سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: انسان غیرمتقی اگر کار خیری هم انجام دهد، چون اساس کارش تقوا نیست، آن کار خیر نتیجه‌ای برای او به دنبال نخواهد داشت.

امام ‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: از سوی خداوند دستور آمد که مسجدی که برای ایجاد تفرقه بین مؤمنان ساخته شد به آتش کشیده شود چون پایه آن بر اساس تقوا نبود.

وی‌گفت: خدا را شاکریم که مجدداً لطفش را به ما عنایت کرد تا بتوانیم نماز جمعه به جا آوریم، توصیه‌هایی شده که با توجه به آن‌ها هر خطبه بیش از ۱۵ دقیقه نخواهد بود؛ خداوند عادل است و ما را هم به عدل توصیه کرد، قطعاً بدون توجه به آخرت نمی‌توان عدل را در این دنیا برپا کرد، افرادی مانند صدام، رئیس‌جمهور آمریکا و … که قاتل هزاران انسان بوده‌اند حتی اگر در این دنیا هم محاکمه و اعدام شوند، عدالت بر پا نمی‌شود.

میردامادی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن، میان انسان‌های مؤمن و پارسا با انسان‌های غیرمؤمن و مفسد فی‌الارض تفاوت وجود دارد، متقین هم مانند فجار نیستند، سختی‌ها و مشکلاتی که در این دنیا به وجود می‌آید چیزی نیست که نگران آن‌ها باشیم، خداوند در آخرت این مشکلات را جبران خواهد کرد و این دنیا با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان خواهد رسید و قیامت از راه می‌رسد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه در خطبه دوم یادآور شد: دنیا و آخرت زیر سایه تقوا است و ما نیز این مسأله را تجربه کردیم، روزی که امام خمینی(ره) مقابل تمام دنیا ایستادگی کرد و امروز هم مقام معظم رهبری همواره ما را به شجاعت دعوت می‌کند.

وی با اشاره به سال‌روز شهادت امام جعفر صادق(ع) ادامه داد: امامی که با یک انقلاب فرهنگی چهره جدیدی از اسلام را نمایان کرد چیزی که تا آن زمان بی سابقه بود، کسی برای استفاده از علم امام علی(ع) وجود نداشت و یک قطره از دریای علم او همین نهج‌البلاغه است، امروز اگر با وجود ظلم‌های موجود در دنیا تمدنی ایجاد می‌شود، وابسته به علم و اقدامات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

میردامادی اذعان داشت: کرونا به دنیای مسلح به سلاح هسته‌ای که هزاران کلاهک هسته‌ای برای نابودی انسان‌ها ذخیره کرده‌اند، نشان داد که شما در مقابل یک ویروس که کل ویروس‌های جهان روی هم سه گرم هم نمی‌شود، ضعیف هستید.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: کرونا هم در ایران و هم در غرب وجود داشت، در آمریکا مردم فروشگاه‌ها را غارت کردند و اسلحه خریدند اما آفرین بر مردمی که در کشور ما با اخلاق انسانی، تربیت اسلامی علی‌رغم مشکلات و تورم و گرانی این چنین همدلی کردند، باید خطاب به مسؤولان گفت که چرا فاصله طبقات اقتصادی باید اینقدر باشد که فردی نتواند از پس اجاره خانه خود بر بیاید.

وی‌ با اعلام حمایت از اقدامات اخیر قوه قضائیه، تأکید کرد: امیدواریم رئیس قوه قضائیه از دشمنی‌ها و انتقادات نترسیده و کوتاه نیاید و این مفسدانی که روزی بر کرسی قضاوت بودند را طوری محاکمه کرده که برای دیگران عبرت شود زیرا در کشور اسلامی نباید این فسادها وجود داشته باشد.

میردامادی با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص صبر عنوان کرد: خداوند به دنبال این سختی‌ها مدالی به مردم می‌دهد که به پیامبر خود عطا کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه خطاب به پرستاران و کادر درمان ابراز داشت: پرستاری وجود داشت که به عروسی خود نرفت تا جان انسانی را نجات دهند، درود بر شما که در سخت‌ترین روزها و حتی ایام شادی و عید از همه چیز گذشتید و در بیمارستان‌ها مردم را از مرگ نجات دادید‌.

وی‌ تصریح کرد: هیچ اتفاقی شر مطلق نیست، این ویروس طبق گفته مقام معظم رهبری منحوس است اما در کنار آن اتفاقاتی رخ داد که بی‌نظیر بود، آلمان ۴۰۰ هزار وسیله تست کرونا را از ایران خرید، دانشمندان ما به تکاپو افتادند و دنیا شناخت که آمریکا در واقعیت خود چه کشوری است‌.

میردامادی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص افرادی که از آمریکا حمایت می‌کردند، مطرح کرد: دیدیم که آمریکا با مردم خود چکار کرد، درود بر اسلامی که تبعیض نژادی را هزاران سال پیش حل کرد اما امروز این متمدن‌نماهای آمریکایی و غربی، بشر را یک موجود وحشی می‌پندارند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به صادرات و فروش بنزین به ونزوئلا عنوان کرد: همان‌طوری که امام خمینی(ره) چهل سال پیش فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد، امروز نیز جوانان ایرانی بنزین کشور را به راحتی به ونزوئلا فروختند و آن‌ها نتوانستند هیچ غلطی کنند.

امروز برابراست با: