سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: نگاه به نامحرم از گناهان کبیره است و حضرت رسول(ص) آن را به تیر زهرآلود تعبیر کرده‌اند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در ادامه، خودنمایی و بزرگ پنداشتن کارهای انسان در نظر خود را آفت عبادات دانست و افزود: برخی با این تفکر خطرناک، برکت عبادت خود را از بین می‌برند و حتی از مقام خدا و شکرگزاری آن غافل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین تصریح کرد: تعداد نعمات خدا قابل شمارش نیست و برخی فکر می‌کنند با دو رکعت نماز شب، از پس شکرگزاری این نعمات بر آمده و از خدا طلبکار می‌شوند.

وی در ادامه اعلام داشت: روایات زیادی وجود دارد که تأکید می‌کند، شیطان از این راه می‌تواند بر بندگان خدا ساده‌تر از سایر راه‌ها مسلط شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به این‌که امروز بزرگداشت شیخ مفید از بزرگان فقه شیعه است که استاد سید رضی و سید مرتضی بود، یادآور شد: ایشان با حضرت ولیعصر(عج) مکاتبات داشتند و احادیثی از امام زمان(عج) از شیخ مفید نقل شده است.

امام جمعه اصفهان متذکر شد: مناسبت دیگر، هفته بسیج است که سالروز فرمان امام در تشکیل بسیج است که این معجزه را خلق کردند و این را باید از الهامات الهی به امام خمینی(ره) دانست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: بسیجیان در مراحل مختلف کمر همت بسته‌اند تا انقلاب را حفظ کنند و نام بسیج آن قدر برای آمریکا وحشت‌آفرین است که دستور داده حشدالشعبی عراق را منحل کنند.

وی اظهار داشت: روز نیروی دریایی نیز در هفته قبل بود و به معرفی این نیرو کمتر پرداخته شده در حالی که در زمان دفاع مقدس، رشادت‌های فراوانی انجام دادند و شهدای زیادی تقدیم کشور کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان داشت: امنیت آبی ما مرهون رشادت‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی است و هنگام تجاوز دشمنان به آب‌های ما، آن‌ها را با تحقیر تمام از آن جا خارج می‌کنند.

وی یادآور شد: آیت‌الله مدرس از بزرگان تاریخ کشور است امام به شخصیت ایشان بسیار علاقه داشتند.

امام جمعه اصفهان گفت: مجلس زمان ما با آن زمان قابل قیاس نیست و در آن زمان به جز مدرس، اغلب نمایندگان کم سواد و سرسپرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین تصریح کرد: دوازدهم آذر ماه، سالروز تصویب قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی است که در ظرف یک سال با رعایت همه ظرایف تصویب شد.

وی تأکید کرد: قانون اساسی، ولایت فقیه و مقاومت در برابر ظلم، سه رکن اصلی انقلاب هستند که با هم معنا پیدا می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: ایشان درباره ضعف رژیم منحوس صهیونیستی در مقابل تقویت مقاومت فرمایشاتی داشتند و تأکید کردند پیروزی اصلی با مقاومت است و روند تحولات منطقه این را نشان می‌دهد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید