سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

وی با بیان اینکه بالغ بر 20 میلیون مسلمان از سراسر جهان در این پیاده روی شرکت می‌کنند، افزود: در این راستا پیامد ناگواری پیش نیامد اما متاسفانه انفجار اخیر کام ما را تلخ کرد، کجای قرآن اجازه داده است که افرادی را که نمی‌شناسیم و حتی دینشان را نمی‌دانیم با بمب گذاری بکشیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید کسی که یک انسان را بکشد همانند آن است که دستش به خون همه انسان‌ها آغشته است.

وی بیان اینکه سران داعش جنایت کار هستند، تصریح کرد تعجب می‌کنم از اینکه این همه انسان نادان و هزاران اروپایی به داعش می‌پیوندد و در همین راستا سفر اربعین و پیاده روی عظیم کربلا ادامه خواهد داشت و این حرکت عظیم با عشق در تاریخ ثبت می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بسیج در پنجم آذر ماه سال 58 به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد، بیان کرد: تشکیل بسیج در واقع یک الهام از سوی خداوند به امام خمینی (ره) بود، منظور از الهام نازل شدن وحی نیست بلکه صراحت قرآن است که اگر مردم تقوا پیشه کنند خداوند راه و نور را به آنان نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) قبل از شروع جنگ در سال 58 دستور تشکیل بسیج را دادند، گفت: پس از حمله صدام به کشورمان همه مشاهده کردند که اگر این لشگر مردمی نبود چه مشکلاتی پیش می آمد، پس از جنگ نیز بسیج باید همیشه حضور داشته باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نخستین عاملی که یک بسیجی همراه با روحیه و تفکر بسیج باید داشته باشد را روحیه تقوا و عمل صالح دانستند، افزود: اگر بسیج راه درست را برود خداوند با اوست.

وی با بیان اینکه بسیج مردمی است و مربوط به گروه خاصی نیست، افزود: انقلاب ما همانند دیگر انقلاب های جهان نیست بلکه درون جامعه اسلامی است و همیشه باید اسلام را مد نظر داشته باشد و در حقیقت انقلاب اسلامی پیدا کردن اسلام ناب محمدی و بسیج حامی انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه بسیج مستضعفین یعنی بسیجی که مربوط به مستضعف است، تصریح کرد: در همین راستا نخبگان ما باید بسیجی باشند و تا مستضعف را از استضعاف فکری نجات دهند.

وی با بیان اینکه سال 2006 آمریکا تحریم 10 ساله کشورمان به بهانه انرژی هسته‌ای را تصویب کرد، خاطرنشان کرد: با پایان این 10 سال کنگره آمریکا تحریم‌های 10 ساله دیگری علیه کشورمان تصویب کرد و در صورتی که مجلس سنای آمریکا این موضوع را تصویب کند و رئیس جمهور آمریکا نیز امضا کند این موضوع مصوبه خواهد داشت، در این راستا مقام معظم رهبری گفتند این کار بدون شک مخالف برجام است و در مقابل این‌ها آرام نخواهیم نشست.

امام جمعه اصفهان به دیدار جمعی از مردم اصفهان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این دیدار مشکلات آب استان، سختگیری‌های مالیاتی در استان و الگو بودن اصفهان در اقتصاد مقاومتی به خوبی مطرح شد.

وی ادامه داد: به صورت خصوصی و در طول راه مساله ای را با مقام معظم رهبری در میان گذاشتم. آن مساله این بود که مردم اصفهان توقع و انتظار دارند همانطور که از صندوق ذخایر ارزی برای بعضی جاها برداشت شد؛ که البته بسیار بجا و مناسب بود، برای اصفهان هم که واقعا مشکل دارد از این صندوق برداشت شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قصد نداشتم به این صراحت عنوان کنم، گفت: رهبر معظم انقلاب به من پاسخ دادند این کاری است که دولت باید از من درخواست کند و این طور نیست که من به صلاحدید خودم از صندوق دستور برداشت دهم. بلکه باید  جایی که بنا است اجازه دهیم دولت ضرورت برداشت از صندوق را برای موضوعی تشخیص دهد و بعد از آن من اجازه دهم.

طباطبایی نژاد ادامه داد: آقا کاملا اثبات کردند که این اجازه را می دهند اگر دولت درخواست کند. امیدواریم که دولت از مقام معظم رهبری این درخواست را بکنند و نگویند برای فلان کار و فلان جا پول نیست. برداشت های پیشین از صندوق کار خوبی بود. برای ارومیه هم کار خوبی بود. اما باید برای اصفهان که این همه بحران دارد هم نیاز است از این صندوق کمک گرفته شود.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید