سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه محترم موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در طی چند سالی که بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح‌شده هر روز صدق صحبت‌های رهبری بیشتر مشخص‌ می‌شود و می‌بینیم که نمی‌توان به آمریکا و کشورهای غربی اعتماد کرد و شعار ما همچنان همان «مرگ بر آمریکا» است.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند، اذعان داشت: در مقابل فشارهای بیگانه باید به خود متکی باشیم، اگر کشور بخواهد مستقل باشد باید به خود اتکا کند، در این راستا مردم باید کالاهای ایرانی بخرند.

وی تصریح کرد: صد سال پیش در اصفهان ۳۰ تن از علما بیانیه‌ای امضا کردند و عهد بستند سر سفره‌ای که دو نوع غذا در آن باشد ننشینند و اگر میتی کفنی غیر از پارچه ایرانی داشته باشد بر آن نماز میت نخوانند.

رهبر ادامه داد: شرم‌آور نیست که درها را باز کنیم و پوشک بچه از خارج وارد کنیم؟ باید مسؤولان در راستای شعار سال وظیفه خود را انجام دهند و علما، خطبا، هنرمندان و… نیز در راستای فرهنگ‌سازی این امر قدم بردارند.

وی اظهار کرد: باید به فرهنگ، دستاوردهای دین و انقلاب، غیرت ملی و… تکیه کنیم و به این شعار امسال رهبر معظم انقلاب و سایر سخنانشان عنایت ویژه‌ای شود.

امام‌جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: برای تقسیم عادلانه آب وزارت نیرو مثل پدر اقدام کند، کشاورزان هم مشکلات بسیاری دارند و انسان‌های با اخلاقی هستند و باید به این خواسته مردمی درست پرداخته شود و رعایت اصول بشود تا رسانه‌های بیگانه از آن سو استفاده نکنند.

رهبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان داشت: عدل الهی، اخلاقی، حکومتی، قضایی و… موضوعاتی هستند که مطرح می‌شود، به طور مثال عدل اخلاقی این است که زمانی که انسان دارای شهوات است و حد و مرز حیا را رعایت می‌کند؛ عدالت اخلاقی را رعایت کرده است.

وی افزود: در امور زندگی نیز باید عدالت را بین فرزندان رعایت کرد تا در خانواده تنش به وجود نیاید، اما عدالت اجتماعی موضوعی است که بیشتر مورد توجه است، عدالت اجتماعی این است که باید مسکن، خدمات و… به‌گونه‌ای در کشور تقسیم شود تا همه بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: نباید در تقسیم حقوق و امتیازات عدالت اجتماعی را کنار گذاشت، حقوق‌های نجومی ظلم فاحش است و جامعه انتظار دارد دستگاه قضا علی وار با این اتفاقات برخورد کند.

وی ابراز داشت: نهج‌البلاغه را بخوانید و این کتاب بر روی میز مسؤولان ما باشد و آن‌ها نیز این کتاب را مطالعه کنند، کشور ما که نمونه کشوری با مذهب شیعه اثنی‌عشری است باید عدالت اجتماعی در این مذهب را به دنیا با رفتار خود و نه با صحبت نشان دهد.

رهبر بیان داشت: رعایت عدالت اجتماعی اصل بسیار مهمی است که به تقوا پیوند خورده است و هر کسی که قلم تصمیم‌گیری در دست دارد در راستای این اصل قلم بردارد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید