سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر در کنار عبادت گناه انجام شود مانند آن است که بیمار دارو مصرف کند اما پرهیز نکند، این‌گونه دارو بی‌اثر می‌شود.

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه گفت: تفاوت زیادی بین پیشنهاد به امام حسین (ع) و امام حسن (ع) وجود دارد، مذاکره در جایی که طرف مقابل نخواهد انسان را به بردگی بگیرد، اشکالی ندارد اما اگر هدف از مذاکره استعمار باشد نباید انجام شود؛ عده‌ای از کشور‌های اسلامی نوکری و بردگی می‌کنند و اسکتبار نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امام حسین (ع) شهادتش در برابر دشمن ایستادگی بود و دشمن نهایت شرارت‌ها را کرد، ما تحریم هستیم و ایشان نیز تحریم بودند، ما نیز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ملت سختی می‌کشد و زیر فشار نیرنگ‌های دشمن است اما یک ملت حسینی نباید هرگز به خاطر برطرف شدن فشار‌ها تسلیم آمریکا و غرب شود.

نباید هدف امام حسین (ع) از شهادت فراموش شود

وی ادامه داد: افرادی که صدمه انقلاب را می‌بینند حتما اجر اخروی دارند و باید یا مثل آل سعود تسلیم شویم یا مثل امام حسین (ع) مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

میردامادی تصریح کرد: عزاداری، گریه و راه انداختن دسته‌های عزاداری همه خوب است و اسلام را نگه داشته است و در عزاداری کامل وارد عمل شوید؛ بالای پرچم خانه پرچم سیاه بزنید و در روز‌های مخصوص با لباس مشکی وارد جامعه شوید که این کار‌ها خیلی ارزش دارد.

وی ادامه داد: توجه داشته باشیم هدف امام حسین (ع) از شهادت چه بود، دور از هدف ایشان است که در ظهر عاشورا دسته‌ها مشغول خوردن غذا باشند اما خبری از نماز نباشد؛ شب‌ها مجالس دیر‌وقت تمام نشود که صبح نماز قضا شود.

باید یک گروه به نام امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود، اکنون فقط اسمی از این کار پسندیده وجود دارد و همانطور که ارتش، بسیج و سپاه داریم باید یک گروه به نام امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، چرا از این کار غافل هستیم و مجلس حرفی از امر به معروف و نهی از منکر نمی‌زند.

وی تاکید کرد: مراقب باشیم برخی‌ از کار‌هایی که به ضرر شیعه است را انجام ندهیم که در دنیا بگویند این‌ها که به خود صدمه می‌زنند با دیگران چه می‌کنند؛ خرافات جز بهانه دادن دست دشمنان اسلام چیزی نیست.

میردامادی همچنین بیان داشت: چرا مشکلات اقتصادی بین عده‌ای فاصله انداخته در حالی که دین حقیقت مستقل است؛ اقتصاد، جنگ و صلح فروعی است که نباید به دین ما تأثیر گذار باشد و نباید به دلیل مشکلات اقتصادی نماز‌خوان‌ها و عمل‌کنندگان به دین کم شوند.

مخفی کردن اجناس از گناهانی است که بخشودنی نیست

وی اذعان کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم به یکدیگر ظلم می‌کنند، انبار‌های جمع‌آوری شده، کنار گذاشتن و مخفی کردن اجناس از گناهانی است که قابل بخشش نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به رخداد‌های پیش رو خاطرنشان کرد: روز شنبه سالروز کشتار جمعی از مردم در میدان شهدا، دوشنبه وفات اولین آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران، سه‌شنبه شهادت آیت‌الله محراب به دست منافقین و آغاز محرم و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: جشن عاطفه‌ها یک امر‌ انسانی است و مردم در سختی هستند اما خوب است کمک کنند؛ قشر عظیمی از بچه‌های کشور کفش و لباس فرم ندارند و از بچه‌های دیگر خجالت می‌کشند؛ برخی اتومبیل‌های میلیاردی می‌خرند اما یک بچه کفش ندارد که بپوشد.

چقدر به مردم دروغ بگوییم؟

میردامادی تأکید کرد: وزیر آموزش و‌ پرورش و مسؤولان اعلام می‌کنند مدارس دولتی نباید یک‌ ریال هم بگیرند اما چقدر به مردم دروغ بگوییم؛ این‌ها درد است، اگر بتوانیم مقابل فشار‌های آمریکا تحمل کنیم اما این اتفاقات قابل تحمل نیست، یک نفر را نشان دهید که پول نداده باشد.

وی بیان داشت: مردم روز‌های سختی را می‌گذارنند و مسؤولان فکری کنند و از دیگران کمک بگیرند تا این معضل به گونه‌ای حل شود؛ تا کی باید شاهد باشیم قیمت اجناس صبح، ظهر و شب تفاوت داشته باشد و مسئولان با شهامت بگویند چطور دلار ۱۵ هزار تومان و سکه ۵ میلیون شد در حالی که هنوز تحریم‌ها شروع نشده است و کسی نیز به داد مردم نمی‌رسد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با خبرگان یاد‌آور شد: دشمن جرأت ندارد به ما حمله کند زیرا می‌داند شکست می‌خورد و در سوریه و عراق هیچ غلطی نتوانست بکند، اما به نیرو‌های مسلح توصیه می‌شود که روز به روز خود‌ را قوی کنید؛ دشمن می‌داند اگر حمله کند چه بلایی برای خود خریده است و سپاه، بسیج و ارتش اثری از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد گذاشت.

میردامادی در پایان تاکید کرد: اگر می‌بینیم اختیار از دست دولت بیرون رفته است، خدا گفته طوری انفال را توزیع کنید که یک دسته خاص آنقدر قوی شوند که در مقابل دولت، دولت ایجاد کنند؛ این مشکلات در زمان پیامبر نیز بود و اما باید صبر کنیم و مطمئن باشیم خداوند یاور ماست، امیدوار باشید.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید