سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:در بحرانی قرار گرفته‌ایم که دشمن نقشه کشیده است اول لطمه اقتصادی بزند، دوم نا‌امیدی را در بین مردم ایجاد کند و سوم مردم را به خیابان بیاورد و آشوب ایجاد کند؛ به کسانی که راهپیمایی می‌کنند می‌گویم حرف‌های حقی‌ دارید اما راه افتادن در خیابان برای این مسائل اصلا معنی ندارد زیرا بالا‌دستی‌ها این مسائل را می‌دانند.

حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: دولت می‌داند فروش سکه و مسائل ارزی اشتباه بوده است و به همین دلیل مشکلات ایجاد شده است، مجلس از رئیس جمهور سؤال کرده است و علما و‌ رهبری نیز از دولت خواسته‌اند این اشتباهات را بررسی کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: البته گرانی فشار آورده است و تورم هیچ وقت اینقدر نبوده است، عده‌ای در مسأله مالیات دچار مشکل می‌شوند و نباید بر مردم سخت‌گیری کرد و وقتی کسی از در‌آمدش می‌گوید، مسؤولن آن را قبول کنند.

وی بیان داشت: وقتی بسیاری از نخبگان می‌گویند باید تیم اقتصادی عوض شود، باید دولت این کار را انجام دهد، این‌ها خواسته‌های مردم است و باید دولت پیگیری کند، چرا وقتی نمی‌توانید بر واردات نظارت کنید ارز ارزان در اختیار وارد‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ چه کسی گفته به فردی که برای تفریح به ترکیه می‌رود، ارز ارزان داده شود و باید ارز برای کار‌های خاص تخصیص‌ داده شود حتی‌ برای حج نباید ارز مسافرتی داده شود و باید همه حذف شود.

امام جمعه اصفهان خاطر‌نشان کرد: اگر مردم بفهمند دولت سعی دارد وضع مردم خوب شود و دقت می‌کند اشتباه صورت نگیرد با سختی‌ها می‌سازند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: امروز سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در راهپیمایی‌های مختلف شاهد کار خوب آن‌ها هستیم، همچنین شهادت عده‌ای از عزیزان از جمله عباس بابایی، حسین لشگری و محمود صائمی را در هفته پیش رو داریم که شهادتشان را تسلیت عرض می‌کنم؛ روز ۲۳ ذی‌القعده نیز در روایتی‌ روز شهادت امام رضا (ع) و روز زیارتی آن حضرت است.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: هفته گذشته مسأله‌ای مطرح‌ شده که یا بنده با‌سرعت گفتم یا بقیه خوب گوش ندادند که قضاوت‌هایی صورت گرفت که طرفداری از سرمایه‌دار کرده‌ام، فقط مسأله شرعی را بیان کردم و تنها برای رشد بود؛ مسائلی را بلد نیستیم و وقتی طبق میل ما صورت نگیرد، ناراحت می‌شویم.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: از کسی نمی‌ترسم و حرفم‌ را می‌زنم، جلوی کسی که مسائل شرعی را می‌زند نگیرید، بحث طرفداری نیست و برای آموزش است، می‌خواهم دینتان به باد نرود و من طرفدار هیچ‌کس نبوده‌ام.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: تلویزیون و دادگاه نیز درست و کامل در خصوص فردی که سکه‌های زیادی خریداری کرده است، صحبت نمی‌کنند و انگار مشخص شده این تعداد سکه خریداری شده در طول کل سال‌های کاری وی بوده است، قوه قضائیه از چیزی نترسد و کارش را انجام دهد.

وی بیان داشت: اگر کسی در فضای سبز بنشیند، بعد از خوردن غذا زباله‌ها را بریزد و برود، این فساد است و چون در زمین این کار انجام شده فساد فی‌الارض است، از کسی که پوسته تخمه بیندازد در خیابان تا فرعون همه مفسد فی‌الارض هستند و هر مفسدی حدش کشتن نیست و باید همه مسائل بررسی شود؛ باید قصد و نیت افراد در انجام اتفاقات مشخص شود، با آگاهی نداشتن از مسائل و انجام صحبت‌های اشتباه دین خود را به باد ندهید.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: انسان باید همه حرکاتش برای خداوند باشد، یعنی انسان برای کسب بهشت عمل نکند و برای رضای خداوند باشد؛ اخلاص در عمل، طولانی نبودن آرزو‌ها در دنیا و استفاده خوب از فرصت‌ها از نشانه‌های مؤمن است.

وی بیان داشت: افراد زیادی در امتحان مال رفوزه می‌شوند، کار سختی است که انسان در امتحان‌های الهی موفق باشد؛ امتحانات خداوند مراحل متعددی دارد و اگر تا مرحله آخر قبول شویم آن موقع مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به داستان قرآنی طالوت گفت: اکنون نیز افراد به پست‌هایی برگزیده می‌شوند و گفته می‌شود غیر از حقوق خود نمی‌توانید چیزی بردارید و رانت‌خواری، حقوق‌های نجومی و گرفتن وام‌های کلان ممنوع است اما می‌بینیم باز هم این مسائل پیش می‌آید؛ همچنین در صورتی‌که می‌گوییم ما توان داریم و خداوند پشت سر ماست اما آن‌ها می‌گویند نمی‌توانیم مقابل آمریکا ایستادگی کنیم و بجنگیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: عاقبت بخیری یعنی قبولی در امتحان آخری، این‌که در یکی از امتحانات مردود شویم تمام کارهای گذشته از بین می‌رود، همه باید پای امتحان‌های خود ایستادگی کنیم؛ از اصل فتنه و امتحان نباید به خداوند پناه برد زیرا همه در امتحان‌ها هستیم، بلکه از لغزش‌های موجود در امتحان باید به خداوند پناه برد.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید