سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

مالیات همیشه بوده و در گذشته با عنوان خراج نامیده می شد و در واقع دولت هایی که مردم آنها را انتخاب می کنند تا برای مردم کار بکنند و خدمات رفاهی ایجاد کنند این ها پول ندارند و مردم باید به خادمان خودشان پول بدهند تا کار کنند.

وی ادامه داد: فرد فقیر که نمی تواند مالیات دهد باید فردی که در آمد دارد مبلغی را به دولت بدهد و ما باید در آمد زایی کنیم و حکومت باید کار زیاد ایجاد کند و از آنها مالیات بگیرد.
امام جمعه اصفهان گفت : علی علیه السلام به مالک اشتر نماینده حکومت مصر می گوید مالک تو بیشتر به فکر ایجاد در آمد باش تا اینکه مالیات زیاد شود و در واقع مسوولان ما نیز باید در صنعت و اقتصاد وارد شوند و از این مسیر مالیات بگیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره اینکه این روایت امیرالمومنین را دنیا عمل کرده است گفت : هرحکومتی که طلب خراج کند به غیر از این که راه اقتصادی گسترش دهد بلاد را خراب کرده است.

وی گفت : مشتری وقتی زیاد شود درآمد زیاد می شود نباید از کارخانه ایی که تازه راه افتاد به قدری مالیات بگیریم که این کارخانه برشکست شود.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: بهره بانکی تولید کننده را باید کم کرد و ما باید طرفدار تولید کننده باشیم تولید که زیاد شود مصرف قیمتش پایین می آید این کار باید از فرهنگی دینی خودمان مد نظر بگیریم و اجرا کنیم و باید راهمان را درست بپیماییم.

وی با انتقاد از جشن هایی که در اصفهان انجام می گیرد گفت : آدم هایی که در جشن های ما شرکت می کنند آدم های متدین نیستند و در خصوص کنسرت ها نیز به وزیر ارشاد گفتم یک دلیل بیاریدکه این باید باشد و مفید است . امیرالمومنین خطاب به مالک گفتند خواسته یک نفر را فدای یک جمع نکنید.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: 75 درصد مردم اصفهان نیازی به کنسرت ندارند و ما نباید همه را فدای چند درصد باقی مانده کنیم.
جای کاشتن ایمان در نوجوانی است ما چطور کودکان را تربیت کنیم و بسیاری می گویند مردم باید خوش باشند همه خوشی خندیدن نیست اگر می خواهی مردم خوش باشند برایشان جهزیه بگیرید ازدواجشان را آسان کنید.
روحانیت همواره خوشی مردم را می خواهند هیچ کسی با خوشی مردم بد نیست اما راه را باید درست برویم.

وی به سالگرد شهادت عده در مسجد گوهر شاهد اشاره کرد و گفت : خیلی اززن ها در آن روز کتک خوردند و گریه کردند و این ها پاکی هایی است که در ایران بوده و این پاک دامنی ها باید ادامه پیدا کند.

وی به سالگرد جشن 33 روزه اشاره کرد و گفت : بر کسی باور کردنی نبود که اینها بتوانند با ایستادگی شان در 33 روز پیروزشوند و آنها ثابت کردند با ایمان می توانند بر جمع زیادی پیروز شد و مکر و حیله آنها ضررری به کسی نمی زند.

وی گفت : منافقین جبیش از17 هزار از علمای, کودکان,شخصیت های مختلف ما را ترور کردند و وحشی ترین جنایت را کردند و کمتراز داعش نبودند.
امام جمعه اصفهان به روابط دستگاه دیپلماسی ما با فرانسه نیز انتقاد کرد و گفت : اگر این ها قرار است در ایران سرمایه گذاری کنند پس چرا با آمریکا هم دست هستند و بهتر بود این ارتباط با فرانسوی ها شکل نمی گرفت.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید