سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: هر انقلاب و حرکت و قیامی بر پایه تقوا نهاده شد،‌ قطعا بدانید که ماندگار است، صدمه می‌بیند اما دشمن نمی‌تواند آن را از بین ببرد؛ دلیل بزرگ آن انبیا الهی است که دین آن‌ها ماندگار است و هر حرکتی اگر با یاد خدا شروع نشود ماندگاری ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه انبیا حرکت امام زمان(عج) را اطلاع دادند، افزود: همه انبیا این بشارت را دادند که جهان به این شکل باقی نمی‌ماند و حق حاکم خواهد شد و باطل محکوم به اضمحلال و نابودی است.

وی تصریح کرد: در پیام خداوند آمده است که دنیا این‌طور باقی نمی‌ماند و این حرکت بشارت قاطع و مسلم خداوند است، بنابراین دشمنان هم به این پیام قاطع پی برده‌اند که چنین حرکت بزرگی اتفاق خواهد افتاد.

میردامادی گفت: در یک جلسه سازمان‌های جاسوسی آمریکا یکی از مسؤولان گفته بود که باید دو مسأله را از مسلمانان بگیریم تا بتوانیم بر آن‌ها چیره شویم که یکی عشق به شهادت و مکتب حسین(ع) است و یکی التزام ظهور امام زمان (عج) است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن عنوان کرد: خداوند حکومت زمین را به نمایندگان خود داده است، باید به افرادی که این حرکت را به سخره می‌گیرند که با سلاح‌های حاضر حکومت امام عصر (عج) و بروز این اتفاق محال است بگوییم که مگر شاه سلاح و لشکر نداشت، امام خمینی (ره) بدون سلاح وارد کشور شد و انقلاب رخ داد.

وی تصریح کرد: گذشته از این استدلال‌ها قیام امام زمان(عج) قیام مردمی است و به سلاحی نیاز ندارد، مردم از شرایط موجود و نظام جهانی خسته شده‌اند و نیاز به منجی دارند.

میردامادی با اشاره به شرایط جهان در زمان جنگ جهانی دوم ابراز داشت: با شروع جنگ جهانی دوم در آلمان همه به کلیساها رفتند تا دعا کنند، هشت سال دفاع مقدس ما هم با ایمان به خداوند پیروز شد، سلاح‌های ما در مقابل سلاح‌های جبهه مقابل هیچ بود که رزمندگان ما با ذکر خداوند به دل دشمن زدند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شک نکنیم او خواهد آمد و پیرزوی قطعی از آن او است، افزود: شرایط حضور امام زمان (عج) فراهم می‌شود و در جهان قسط و عدل را گسترش خواهد داد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت رشد تولید و اعتماد به خود اظهار داشت: امروز اگر تولیدکنندگان بخواهند کار کنند آنقدر باید به این و آن و وزارتخانه‌ها التماس کنند که از خیر آن می‌گذرند، چه دست نفوذی در کار است که این اجازه به مردم نمی‌دهند؟

میردامادی تصریح کرد: مسؤولان باید به مردم کمک کنند، کارگاه‌های تولیدکننده ما که وام گرفته و در پرداخت اقساط دچار مشکل شده را بانک‌ها جمع می‌کنند، مورد داشتیم که کارخانه‌ای با ۳۰۰ کارگر را با ۱۶ میلیارد تومان می‌فروشند و چوب حراج به دارایی مردم می‌زنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند باید دوباره مذاکره کنیم چون شرایط تغییر کرده، بله امروز شرایط عوض شده است زیرا آن زمان شما ضعیف شده بودید اما ما دیگر با قدرت ایستاده‌ایم، اگر تحریم‌ها را برداشتید به جای اول خود باز می‌گردیم.

وی با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری عنوان کرد: نکته بعدی تورم، گرانی و نداشتن قدرت خرید است، درست است که ایران در رده ۱۸ اقتصاد جهان است اما بگویید این پول نفت به کجا می‌رود، اقتصاد به دست چه کسانی است، چرا فاصله طبقاتی روز به روز بیشتر می‌شود.

میردامادی بیان داشت: افرادی که در قدرت هستند ابتدای کار گفتند مردم گدا نیستند که صدقه بدهیم، اما حالا دارند همان کار را می‌کنید، باید چرخ تولید دوباره به کار افتد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مردم عزیز ایران به معیارهایی که مقام معظم رهبری برای رئیس‌جمهور آینده گفتند توجه کنند، رئیس‌جمهور باید ایمان داشته باشد، عدالت‌خواه باشد، ضدفساد باشد، ایشان گفتند با عملکرد اتوکشیده نباید رئیس‌جمهور انتخاب کنید، رئیس‌جمهور باید به جوانان اعتماد داشته باشد.

وی تصریح کرد: تمام پیشرفت‌های کشور به خاطر فکر این جوانان است، بسیاری از آن‌ها می‌آمدند و اعلام می‌کردند که می‌توانیم اقداماتی داشته باشیم اما با بی‌اعتنایی و کاغذبازی او را دفع می‌کردند و همان جوانان در حال حاضر در خارج از کشور هستند و خارجی‌ها با احترام او را به کار گرفته‌اند.

میردامادی با اشاره به زحمات کار درمانی برای مبارزه با کرونا گفت: کادر درمان با از خودگذشتگی برای نجات جان مردم تلاش می‌کنند، نکته مهم دیگر این است که برای حل این مشکل باید به خدا هم مراجعه کنیم تا زمانی که به خدا مراجعه نکنیم مشکلاتمان حل نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امروز داروهایی که جوانان ما می‌سازند در دنیا بی‌نظیر است که همین فکر و دانش جوانان ما از لطف خداوند است؛ زمانی در نیروگاه هسته‌ای نطنز گفتند که هنگام ناامیدی از خارج از کشور با توسل به خداوند توانستیم به خودکفایی برسیم.

میردامادی پیرامون اقدامات و زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی ما همیشه به وقت و به جا به داد مردم رسیدند و در خاموشی و گمنامی امنیت ما را حفظ کرده‌اند، امید است که خداوند آن‌ها را حفظ کند و دشمنان خبیث آن‌ها نیز روز به روز ضعیف‌تر شوند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید