سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار داشت: خداوند در قرآن از مؤمنان می‌خواهد که متذکر شوند که خواسته مشرکان نابودی اسلام و مسلمانان بود اما خداوند نگذاشت به این هدف برسند البته لازمه‌اش رعایت تقوا از سوی مؤمنان است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به دلایل عقلی معاد افزود: دین اسلام دین فطرت است، نوزادی که به دنیا می‌آید هیچ چیز نمی‌داند، اما زمانی که گرسنه شود گریه می‌کند و این را می‌داند؛ از سوی دیگر هرآنچه در فطرت هست پاسخش را خداوند خلق کرده است.

وی تصریح کرد: انسان فطرتاً متمایل به بقاست، این هم بدون پاسخ نیست، این است که حضرت علی(ع) می‌فرمایند که برای بقا آفریده شده‌اید.

میردامادی عنوان کرد: باید به این مطلب توجه شود که اگر قیامتی هست، حساب و کتاب هم وجود دارد و تمام آنچه در رفتار و گفتار ما هست از سوی فرشتگانی که مخصوص همین کار خلق شده‌اند، ثبت و ضبط می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه‌ ‌داد: دنیا و‌ آخرت زیر سایه تقوا است و باید راه‌هایی که به مؤمنان تقوا و‌ نزدیکی‌ به خدا را آموزش می‌دهد به کار‌ بست، علت موفقیت ملت ما در تمام‌ شئون زندگی و‌ ‌قدرتی‌ که پیدا کرده در این آموزش‌ها است.

وی تصریح کرد: توجه‌ به‌ ائمه رموز‌ موفقیت است،‌ همان‌طور که در جبهه‌ها رمز‌ عملیات‌ها‌ اینگونه بود،‌‌ مؤمنان در‌ برابر مسؤولیت‌های الهی و‌ جهادی با زبان،‌ مال و‌ جان جهاد‌ می‌کنند تا رستگار شوند.

میردامادی با اشاره به خطبه‌های هفته‌ گذشته‌ رهبر معظم انقلاب بیان کرد: خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب تمام‌ فتنه‌ها را در هم‌ کوبید، اگر بحث ایشان بر محور یوم‌الله بود روز جمعه هفته گذشته هم یک ‌یوم‌الله بود.

امام جمعه موقت اصفهان اذعان داشت: رهبر انقلاب در این خطبه‌ها فرمودند که حضور معجزه‌گونه‌ ملت فهیم در تشییع پیکر‌ حاج‌ قاسم سلمیانی و‌ یارانش و‌ پاسخ‌ کوبنده سپاه در عین‌الاسد یوم‌الله است که به همه انسان‌ها درس‌هایی را آموخت.

وی در ادامه عنوان کرد: در تاریخ سابقه نداشت که ملت برای تشییع فردی این چنین حرکت کنند،‌ حمله هوایی به عین‌الاسد نیز یک‌معجزه بود و‌ در تاریخ نظیر نداشت و ‌دست قدرت الهی بود که کسی بتواند چنین سیلی به آمریکا بزند و به دنبال این حرکت‌ آمریکایی‌ها فهمیدند در برابر‌ قدرت معنویت و‌ توجه به خدا  ضعیف‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.

میردامادی خاطرنشان کرد: آمریکا باور‌ نمی‌کرد ایران چنین جرأت و‌ قدرتی داشته باشد و موشک‌های نقطه‌زن ‌ایران بتواند پایگاه نظامی آمریکا را این چنین در هم‌کوبد، رهبر انقلاب با اشاره به اینکه جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند از قدرتمندی ایران و بی‌اعتمادی آمریکا صحبت کردند.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند ملت و کشور به فضل الهی در آینده‌ای نه‌چندان دور به مرتبه‌ای خواهد رسید که کشوری توان تهدید آن را نخواهد داشت و باید قوی شویم، اگر قوی نشده بودیم و‌ این قدرت نظامی و‌ جانبازی نیروهای مسلح در هوا، زمین در نیروی انتظامی، ارتش و‌ سپاه نبود همان اوایل ما را نابود کرده بودند.

وی با اشاره به ایام فاطمیه گفت:  این‌که امروز در مقابل دشمن مثل حضرت زهرا(س) و‌ فرزندان او ایستاده‌ایم از درس‌های ایشان به ما است، اگر ایشان و‌ فعالیت‌های ۹۰ روزه ایشان نبود شیعه هم نبود و ‌امروز تمام مسلمان‌های جهان مسلمان آمریکایی و‌ انگلیسی بودند.

میردامادی در پایان مطرح کرد: حضرت زهرا(س) یک زن بود اما مردساز بود، زنان نیز باید در برهه‌هایی جهاد کرده و فریاد بزنند ولو این که جهاد آن‌ها با مردان فرق کند، حتی گریه‌های حضرت زهرا(س) بی‌حساب نبود و فریادی برای ‌نجات اسلام علیه استکبار، خلاف،‌ ظلم و ‌غصب بود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید