سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان این‌که ماه مبارک رمضان ماه پربرکت، عظیم و مغفرت است، اظهار کرد: در روایت داریم اگر مردم می‌دانستند در ماه رمضان چه برکتی است آرزو می‌کردند که ماه رمضان یک سال باشد نه یک ماه و بسیاری از بزرگان دینی مانند امام صادق(ع) در پایان ماه رمضان اشک می‌ریختند که ماه رمضان تمام شده است.

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام به جابر انصاری فرمودند، ای جابر این ماه رمضان است و هر کسی روزهای آن را روزه بدارد و قسمتی از شب را زنده بدارد و شکم و دامن خود را از گناه پاک نگاه دارد و جلوی زبان خود را نگه دارد، همان طور که از ماه رمضان خارج می‌شود از گناهان خویش نیز خارج می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که شرایطی که پیامبر(ص) فرمودند شروط بسیار سختی است و گناه نکردن در ماه رمضان کار بسیار سختی است، عنوان کرد: بندگان باید بعد از ماه رمضان فکر کنند که زندگی جدیدی را آغاز کرده‌اند و اگر تمرین طاعت و بندگی را که در ماه رمضان داشتیم بتوانیم پس از ماه رمضان ادامه دهیم، موفق هستیم.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که چقدر بد است بعد از یک ماه روزه گرفتن آن هم در هوای گرم، بعد از ماه مبارک رمضان آلوده به گناهان شویم، در خطبه دوم نماز عید فطر تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) فرمودند هر روزی که انسان در آن گناه نکند، روز عید است.

وی با بیان این‌که حضرت امیر(ع) در ابتدای این روایت می‌فرمایند، روز فطر عید است برای کسانی که به نحوی روزه گرفته باشند که مورد رضایت خداوند قرار گرفته باشد، عید به معنای برگشت است، نوروز به این دلیل عید است که طبیعت پس از مردن، دوباره زنده می‌شود و زمین دوباره زنده می‌شود و به طبیعت خود باز می‌گردد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که روز عید فطر روز بازگشت به فطرت انسانی است، تأکید کرد: بندگان با یک ماه تمرین طاعت، به فطرت بندگی خود باز می‌گردند و در این روز باید دعا کرد خداوندا همان طور که طبیعت را باز می‌گردانی ما بندگان خود را نیز به سمت خودت باز گردان.

وی با بیان این‌که روز عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است، ادامه داد: اجتماعی که در روز عید فطر بعد از یک ماه بندگی بین مسلمانان شکل می‌گیرد و همگی آن‌ها خدا را عبادات می‌کنند، این اجتماع نماز عید فطر مانوری علیه دشمنان اسلام است، اجتماعاتی که میلیون‌ها نفر مسلمان در آن در یک عبادت دسته جمعی شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر کسانی که روزه گرفته‌اند همان حداقل میزان زکات فطره یعنی به ازای هر نفر ۸ هزار تومان گندم را پرداخت کند، مبلغ خیلی خوبی برای نیازمندان جمع آوری می‌شود.

وی با اشاره به این که ۱۱ میلیارد تومان در استان اصفهان برای آزادی زندانیان جمع شده است، یادآوری کرد: اصفهانی‌ها در انجام کار خیر پیشتاز هستند و خداوند به زندگی آن‌ها برکت دهد، دشمن با چنین حرکت‌هایی سنگ‌کوب می‌شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به هجمه‌های اخیر رسانه‌های معاند علیه کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در برابر این توطئه‌ها باید هوشیار باشیم چرا که دشمن کمر همت به جنگ با ما بسته است و ما باید دشمن را زمین بزنیم.

وی با بیان این که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، در پایان گفت: ما این راه را انتخاب کردیم.

 

امروز برابراست با: