سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تقوا و رویکرد عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری افزود: تقوا فقط در پرهیز از نجاسات و پلیدی نیست بلکه تقوا باید رنگ عدالت‌خواهی بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر اصفهان گفت: تقوا ایجاب می‌کند عدالت در جامعه حاکم شود و این عدالت شامل سه مورد است، اولین مورد، عدالت با خود یا عدالت فردی است، در وجود ما عقل غضب شهوت محبت‌های گوناگون و… وجود دارد و امام علی (ع) فرمود اولین گام در عدالت تسلط بر هوای نفس است.

وی افزود: دومین مورد عدالت خانوادگی است تا بین اعضای یک خانواده تبعیض نباشد؛گاهی پدران بین فرزندان تبعیض می‌گذارند و باعث خشم و عداوت بین آن‌ها می‌شود، نبی اکرم به مردی که بین بوسیدن فرزندانش تبعیض گذاشت، فرمودند: بین بوسیدن فرزندان هم باید عدالت برقرار شود.

چتر عدالت باید بر سر همه باشد

رهبر تصریح کرد: سومین مورد هم عدالت اجتماعی است، حضرت علی (ع) فرمودند عدالت شامل همه و سیاستی برای عام است.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی باید در عمل این عدالت را به دنیا نشان بدهد، عنوان کرد: عدالت هرچیزی را در جایگاه خود قرار می‌دهد، چرا در برخی گزینش‌ها این عدالت را نمی‌بینیم؟

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: در انتخاب رئیس و معاون از دولت و مجلس گرفته تا کوچکترین روستاها باید شایسته سالاری حاکم باشد، هر کس در جایگاه خود قرار بگیرد و چتر عدالت در نظامی که جمهوری و نظام اسلامی را با عمل خود تعریف می‌کند باید بر سر همه باشد.

وی تأکید کرد: بهترین بندگان نزد خداوند پیشوای عادل است، افراد چه در برابر بندگان خدا و چه در سرزمین‌ها باید تقوای خدا پیشه کنند، بنابراین زاینده‌رودها و تالاب‌ها نباید خشک و زمین‌ها فرسوده شود.

دولت از کشاورزان حمایت کند تا گدایی برنج هند را نکنیم

رهبر با بیان این‌که اسلام حتی در خصوص رفتار با حیوانات هم توصیه به عدالت می‌کند و روز قیامت از آن سؤال خواهد شد، اذعان داشت: اگر کسی که می‌تواند عدالت را برقرار کند، این‌کار را انجام ندهد در روز قیامت به عنوان ظالم محاکمه خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: علم و عدالت، توانمندی مدیریت، شایسته سالاری همان آب حیات برای جامعه است و این‌که بگویند امام زمان خواهد آمد و عدل را برقرار می‌کند تکلیف امروز را بر طرف نمی‌کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو، عنوان داشت: امروز روز جهاد کشاورزی است و کشاورزی برای کشور یک زیربنای اساسی و مسأله حیاتی برای کشور است؛ از آنجایی که کشاورز خوراک و امکانات اولیه آن را فراهم می‌کند، وظیفه مهم دولت حمایت از آن‌ها است تا دست گدایی به سمت برنج هند نبریم.

رهبر با بیان این‌که در استان در زمینه کشاورزی دچار مشکلاتی هستیم، تصریح کرد: کشاورزان می‌گویند چند سالی است هیچ محصولی نداشتند؛ مصوبات شورای عالی آب باید اجرا و آب به صورت عادلانه توزیع شود.

دولت از کشاورزان حمایت کند تا گدایی برنج هند را نکنیم

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: دولت، دستگاه‌های قضایی و اجرایی، وزارت نیرو و همه افرادی که عهده‌دار انجام این کار هستند باید مسأله کشاورزی را تا جایی که می‌شود، حل کرده و از کنار آن به راحتی عبور نکنند.

وی گفت: کشاورزان نیز در بیان مطالبات خود اجازه سواستفاده به رسانه‌های بیگانه را ندهند زیرا دشمن در کمین است تا از این موارد سواستفاده کند؛ مطالبات با منطق بیان شود، مسؤولان نیز بشنوند و پیگیر عمل باشند.

رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: روز شنبه ۱۵ دی ماه روز شهادت چندتن از سرداران جهموری اسلامی طی سانحه هوایی است که یاد شهدا و همه افرادی که در راه تثبیت نظام تلاش کردند را گرامی می‌داریم؛ از دیگر مناسبت‌های این هفته کشف حجاب در دوران پهلوی به عنوان لکه ننگینی است که با زور سرنیزه به دامن این مملکت چسباندند.

۲۶ دستگاه موظف به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

امام جمعه موقت اصفهان افزود: اسلام خواهان کرامت زن است که دستور به پوشش حجاب و عفاف داده است، بنابراین حجاب تهدید نیست، خانم‌ها و مردان آن‌ها باید مراقب همسران و فرزندان‌شان باشند؛ اکنون در کشور مسأله حجاب متولی ندارد و ۲۶ دستگاه موظف به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و باید حجاب را به شیوه منطقی و عاقلانه توجیه کنند.

وی مطرح کرد: روز چهارشنبه ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم بعد از انتشار مقاله استعماری و ضد دین است که سرآغاز حرکت انقلاب شد و انقلاب در طول این مدت فراز و فرودهایی را با حضور مردم که استوانه‌های اصلی نظام هستند، داشته است.

رهبر در ادامه توضیح داد: خدمت به مردم بزرگترین ثواب است، مسؤولان باید گرانی‌ها را مدیریت کنند و امروز که دلار و سکه بتی شده که به مسایل اقتصادی ما ضرورتا گره خورده است، باید نظارت بر آن‌ها باشد که چرا وقتی دلار کاهش می‌یابد اما هنوز قیمت‌ها به روال سابق است و هر روز همه چیز گران می‌شود.

چرا رهبری کاری نمی‌کنند؟

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: برخی می‌گویند چرا رهبری کاری نمی‌کند؛ رهبری فردی‌ است با هزاران مسؤولیت و کشور دولت و دستگاه ناظر و قضایی دارد و عده‌ای با این صحبت‌ها در حال توطئه هستند تا تیر و ترکش‌ها را مغرضانه به سمت مقام عالی ولایت جهت بدهند و اگر مسؤولان به این مسائل توجه نکنند دین و اعتقادات مردم آسیب می‌بیند.

وی افزود: مسؤولان باید برای کارخانه‌دار قیمت تعیین و بر آن‌ها نظارت کنند، کشور که از نظر امکانات کمبودی ندارد؛ در زمانی که متفقین به ایران تعرض داشتند ۱۰ میلیون از جمعیت ایران از گرسنگی مردند، الان که قحطی نیست، امنیت و فراوانی هست باید جلوی عده‌ای دزد و بیخ گلوی آن‌ها گرفته شود و حق‌الناس را پس بگیرند.

رهبر اذعان داشت: مگر ۴۰ سال خون دل مردم، مصیبت‌ها و مقاومت آن‌ها بازیچه است که عده‌ای بیایند نگاه مردم را با سواستفاده‌ها، احتکارها و گرانی‌ها عوض کنند و این‌ها خون دل همه خادمان نظام است.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص مسائل منطقه و پیروزی‌هایی که در خاورمیانه اتفاق افتاد، گفت:  اخیرا امریکا نیروهای خود را از منطقه عقب کشیده که پیروزی بسیج، سپاه، ارتش و مردم متدین است؛ ‌آن‌ها آمده‌ بودند که خاورمیانه را مورد میل امریکا درست کند، اما امریکا و داعش هر دو در نقاط مختلف شکست خوردند و برای پوشاندن آن با جوسازی در رسانه‌هایشان قصد دارند که افکار مردم را خراب کنند.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید