سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ تقوا و دوری از گناه عذاب نرم را بر‌طرف می‌کند و حربه‌ها را کنار می‌زند و به انسان بصیرت می‌دهد.

وی افزود: طبیعتا اگر انسان تقوا داشته باشد، بصیرت پیدا می‌کند و ترک گناه هم همین تأثیر را دارد؛ یکی از چراغ‌هایی که خداوند در انسان برای پیدا کردن راه گذاشته است، عقل و قدرت تشخیص است و عقل انسان نوری برای هدایت است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: عقل ما خوبی‌ها و بدی‌ها را نشان می‌دهد و هرجا عقل نا‌توان می‌شود، خداوند توسط پیامبران و راهنما‌ها به انسان کمک می‌کند؛ عقل دشمنانی دارد که گاهی نور عقل را کم می‌کند و برخی خصلت‌های انسانی چون حسادت، غضب و تعصب جاهلی دشمن عقل هستند و از لشکریان شیطان هستند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: تقوا این خصلت‌های بد را از بین می‌برد و انسان با‌تقوا حسادت ندارد و پیرو تعصبات خطی نیست؛ جوان متدین و آماده در کشور وجود دارد اما پیر‌مردان از کار افتاده سر کار می‌‌روند زیرا تعصبات خطی وجود دارد.

وی گفت: وجود طمع سبب نا‌کار‌آمدی عقل می‌شود و گاهی در بین سران برخی کشور‌ها و حتی در ادارات مشاهده می‌شود که مسائل را با پول حل می‌کنند؛ لازمه تکیه بر خداوند داشتن تقوا و نترس بودن است و بسیاری از مشکلات با این صفت حل می‌شود و شجاعت نیز به معنای نیروی قلب است که با تقوا پیدا می‌شود.

امام جمعه اصفهان توضیح داد: اگر با تقوا خصلت‌های بد انسانی کنار زده نشوند بر انسان چیره می‌شوند؛ تقوا با ذکر و یاد خدا ایجاد می‌شود و اگر این صفت وجود داشته باشد انسان در فضای مجازی دچار غفلت نمی‌شود و ماجرای دو جوان که هفته گذشته خود را به دلیل بازی نهنگ آبی از ‌پل پایین انداختند به دلیل نبودن تقوا است.

طباطبایی‌نژاد افزود: برخی صفات در انسان با یکدیگر معارضه دارند؛ مملکت با خط و خطوط به هم می‌ریزد و خط فقط راه خداوند است و استفاده از افراد ناکارآمد در کار‌ها سبب ایجاد مشکلات می‌شود و راه چاره نیز ایجاد تقوا است؛ در کشور‌های خارجی شاهد تیراندازی‌های زیاد هستیم و امنیت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از مردم خوب اصفهان در رابطه با تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تشکر می‌کنم و شاهد حضور جمعیت خوبی بودیم و نباید در این خصوص سست باشیم، شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند و امنیت ما به خاطر این بزرگواران است؛ شهدای مدافع حرم جلوی خطر بزرگی را گرفته‌اند و اگر به کشور‌های کناری دست پیدا کنند هدف بعدی ما هستیم.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: امروز هفتم صفر و بنا بر گفته برخی علما شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است؛ امام حسن علیه‌السلام ۵۴ سال عمر کردند و به وسیله زهر فرستاده شده از سوی معاویه توسط یکی از همسرانشان به شهادت رسیدند.

طباطبایی‌نژاد گفت: در هفته پیش‌رو سالگرد شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموز را داریم و سالگر وفات سلمان فارسی از صحابه پیامبر است؛ هم‌چنین سالگرد شهادت قاضی طباطبایی است و امیدوار هستیم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

وی اذعان کرد: یکی از زمان‌هایی که صدا و ناله مسلمانان بلند است، مسلمانان یمن و میانمار هستند و به سختی زندگی می‌کنند و در حال مرگ هستند؛ هیچ‌یک از کشور‌های غربی، آل سعود را محکوم نکرده‌اند و نمی‌گویند کار‌های ما خلاف حقوق بشر است و زمانی که جنایتکاری در ایران اعدام می‌شود صدایشان بلند می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید به مسلمانان یمن و میانمار کمک کنیم و از مادیات دل بکنیم و به مردم نا‌توان کمک کنیم و مطمئن باشیم خداوند چندین برابر کمک‌های ما به ما ثواب خواهد داد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: نباید از تحریم‌های آمریکا بترسیم و مقام معظم رهبری از ابتدا گفتند که هسته‌ای و موشک بهانه است و اگر این‌ها را نیز کنار بگذاریم بهانه‌های جدیدی ایجاد می‌کنند؛ قرار نیست برجام پس از برجام داشته باشیم و هفته گذشته من گفتم که اروپا و آمریکا دست در دست هم دارند اما صدا و سیما پخش نکرد اما این سخن را به یاد داشته باشید.

وی افزود: کشور‌های غربی دنبال منافع خود هستند و غیرت ندارند و نباید از این‌ها ترسید و نباید شعار مرگ بر آمریکا کنار گذاشته شود.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: پیاده‌روی اربعین مانور سیاسی عبادی بزرگ شیعیان است و این اتفاق در تاریخ بی‌مانند است و همه دنیا حواسشان به این پیاده‌روی است؛ باید سعی کنیم برای دیگران الگو باشیم و در این مسیر دیگران را از خود جلو بندازیم و مسیر امام حسین علیه‌السلام بسیار بزرگ و متفاوت است و نباید اعمال دور از اخلاق انجام داد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید