سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان گفت: خداوند غیر از عذاب آخرت عذاب نرم و سخت در دنیا نیز دارد.

وی ادامه داد: عذاب نرم عذابی است که انسان از آن با‌خبر نمی‌شود و مانند استدراج به خودشان واگذاشته می‌شوند؛ عذاب خود‌فراموشی بسیار زیاد شده است و انسان خود را گم می‌کند و اگر انسان مراقب نباشد و تقوای الهی نداشته باشد دچار خود‌فراموشی می‌شود.

امام جمعه اصفهان افزود: اگر عبادات با تمام شرایط انجام شود صحیح است اما ممکن است قبول نباشد؛ اما هر عملی از متقین مقبول درگاه حق می‌شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: نماز باید انسان را از بدی‌ها باز بدارد اما مشاهده می‌شود که بعضی مواقع این اتفاق نمی‌افتد و این یعنی نمازی که خوانده شده است مقبول نشده و اثر لازم را نداشته است؛ گناه اثر عمل خوب را خنثی می‌کند و نمی‌گذارد عمل خوب مورد پذیرش خداوند قرار بگیرد ‌و ذخیره قیامت شود.

وی اذعان کرد: انسان باید نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد مراقبت کند و بداند اعمالی که انجام می‌دهد در روز قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد؛ انسان کارهای خیری بسیاری می‌کند اما باید دید چقدر از آن‌ها مراقبت می‌کند و باید مراقب خود‌فراموشی بود.

امام‌جمعه اصفهان بیان داشت: انسان فراموش می‌کند کیست و چه کار‌هایی انجام داده است و اعمالی انجام می‌دهد که فقط برای جسم است و به اصل وجودی توجه ندارد؛ اگر انسان خدا را فراموش کند در اصل خود را فراموش کرده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس همه به دشمن کمک می‌کردند حتی آمریکا به صورت علنی با ما مبارزه می‌کرد؛ در این هشت سال با همه جنگیدیم و یک وجب خاک ایران را از دست ندادیم؛ جوانان بعد از جنگ تجربه‌دار شدند و همین‌ها زمینه‌ساز ساخت سلاح‌ها و موشک‌هایی شدند که امروز باعث افزایش قدرت نظامی ما است.

امام‌جمعه اصفهان افزود: در ساخت سلاح آن‌چنان پیش رفته‌ایم که ابر‌قدرت‌ها از ما هراس دارند و کینه به دل گرفته‌اند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: حضور در نماز جمعه سازندگی دارد، مسؤولان باید فرهنگ‌سازی کنند و جوانان را دعوت کنند، برای نماز جمعه باید کار را تعطیل کرد؛ برای جوانان بهترین مکان نماز جمعه است و حضور جوانان سبب معنوی شدن روح آن‌ها می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: هفته احیا امر به معروف و آغاز دهه محرم را داریم؛ دهه محرم ویژه است و باید توجه خاصی به آن داشته باشیم و برای عزاداری امام حسین (ع) وقت بگذاریم.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: فردا روز ورود کاروان امام حسین به کربلاست و در روز ورود امام حسین سخنانی را برای بعضی از یاران خود گفت که اینجا خون ما ریخته خواهد شد؛ عاشورا برای حضرت زینب متفاوت بود و حضرت زینب که برای دیدن جد بزرگوار خود شب‌ها حرکت می‌کردند اسیر شدند اما در اسارت نیز حقارت را نپذیرفتند عزت خود را حفظ کردند و ما هم باید این‌گونه باشیم.

طباطبایی‌نژاد سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل را بی‌معنا دانست و عنوان کرد: رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور بسیار خوب جواب یاوه گویی آن‌ را دادند.

نمازگزاران بعد از نماز جمعه در جهت محکومیت سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان در سازمان ملل راهپیمایی و انزجار خود را از خباثت‌های استکبار جهانی اعلام کردند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید