سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: افتخار می‌کنیم الان در بیست و نهمین سال انتخاب مقام معظم رهبری هستیم که هر چقدر از زمان رهبری ایشان می‌گذرد، می‌بینیم که ایشان به خوبی دستورات امام را دنبال می‌کند.

سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: در زمان انتخاب رهبری بسیاری از یاران انقلاب به شهادت رسیده بودند و این کار را برای ایشان سخت می‌کرد.

امام جمعه مطرح کرد: بحران‌های زیادی در دوران مقام معظم رهبری رخ داد و ایشان به خوبی در این بحران‌ها مدیریت کردند؛ مقام معظم رهبری در صحبت‌های هفته‌های اخیر به خوبی تبیین کردند که نه به آمریکا اعتماد داشتیم و نه الان به اروپایی‌ها اعتماد داریم.

* اگر مسؤولان تدبیر درست‌تری داشتند، پیشرفت بیشتری می‌کردیم

وی مطرح کرد: البته باید قسمت پر لیوان را هم دید؛ کاری که در ایران شده و سرعتی که در پیشرفت داشتیم بی‌نظیر است و در این مدت از کمبودهایمان خیلی جلو آمدیم البته اگر مسؤولان تدبیر درست‌تری داشتند پیشرفت بیشتری داشتیم.

طباطبایی‌نژاد افزود: راننده‌ها چند ماه قبل نامه نوشتند که ۳ سال است کرایه‌هایشان گران نشده است و این در حالی است که هزینه‌ها زیاد شده اما توجهی به آن نشده است؛ در این مورد مسؤولان حرف زور زدند تا اینکه راننده‌ها اعتراض کردند، پس فهم کجا رفته است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ما با هیچ کسی دشمنی نداریم، گفت: همه چیز گران شده است، من و ائمه موقت به غیر از مصلحت جامعه چیزی نمی‌گوییم و غیر از اینکه می‌خواهیم جامعه اسلامی باشد و مردم راحت باشند هیچ غرضی نداریم.

* این قدر خودتان را برای رای گرفتن لوس نکنید

وی خاطرنشان کرد: یونجه و کاه کیلویی ۷۰۰ تومان شده است اما قیمت شیر تغییری نکرده است؛ اینقدر خودتان را برای رای گرفتن لوس نکنید و معتقدم اگر بخواهیم مصرف کننده راحت باشد و کالای ارزان بدست آورد باید به تولید کننده کمک کنیم.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: زندگی امام مجتبی به ۳ قسمت تقسیم می شود، بخش نخست مربوط به دورانی است که پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) در قید حیات بودند و دوران ارزشمندی برای این امام بزرگوار بود.

وی افزود: قسمت دوم زندگی امام مجتبی(ع) از زمان رحلت پیامبر تا زمان شهادت امیرالمومنین (ع) بود و دوره آخر پس از این دوران است؛ بهترین زمان زمان حضور پیامبر بود که ایشان تصمیم داشت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را به دیگران معرفی کند که روایات بسیاری از این دوره و عظمت این دو امام در کتب شیعه و سنی وجود دارد.

* دلیل کمبود داستان‌ها در مورد امام حسین(ع) تاریخ‌نویسان غیرشیعه است

امام جمعه اصفهان گفت: داستان‌های فراوانی از امام مجتبی (ع) وجود دارد اما از امام حسین (ع) داستان‌های کمتری به ثبت رسیده است که دلیل آن هم وجود تاریخ نویسان غیر شیعه است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام مجتبی (ع) را کریم اهل بیت می‌گویند به خاطر این است که مهمان‌سرایی مخصوص فقرا دارد و هر فقیری وارد مدینه می‌شد، بدون ناراحتی وارد این مهمانسرا می‌شد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در هفته اطعام ایتام و فقرا نباید بی‌تفاوت باشیم و ما هم باید کمک بکنیم تا عقب نمانیم، تصریح کرد: گروه‌هایی در استان برای رسیدگی به ایتام و افراد مسن تشکیل شده است که کارهای ارزشمندی است؛ به نظرم کارهایی مثل بهزیستی را مردم خودشان انجام دهند و بر عهده دولت نگذارند تا از ثواب آن بی‌بهره نمانند.

* اهل کار خوب باشید تا عقب نمانید

وی ابراز کرد: نه شر بر زمین می‌ماند و نه خیر، هر کدام اهل خود را دارد که انجامش می‌دهند اما اهل کار خوب باشید تا از این کارها عقب نمانند؛ البته مردم مراقب باشند که برخی در این موارد دزدی نکنند و شماره حساب‌هایی ندهند تا پول مردم را بدزدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: شب قدر و روز قدر فرصت بسیار عظیمی برای روزه‌داران است تا از آن بهره کافی ببریم؛ متأسفانه در برخی جاها در بین دعای ابوحمزه آنقدر مصیبت خوانده می‌شود که دعا در مصیبت گم می‌شود البته مصیبت جای خودش اما نباید دعا بخاطر مصیبت خواندن بیش از حد به درازا بیانجامد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر تصریح کرد: این شب‌ها باید دعاخواندن‌ها با معنا و توجه باشد، همانطور که طبق حدیث به هرچقدر از نماز توجه نداشته باشیم قبول نیست.

* با دعا می‌توان تقدیر خدا را برگرداند

طباطبایی‌نژاد با بیان این نکته که دعا می‌تواند تقدیر خدا را برگرداند، عنوان کرد: اگر خدا مقدر کرده باشد بلایی بر سرتان بیاید با دعا می‌توان این تقدیر را برگرداند.

وی اذعان داشت: شب‌های قدر امسال مصادف است با رحلت امام و شهادت انسان‌های بسیاری و مردم پس از گرفتن امام در حمایت از مرجعیت بپا خواستند که مزدوران شاه به قولی از تاریخ بیش از ۱۵ هزار نفر را به شهادت رساندند و امام فرمود این رخداد باید برای آیندگان ثبت شود.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید