سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام‌ جمعه محترم موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: گاهی انجام عمل صالح بدون جدیت و انگیزه است، به ظاهر عمل را نگاه می‌کنیم اما گاهی روح قضیه مهم‌تر از ظاهر آن است؛ اینکه گفته شده هنگام نماز جمعه معامله کردن حرام است نکته‌ای بر جدیت نماز جمعه است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی افزود: رضاخان خیانتی بزرگ‌تر از کشف حجاب در تاریخ به این مردم نکرد که آثار آن را هنوز هم می‌بینیم، ملت ایران طبق شواهد تاریخی قبل از اسلام هم با حجاب بودند، البته زنان با توجه به ساختار جسمانی آن‌ها پوشش کامل‌تری داشتند.

وی گفت: پوشش نامناسب موجب تحریک جنسی می‌شود که مشکلاتی مثل معاشرت‌های بی‌جا را برای جوانان و نوجوان به همراه دارد که هیچ‌گاه نیز تمام‌شدنی نیست، در کشورهای خارجی هر چه آزادی جنسی بیشتر شد مشکلاتشان بیشتر شد، مشکل دیگر این است که یکی از دلایل طلاق نیز پوشش نامناسب است، موضوع سوم حفظ هویت ملی ما در پوشش ما است.

ایشان خاطرنشان کرد: آرامش روانی، افزایش امنیت، آزادی اجتماعی و حفظ و تقویت حیا، حفظ قداست و ارزش زن، حفظ غیرت مردان، احساس رضایت جنسی مردها نسبت به حلال خود، قرار نگرفتن در حوزه نگاه‌های شهوت‌آلود، رعایت بهداشت روحی فردی، تقویت عقل و سلامت جسمی از جمله منافع حجاب است که همه با دلیل و استدلال است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه عنوان کرد: اهمیت حضور در نماز جمعه در حدی است که دین اسلام سفر کردن قبل از ظهر جمعه را مکروه می‌داند، امام هفتم (ع) می‌فرماید « شخصی صلاحیت ندارد در زمان خطبه‌های نماز جمعه نماز بخواند مگر اینکه ۱ رکعت از آن گذشته باشد که باید سریع نماز را تمام کند و به خطبه‌ها گوش فرا دهد.»

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: انقلاب این آزادی را برای ما آورده است که مردم بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند، از طرفی گذشت سال‌های زیادی از عمر انقلاب اسلامی باعث شده تحریم‌ها و تلاش دشمنان بیشتر شود که دلیل آن اقتدار نظام است، آخرین سیلی که از نظام اسلامی ما خوردند نیز شکست داعش بود؛ میدانیم که نظام ما نیز متکی به ۲ چیز است یکی مردم و دیگری اسلام که به همین دلیل به آن مردم‌سالاری دینی می‌گوییم.

وی تأکید کرد: مردم رأی به نظام دادند و طاغوت را رد کردند تا هم مردم در سرنوشتشان دخیل باشند و هم احکام اسلام پیاده شود؛ ایستادگی مردم در دفاع مقدس پایان شیرین، ۸ سال جنگ را به همراه داشت، ایستادگی در فتنه ۸۸ باعث شد ۸ سال به ۸ ماه کاهش یابد و ایستادگی در فتنه اخیر نیز ۸ ماه را به ۸ روز کاهش داد و نشان داد اگر دشمنان به دنبال فتنه مجدد باشند مردم جلوی آن را می‌گیرند.

مهدوی تصریح کرد: تخریب اموال عمومی، امید دشمنان، کشته و زخمی شدن برخی مثل شهید شاه سنایی، سلب امنیت، مختل شدن کسب و کار مردم، تعرض به مقدسات مثل پرچم ایران، مساجد و حوزه‌های علمیه و… هزینه‌هایی است که به کشور تحمیل شد.

وی تشریح کرد: لابه‌لای مطالبات به‌حق مردم عده‌ای فتنه‌گر آمدند و مسیر را تغییر دادند اما نیروهای انتظامی و بسیج در این فتنه خیلی خوب عمل کردند که حتی برخی از آن‌ها کشته و زخمی شدند؛ برخی فتنه‌گران اخیر حرف از رفع حصر فتنه‌گران می‌زدند که موجب شد تا برخی مسؤولان که حرف از رفع حصر فتنه‌گران می‌زنند بفهمند که نظام اسلامی چقدر با رأفت با فتنه‌گران برخورد کرده است.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: مسؤولان ادارات به استاندار گزارش دهند که چقدر در یک سال گذشته از نیروهای انقلابی حمایت کردند؛ مردم را به دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم کردن و ترساندن از اینکه اگر فلان شخص بر سرکار بیاید چه می‌شود را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: اهمیت شبکه ملی اطلاعات در این روزها مشخص شد که باید همه مسؤولان دست به دست هم دهند و این مشکل فضای مجازی را رفع کنند، مراقب ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند باشیم، منافع چه کسانی در ورود این کالاهای قاچاق تأمین می‌شود، اقتصاد مقاومتی را کنار هم باید تقویت کنیم، برای مسکن و گرانی چه کاری انجام دادیم، فشار گرانی بنزین به قشر محروم می‌آید، جدیتی برای مقابله با حقوق نجومی نشد، بحث آب در اصفهان و وعده‌های انتخاباتی چه شد.

 مهدوی عنوان کرد: امیدواریم با تمام شدن فتنه اخیر مسؤولان فکر نکنند مطالبات مردم تمام شده است، همه با هم باشیم و مطیع رهبری تا به موفقیت برسیم.

 

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید