیست‌وچهارم تیرماه ۱۴۰۱_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: مهمترین ارکان تقوا را دو بخش اساسی تشکیل می‌دهد، یک بخش انجام واجبات و بخش دیگر ترک محرمات است. هر دو بخش در تقوا رکن است، اما در بیان علمای اخلاق گفته شده که ترک محرمات مقدم‌تر است، بنابراین باید سعی کنیم محرمات الهی را مرتکب نشویم و سپس به سراغ انجام واجبات برویم، اگر این کار را نکنیم واجبات تأثیر خودش را نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: خداوند انسان را از مسیر واجبات امتحان نمی‌کند بلکه از مسیر محرمات امتحان می‌کند، بنابراین ابتدا باید محرمات را ترک کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: غدیر یک مسئله جهانی و مربوطه به کل جهان و همه جامعه بشری است. یک بحث صرفاً درون دینی نبوده و به همه انسان‌ها مربوط است.

محمودی ادامه داد: هدف اصلی دین بحث امامت و ولایت است، امام هادی (ع) نیز در زیارت جامعه کبیره مجموع مباحث امامت را مطرح کرده است، اهمیت غدیر را در همین زیارت می‌توان دید.

وی با اشاره به اینکه در سرود سلام فرمانده، منظور این است که مردمان دنیا تشنه امام عصر (عج) هستند، گفت: معصومان تأکیدات بسیاری بر معرفی امام علی (ع) به دنیا داشته‌اند. امید است ما نیز بتوانیم جایگاه امامت و ولایت را به دنیا معرفی کنیم زیرا ا اگر این دو مهم، وجود نباشد مابقی دستورات دینی در جای خود می‌ماند و ارزشی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید براینکه علی (ع) کلید نماز، روزه و رسیدن به معراج اهلی است افزود: جهان در حال آماده سازی برای یک رسالت عمیق برای رسیدن به آن هدف بزرگ ولایت و امامت که ائمه زمینه آن را برای ما هموار کردند، است. راه ایشان اکنون نیز ادامه دارد.

محمودی با بیان اینکه مسئله امامت در زمان غیبت امام زمان (عج) نیز مطرح بوده و تمام نشده است، تصریح کرد: مسئله ولی فقیه از زمینه امامت ناشی شده است. همین طور شورای نگهبان که در دوره امام خمینی تأسیس شد دوره امام علی (ع) نیز وجود داشته است.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید