سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های  این هفته نماز جمعه اصفهان ضمن گرامیداشت حلول ماه رجب و ایام الله فجر اظهار داشت: در ماه رجب به استغفار به عنوان مهم‌ترین عمل توصیه شده که از دیگر سو به از میان بردن مشرکان اشاره شده است. هرچند که تا زمانی که کسی کاری به ما نداشته باشد با او کاری نداریم اما در صورتی که به ایران گوشه چشمی داشته باشند دیگر مشخص نیست که از رژیم اشغالگر صهیونیستی چیزی باقی بماند.

وی افزود: اسلام با جنگ و شمشیر پیش نرفته چرا که جهاد اسلام دفاع است. پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب همچنان شاهدیم که طرفداران آئین‌های مختلف در ایران به شکل مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و شیفته انقلاب نیز هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، بیان کرد: امام هادی(ع) در طول ۴۲ سال به وظایف خود در دوران حکومت چندین خلیفه عباسی عمل کردند که در نهایت به دست یکی از این خلفای عباسی جنایتکار به شهادت رسیدند. زیارت جامعه کبیره در مفاتیح یکی از مهم‌ترین یادگاری‌ها و اثرات به جا مانده از امام هادی(ع) است که به دلیل آنکه این دعا دایره المعارف شخصیت اهل بیت(ع) است از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

وی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی در تشریح شخصیت این عالم وارسته، خاطرنشان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی ضمن آنکه مشاور حضرت امام خمینی(ره) در دوران انقلاب و یکی از عالمان پرسابقه در حوزه علمیه قم بودند که به عنوان یکی از مهم‌ترین رکن اصلی شورای انقلاب نیز محسوب می‌شدند. از سوی دیگر ورود مسئولانه و همدلانه ایشان در نظام و همراهی با رهبری از طریق ارائه نظرات و مشورت‌های مشفقانه از دیگر ویژگی‌های آیت الله صافی گلپایگانی بود.

میردامادی با بیان آنکه درگذشت این عالم گرانقدر شکافی را ایجاد کرد که این خلاء برطرف نخواهد شد در تشریح توصیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون صنعتگران، تصریح کرد: مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب صنعتگران سرداران و کارگران سربازان جنگ اقتصادی این روزهای کشور هستند که ایشان همه را به جهاد در این حوزه فراخوانده و توصیه کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان درخصوص دهه فجر عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی رهبری و هدایت امام خمینی(ع) بود و باید توجه داشت که استقلال امروز ما در همه جای دنیا تثبیت شده است. این روزها برخی نسبت به انقلاب کوتاهی می‌کنند و نباید از خاطر برد که شهیدان برای دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را از دست دادند.
وی با بیان آنکه قدرت اسلام دنیا را به لرزه درآورده خاطرنشان کرد: این روزها شاهدیم که استکبار، با ظلم و بی عدالتی، سعی بر بی‌دین کردن برخی دارند. برعلیه رهبری، اسلام، ایمان و تقوای مردم برنامه‌ریزی می‌کنند و اگر حرفی برای گفتن دارند باید رو در رو صحبت کنند.

میردامادی با بیان آنکه اسلام دین آینده جهان است، گفت: مردم باید قدردان انقلاب و رهبر باشند و تا زمانی که رهبر هست ما سربلندیم در غیر این صورت اقتدار ما دچار مخاطره خواهد شد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید