سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

باید این مسافرت دینی باوقار و متانت باشد به‌طوری‌که فرهنگ اهل ‌بیت(ع) را نشان داده و این سفر معنوی سیاسی نشود.

وی نوع رفتار مسافران اربعین را بسیار مهم دانست و افزود: باید در زمان مسافرت صبر و استقامت بسیاری به خرج داد و فرهنگ گذشت و ایثار را در این سفر معنوی ترویج بدهیم.

امام‌ جمعه اصفهان به ‌روز فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: فرهنگ عمومی فرهنگی است که تمامی قشرهای مختلف جامعه را دربرمی‌گیرد و ما باید مراقب باشیم تا فرهنگ بیگانه در کشورمان نفوذ نکند.

وی تغییر سبک فرهنگی در کشور را هشدار داد و گفت: نوع ساخت‌وسازها و فرهنگ آپارتمان‌نشینی که برگرفته از فرهنگ غربی است روزبه‌روز در کشور ما گسترش می‌یابد و فرهنگ گذشته را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه به نوع رفتارها و نحوه پوشش‌ها اشاره و بیان کرد: اینکه در برخی از نقاط کشور نوعی از پوشش مطابق با سنت‌های آن منطقه استفاده شود خود به‌نوعی برگرفته از فرهنگ اسلامی است و ایرادی ندارد.

وی روز فرهنگ عمومی را فرصت مناسبی برای تغییر فرهنگ بیگانه و مبارزه با مدگرایی غربی دانست و افزود: چرا در کشور ما مدسازی انجام نمی‌شود و الگوهای ما همواره غربی است؟

امام‌ جمعه اصفهان به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 13 آبان اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مهم‌ترین حادثه در روز 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی بود که در آن تعدادی از جوانان پیرو خط امام (ره) تلاش بسیاری برای مستندسازی جنایات آمریکا کردند و بعدها در 20 جلد کتاب این جنایات منتشر شد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید