سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

شهید احمدی روشن از شهدای هسته‌ای کشورمان است و در همین راستا یکی از اهداف دشمن همواره این بوده که میان مسلمانان دانشمندانی برای پیشرفت علم و دانش وجود نداشته است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی نیز به دستور آمریکا این اتفاق صورت می‌گرفت و در حال حاضر نیز همان اهداف را برای کشورهای اسلامی دنبال می‌کنند که خوشبختانه در کشور ما در این امر زیاد موفق نبوده‌اند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به هفدهم دی‌ماه سالگرد توطئه کشف حجاب به دست رضاخان تصریح کرد: انگلیسی‌ها برای این کار رضاخان را به روی کار آوردند تا مقدماتی را برای اسلام‌زدایی انجام دهند، در سال 1337 که رضاخان با آتاتورک ملاقات کرد، زمانی که برگشت تصمیم قطعی برای کشف حجاب گرفت؛ ابتدا نیز مردها باید متحدالشکل می‌شدند اما قدم اصلی آنها برداشتن حجاب بود.

وی با بیان اینکه در سال 1314 رضاشاه در جشن فارغ التحصیلی دختران همراه با همسر و دخترانش بی حجاب ظاهر شد، گفت: محمدرضا پهلوی در کتاب ماموریت برای وطنم این‌چنین می‌نویسد که “این برای نخستین‌بار بود که بانوان در مراسم رسمی بدون حجاب شرکت می‌کردند و موفقیت در این آزمایش مرهون ابتکار پدرم و مدیون شجاعت مادرم و خواهرانم بود که در برابر رسوم کهنه که مورد حمایت اکثریت مردم، روحانیت بزرگ و رجال کشور بود قیام کنند.”

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: شاه کاملا براساس این جملات علاوه بر  بی‌دینی خود کافر بودنش را نیز نشان داد و سرانجام نیز به اجبار کشف حجاب را در جامعه عملی کرد.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند “مردی که غیرت ندارد هیچ خیری در او نیست”، هر زمان صحبت از حجاب، کنسرت یا مسائل بی دینی می‌شود شبکه‌های بیگانه صحبت‌ها را به شکل‌های دیگر نقل می‌کنند و رسانه‌های رهرو انگلیس نیز آنها را منتقل می‌کنند، بنابراین مسلمانان باید بدانند که دشمن چطور از این اقدامات عصبانی می‌شود، دشمن می‌خواهد ما در مسیر بی بندوباری حرکت کنیم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اگر خانواده به ویژه زن‌ها به فساد کشیده شوند جامعه به فساد کشیده می‌شود، همان‌طور که زن صالحه جامعه صالح ایجاد می‌کند و باید گفت از دامن زن مرد به معراج می‌رسد، در تاریخ ندیده‌ایم که زن متدین فرزند بد تربیت کرده ‌باشد و اسلام بالاترین مقام را برای زن خواسته است.

وی با اشاره به سالگرد قیام خونین مردم قم در 19 دی‌ماه گفت: از کاخ شاه نامه توهین آمیز به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات نوشته شد و سپس روحانیون در هجدهم دی‌ماه و مردم در نوزدهم دی‌ماه در قم قیام کردند و تعدادی از مردم به شهادت رسیدند. همین روز سبب سرعت در پیشرفت انقلاب شد، چهلم این شهدا در تبریز و چهلم شهدای تبریز در یزد گرفته شد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید