سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

خداوند هر موجودی را آفریده هدایت کرده است که گاهی هدایت به صورت تکوینی و گاهی به صورت غریزی و از نوع وحی است.

وی افزود: نبوت یعنی اعتقاد به اینکه از جانب خداوند پیام‌هایی به بسر رسیده است و فطرت خداجو، حق‌طلب و عدالت‌خواه که به دنبال خوبی‌هاست از کتاب تکوین الهام گرفته و در کنار آن کتاب تشریع الهی هم وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در دنیای امروز با وجود اینکه فکرهای زیادی به کار است و پارلمان‌های مختلف برای وضع قوانین فعال است اما بعد از مدتی قانون خود را حذف می‌کنند و یا با تبصره‌های زیاد، اصل آن نادیده گرفته می‌شود ولی قانون خدا همواره ثابت است و تغییر نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن مجید کتابی است که از 1400 سال پیش تغییر نکرده است و دشمن نتوانسته است در آن تصرف کند، خداوند خود حافظ این کتاب است و جهانیان را به مبارزه‌طلبی و تحدی دعوت کرده که همچنان بی‌پاسخ مانده است.

میردامادی عنوان داشت: عده‌ای روشنفکرنما در اوایل انقلاب ساز روشنفکری به راه انداخته و می‌گفتند قوانین 1400 سال پیش به درد مردم دنیای امروز نمی‌خورد در حالی که دروغ همواره مذموم است و قیامت و زندگی پس از مرگ وجود دارد اما برخی آداب و رسوم را با قوانین ثابت مخلوط کرده‌اند.

وی تصریح کرد: قانون خدا همواره ثابت و تغییرناپذیر بوده است که سعادت هر جامعه‌ای در عمل دقیق به قانون الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: امروز برخی قوانین الهی در جامعه معطل است و اجرا نمی‌شود، اگر در مملکت طبق قانون اسلام حد دزدی به دزد زده شود، آیا دیگر شاهد دزدی خواهیم بود؟ اگر قانون در مورد زنا اجرا شود، عفت عمومی هم حفظ خواهد شد، البته قضات هم درگیر قوانینی هستند که دست و پا گیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: معنای لا اکراه فی الدین این است که می توانید هر دینی را بپذیرید ولی نه به این معنی که هر کس در جامعه خطایی کرد بگوید اجباری در دین نیست، گناهان علنی در جامعه اگر حدود الهی با قدرت در موردشان اجرا شود، به استناد روایات از 40 شبانه روز بارش باران مفیدتر خواهد بود.

میردامادی با اشاره به اینکه در هر فردی گناه است، اضافه کرد: ماه رجب ماه استغفار است و بسیاری از مشکلات می تواند با توبه و استغفار برطرف شود، همچنان که در قرآن اشاره شده که اگر استغفار کنید خداوند علی الدوام باران رحمتش را برای شما می فرستد.

وی افزود: مسائل اقتصادی در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال تلاش و کوشش و تولید و اشتغال نامیده اند باید رعایت شود ولی تا گنهکار هستیم درهای الهی بسته است و باید استغفار گفتن در ماه رجب را غنیمت بشماریم.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن خیر مقدم به نیروهای ارتش جهت حضور در نماز جمعه تاکید کرد: مقام معظم رهبری به نیروهای ارتش فرموده بودند خدمت مخلصانه به مردم را از بزرگ ترین عبادات بدانید و از این فرصت استفاده کنید، کمبودهای مالی نباید مانعی برای پیشرفت نیروهای نظامی باشد و باید با ابتکار وهمت بلند همچون دفاع مقدس کمبودها برطرف شود.

وی خطاب به نیروهای ارتش گفت: روزگاری ارتشیان را چنان ذلیل کردند که یک مستشار امریکایی برارتش حکمت می کرد و حق اظهار نظر نداشت ولی امروز شما عزیز و سربلند هستید و تحت فرمان ولایت فقیه قرار دارید.

میردامادی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح در مرتبه ای از قدرت هستند که نیروهای امریکای جنایتکار جرات آمدن به این مرز و بوم را ندارند.

وی یادآور شد: دشمن بداند که اگر خوشان و یا جنایتکاران حلقه به گوشی که برای خود به وجود آورده اند و با مال مردم بازی می کنند و شهوت ران و عیاش هستند، قصد حمله به ایران را بکنند، دنیا برای همه آن ها خاکستر خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به داغ شدن تنور انتخابات خاطر نشان کرد: شورای نگهبان به عنوان یک قهرمان فرد اصلح و صالح را از فیلتر خود عبور خواهد داد.

وی ادامه داد: آن روزی که دولت توجه به کاخ نشینی پیدا کرد روز نابودی ماست و اگر رئیس جمهور و دولتی کاخ نشین پیدا کنیم کوخ نشینان فراموش خواهند شد در حالی که نجات مستضعفان از اهداف امام بود.

میردامادی تاکید کرد: آن روزی که رئیس جمهور از خوی کوخ نشینی خارج شود ، انحطاط خود و جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در انتخابات مواظب باشید و کسانی را انتخاب کنید که درد جامعه را احساس می کنند و به جای حزب بازی و سیاسی کاری به درد مردم برسند.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از عدم پیگیری حقوق های نجومی افزود: مقام معظم رهبری چند بار فرمودند حقوق های نجومی پیگیری شود، چرا تاکنون گزارشی در این خصوص داده نشده است؟ در مملکتی که عده ای بهای اجاره خانه و درمان خود را ندارند چه طور راضی می شویم که عده ای حقوق میلیونی دریافت کنند و  آن را قانونی بدانند.

وی در پایان اذعان کرد: در انتخابات پیش رو افرادی را انتخاب کنیم که تدبیر واقعی برای نجات جامعه دارند و امیدشان به خداست و فکر نمی کنند که اگر با امریکا رفیق شویم همه چیز داریم.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید